Beantwoord

Nummer uitporteren

  • 21 September 2020
  • 5 reacties
  • 385 Bekeken

Beste Simpel,

 

Ik krijg een sim-kaart van mijn werk en wil graag mijn nummer behouden.

Volgens de experts op het werk moet ik eerst het nummer bij jullie laten uitporteren.

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik dat uitporteren kan aanvragen?

Bij voorbaat dank,

Joris

icon

Beste antwoord door Karin303 21 September 2020, 10:40

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Om een nummer te kunnen porteren moet je contractvrij zijn....je kunt dan overstappen . Zolang je abonnement nog loopt is porteren niet mogelijk...

Ik ben contractvrij … hoe pak ik het dan aan? Is er een formulier voor ergens?

Reputatie 6
Badge +9

ik zou dan even de klantenservice bellen.....ik weet niet hoe porteren gaat in jouw geval,  wel als je overstapt naar andere provider.... 

oke dank je Karin!

Reputatie 4
Badge +8

Hi @Jobber!

Ik weet niet of je inmiddels al contact met onze klantenservice hebt gehad maar het leek mij wel gepast om hier nog te reageren.

Het overstappen naar een andere provider kan wanneer je contractvrij bent. In dat geval kan je een bestelling bij een andere provider plaatsen en daarbij aangeven dat je gebruik wilt maken van nummerbehoud. De nieuwe provider dient vervolgens bij ons een nummerbehoudverzoek in waarna er een overstapdatum naar voren komt die de nieuwe provider aan je doorgeeft. Op die datum dragen wij het telefoonnummer over aan je nieuwe provider.

Indien op de simkaart van je werk al een lopend abonnement actief is kan je het beste even contact opnemen met de betreffende provider, dan kunnen zij je ongetwijfeld vertellen wat je opties in dat geval zijn.

Groetjes,

Phil

Reageer