Beantwoord

Nummer veranderen naar Simpel abonnement vanaf prepaid

  • 21 February 2019
  • 9 reacties
  • 2044 Bekeken

Badge
Hoi,

ik heb een abonnement van simpel. Ik heb nu een prepaid simkaart van een andere provider liggen waarvan ik het 06 nummer graag zou willen gebruiken (porteren naar mijn abonnement van Simpel) hoe werkt dit en wat zijn de kosten / mogelijkheden?

alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Astrid 22 February 2019, 18:41

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hi Pat,

Bij het afsluiten van een abonnement bij Simpel krijg je de mogelijkheid om voor nummerbehoud te kiezen. Je kan het prepaid nummer dat je gaat wilt behouden alleen meenemen als je een nieuwe bestelling plaatst. Bij een nieuw abonnement betaal je €20 administratiekosten en één maand abonnementskosten vooruit.

Groet, Astrid
Badge
Beste Astrid,

dank voor je reactie.

Misschien verwoord ik mezelf verkeerd maar ik heb op dit moment een abonnement bij simpel en heb hier nog een prepaid simkaart liggen. Ik heb dus het verkeerde nummer aan het abonnement gekoppeld en mijn vraag was of het nummer van de prepaid Sim alsnog op het abonnement zou kunnen ondanks dat deze al ingegaan is.
Reputatie 2
Badge +8
Hi Pat,

Ik begrijp je vraag!
Bij een bestaand abonnement is het jammer genoeg niet mogelijk om alsnog nummerbehoud aan te vragen. Zit je nog in je bedenktijd? Dan kan je de bestelling annuleren en alsnog een abonnement met nummerbehoud aanvragen.

Groet, Astrid
hoe lang gaat de procedure duren met nummerbehoud als ik van een simyo prepaid nasr een simonly van jullie ga? Gaat het sneller als ik naar jullie winkel ga? Dit in verband met mijn vertrek naar Spanje
Reputatie 2
Badge +8
Hoi @Martje09 !

Wat leuk dat je naar Spanje gaat ☀️

Je bestelling met nummerbehoud kan je plaatsen via onze website, wij hebben geen winkels. Zodra je nummer geverifieerd is nemen wij contact met je huidige provider op. Zij geven aan ons door vanaf wanneer nummerbehoud mogelijk is.
We houden je via e-mail hiervan op de hoogte.

Mocht nummerbehoud nou niet mogelijk zijn voor je vertrek naar Spanje, dan kan je het tot 90 dagen uitstellen via je persoonlijke Mijn Simpel pagina. Zodra je terug bent in Nederland kan je dan alsnog gebruik maken van je abonnement bij Simpel.

Alvast een fijne vakantie!

Groetjes, Alexandra
Vreemd, ik dacht echter dat ik een winkel met de naam Simpel in de Haagse binnenstad had gezien! Ik wilde echt een simonly hebben voor dat ik 10 september voor zes weken naar Spanje ga, waar ik op het strand juist de i ternet wil gebruiken. Hoe moeilijk kan het zijn om een nummer over te zetten vanaf een prepaid, dat moet toch lukken dacht ik zo.
Verder, als ik een abbo neem en later terug wil naar een lager abbo, kan ik dan toch wel weer van een actie gebruik maken of moet ik dan een hogere prijs betalen? Ik las er iets over!
Reputatie 6
Hi @Martje09

Bij wijziging vervalt het actietarief en kun je niet meer terug naar het voordeel van eerst. Bij een bestelling dus meteen de juiste keuze maken. Beter iets hoger dan te laag zou ik zeggen.

Zou het een optie voor je zijn om eens te kijken naar het omzetten van je huidige prepaid bij je provider naar een maandelijks opzegbaar abonnement bijvoorbeeld en daarna na de vakantie in alle rust te bekijken of je iets anders wilt?
Hi @Martje09

Bij wijziging vervalt het actietarief en kun je niet meer terug naar het voordeel van eerst. Bij een bestelling dus meteen de juiste keuze maken. Beter iets hoger dan te laag zou ik zeggen.

Zou het een optie voor je zijn om eens te kijken naar het omzetten van je huidige prepaid bij je provider naar een maandelijks opzegbaar abonnement bijvoorbeeld en daarna na de vakantie in alle rust te bekijken of je iets anders wilt?

Bedoel je en maand abbo bij mijn huidige Simyo? Want jullie hebben toch geen maand abbo anders had ik dit al gekozen! Ik ga trouwens geen maand nemen bij jullie indien mogelijk en dan later over naar een ander, want ik moet €20 adm. kosten betalen, te veel. Mijn idee was een hoger abbo te nemen voor een paar maanden en dan voor de winter het op laag te zetten en daarna in het voorjaar weer hoger. Dat kan toch en je kunt toch gebruik maken dan van de dan geldende tarieven?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi @Martje09 ,

Als je jouw abonnement omhoog of omlaag wil aanpassen, dan kan je inderdaad gebruik maken van de dan geldende tarieven. Op onze tarievenpagina hebben wij een lijst met alle tarieven die gelden bij bestellen, verlengen, of tussendoor wijzigen. De lijst vind je hier.

Groet, Sanne

Reageer