Skip to main content
Beantwoord

Overstappen

Mijn huidige abonnement loopt nog tot januari 2026. Ik wil echter overstappen naar een andere provider met nummerbehoud want ik heb een eSim nodig. Wat zijn de mogelijkheden? 

Beste antwoord door R.V

Goedemiddag ​@reddfoxx 

Begrijpelijk dat je dit navraagt, helaas bieden wij nog geen E-sim aan. Zoals ​@Snowboard al heeft aangegeven kan je met een afkoopsom overstappen naar een andere provider.

Het overstappen, waarbij je ons abonnement afkoopt, gaat als volgt:

1. Je plaatst een bestelling met nummerbehoud bij de nieuwe provider. Hierbij kies je voor de optie 'Per direct - met afkoopsom'. Het kan ook zijn dat het 'Versneld' wordt genoemd bijvoorbeeld.

2. Na het plaatsen van de bestelling, krijgen wij automatisch een melding door van de nieuwe provider dat je ons abonnement wil afkopen. Wij sturen je vervolgens een e-mail ter bevestiging en de verwachte afkoopsom. Voor de afkoopsom kan je de volgende formule (abonnementskosten/1,21) x de resterende maanden van je contract, gebruiken.

3. Het proces gaat verder automatisch en je wordt via de e-mail op de hoogte gehouden. De afkoopsom wordt na je overstap, met de eerstvolgende factuur in rekening gebracht.

Fijne dag verder gewenst!

Groet, Renaat

Bekijk origineel

4 reacties

• Superster
  • 1215 reacties
  • 9 maart 2025

Hi ​@a.e.h.roberts 

Ook jou wil ik dezelfde tip geven als in een ander topic. Je kunt idd kiezen voor overstappen met nummerbehoud. De nieuwe provider zegt dan je huidige abonnement op. Resterende kosten van het lopende contract moeten dan nog worden betaald zodat Simpel jouw nummer kan vrijgeven. En jij kunt dan je vertrouwde nummer blijven gebruiken.

Succes. Fijne zondag nog. 

• Lezer
  • 2 reacties
  • 9 maart 2025

Kan een dure oplossing zijn.

• Superster
  • 1215 reacties
  • 10 maart 2025
reddfoxx schreef:

Kan een dure oplossing zijn.

Hi ​@reddfoxx en ​@a.e.h.roberts 

Wanneer het gaat over duur kan ik nog wel wat meer bedenken qua kosten en impact. 😉

Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • 25 reacties
  • Antwoord
  • 11 maart 2025

Goedemiddag ​@reddfoxx 

Begrijpelijk dat je dit navraagt, helaas bieden wij nog geen E-sim aan. Zoals ​@Snowboard al heeft aangegeven kan je met een afkoopsom overstappen naar een andere provider.

Het overstappen, waarbij je ons abonnement afkoopt, gaat als volgt:

1. Je plaatst een bestelling met nummerbehoud bij de nieuwe provider. Hierbij kies je voor de optie 'Per direct - met afkoopsom'. Het kan ook zijn dat het 'Versneld' wordt genoemd bijvoorbeeld.

2. Na het plaatsen van de bestelling, krijgen wij automatisch een melding door van de nieuwe provider dat je ons abonnement wil afkopen. Wij sturen je vervolgens een e-mail ter bevestiging en de verwachte afkoopsom. Voor de afkoopsom kan je de volgende formule (abonnementskosten/1,21) x de resterende maanden van je contract, gebruiken.

3. Het proces gaat verder automatisch en je wordt via de e-mail op de hoogte gehouden. De afkoopsom wordt na je overstap, met de eerstvolgende factuur in rekening gebracht.

Fijne dag verder gewenst!

Groet, Renaat

Reageer