Na 1 jaar van goed werken doet de 4G het niet of die enkele keer dat er verbinding is, heel erg slecht. Spraak is dan alleen een blikkerige kikker. Ook WhatsApp werkt uiteraard zeer slecht of soms komt alles in bulk binnen (wifi werkt prima en dan ook met spraak)
Telefoon gereset naar fabrieks instellingen zonder resultaat, soms blijft "geen toegang tot netwerk" in beeld.
Toegangspunt volgens de gegevens ingevuld terwijl toestel deze standaard wel goed maakt. Ook de "truc" met wisselen naar een verkeerde provider en dan weer terug zetten doet niets.
Als je dit leest denk je, de simkaart is kapot.
Nu stop ik die in een ander toestel en tijdens alle testen werkt het daarin prima.
Nu denk je dus dat de telefoon dan stuk is (beide sim sloten zijn trouwens getest en simkaart met alcohol schoon gemaakt) maar als ik mijn eigen simkaart (vader van slachtoffer) in haar toestel doet dan werkt alles ook ineens prima.
Dus alleen de combinatie met die specifieke simkaart met dat specifieke toestel werkt na 1 jaar niet meer.
Ik zou dan als laatste redmiddel toch de simkaart willen ruilen bij Simpel, ik begrijp dat simpel geen stenen service ergens heeft zodat met er daar nog eens naar kan kijken??
Maar een kaartje bestellen kost geld? (€15)
Het betreft een moto G(20) met Android 11 en in simkaart gegevens staat dat er mobiele toegang is via 4G Simpel.
Roaming aan.
apn: smartsites.t-mobile
Mcc 204
Mnc 16
Verificatie pap.
Apn type: default,supl,dun,fora
Ipv4/6
Rest staat niet ingesteld (zoals opgegeven)
Ik kon zojuist er weer 1x mee bellen en het leek goed maar dan hangt het toestel op met melding "netwerk bezet" terugbellen werkte ook slechts 1x waarbij geluid wederom blik was. En verbinding werd weer spontaan verbroken vanaf de simpel kant met in beeld weer "netwerk bezet.
De help app met een bot getuigd van weinig intelligentie en geeft uiteindelijk aan dat we Motorola moeten bellen
Misschien dat iemand hier een briljant idee heeft of er nog iets te testen valt met de simpel setup want anders ga ik toch de gok nemen op een nieuw simkaartje. Indien kaartje toch defect is lijkt me dit niet correct om ervoor te moeten betalen maar goed..