Beantwoord

Combinatie simkaart met Motorola G20 problemen

  • 20 June 2023
  • 4 reacties
  • 260 Bekeken

Na 1 jaar van goed werken doet de 4G het niet of die enkele keer dat er verbinding is, heel erg slecht. Spraak is dan alleen een blikkerige kikker. Ook WhatsApp werkt uiteraard zeer slecht of soms komt alles in bulk binnen (wifi werkt prima en dan ook met spraak)

Telefoon gereset naar fabrieks instellingen zonder resultaat, soms blijft "geen toegang tot netwerk" in beeld.

Toegangspunt volgens de gegevens ingevuld terwijl toestel deze standaard wel goed maakt. Ook de "truc" met wisselen naar een verkeerde provider en dan weer terug zetten doet niets.

 

Als je dit leest denk je, de simkaart is kapot.

Nu stop ik die in een ander toestel en tijdens alle testen werkt het daarin prima.

Nu denk je dus dat de telefoon dan stuk is (beide sim sloten zijn trouwens getest en simkaart met alcohol schoon gemaakt) maar als ik mijn eigen simkaart (vader van slachtoffer) in haar toestel doet dan werkt alles ook ineens prima.

Dus alleen de combinatie met die specifieke simkaart met dat specifieke toestel werkt na 1 jaar niet meer.

 

Ik zou dan als laatste redmiddel toch de simkaart willen ruilen bij Simpel, ik begrijp dat simpel geen stenen service ergens heeft zodat met er daar nog eens naar kan kijken??

Maar een kaartje bestellen kost geld? (€15) 

Het betreft een moto G(20) met Android 11 en in simkaart gegevens staat dat er mobiele toegang is via 4G Simpel.

Roaming aan.

apn: smartsites.t-mobile

Mcc 204

Mnc 16

Verificatie pap.

Apn type: default,supl,dun,fora

Ipv4/6

Rest staat niet ingesteld (zoals opgegeven)

Ik kon zojuist er weer 1x mee bellen en het leek goed maar dan hangt het toestel op met melding "netwerk bezet" terugbellen werkte ook slechts 1x waarbij geluid wederom blik was. En verbinding werd weer spontaan verbroken vanaf de simpel kant met in beeld weer "netwerk bezet.

 

De help app met een bot getuigd van weinig intelligentie en geeft uiteindelijk aan dat we Motorola moeten bellen 🤔

Misschien dat iemand hier een briljant idee heeft of er nog iets te testen valt met de simpel setup want anders ga ik toch de gok nemen op een nieuw simkaartje. Indien kaartje toch defect is lijkt me dit niet correct om ervoor te moeten betalen maar goed.. 

icon

Beste antwoord door JasperDL 27 June 2023, 12:22

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Badge +8

Hi @Anna Simpel Motorola 

 

Welkom op onze community!

 

Wat vervelend dat de combinatie van deze simkaart en telefoon niet goed werkt! Je kan via onze toestelhulp  je APN instellingen wijzigen, deze horen te staan op internet.access.nl. Mocht dit het probleem niet oplossen, wil ik je vragen contact op te nemen met de klantenservice. Hier staan mijn collega's voor je klaar om deze problemen zo snel mogelijk te verhelpen. Wanneer er sprake is van een fout in de simkaart zullen wij deze natuurlijk kosteloos vervangen.


Simke heeft inderdaad nog veel te leren ;) we zijn er hard mee aan de slag om ook daar verbetering in te brengen.

 

Een hele mooie dag verder!

 

Groet, Damien
Simpel

In test toestel nr 3 ging het toch ook allemaal verkeerd met de sim kaart en de robot stem en spontaan ophangen kwamen weer voor, hierop dus toch maar een nieuwe sim besteld.

Vandaag hoopvol geplaatst maar al snel verbrak de telefoon verbinding en tijdens een andere poging kwam helaas de metalen kikker weer langs. ook "netwerk bezet" was weer in beeld.

Frustrerend omdat dit niet echt goed te testen valt.

In 3 telefoons deed het simkaartje het er in 1 goed.

Een ander sim kaartje deed het in 2/3 telefoons goed.

Een nieuwe telefoon genomen met de nieuwe kaart erin en alles werkt nu al meteen standaard goed.

Blijft een vaag gebeuren met wisselende uitkomsten.

€15+€254 euro verder. Dit was ren erg ongelukkige situatie.

 

Ik heb hetzelfde probleem. 

 

Eerste keer dat dit zich voordeed was tijdens de laatste Motorola systeem update, heeft altijd gewerkt op apn smartsites.t-mobile. meerdere jaren. Na de systeem update kreeg ik ditzelfde probleem en was het opgelost met behulp van de toestelhulp om een nieuwe apn aan te maken.p

 

Nu sinds afgelopen dinsdag of woensdag (week 25) is dit probleem weer terug maar nu werkt hij ook niet meer met de apn internet.acces.nl. ik weet dat er die nacht aan het netwerk is gewerkt want Ziggo was ook offline en heb via hun site gezien dat er gewerkt werdt aan het netwerk wat problemen gaf voor internet en bellen.

 

Heel af en toe komt er toch een belletje of bericht via whatsapp binnen maar dit is zeer beperkt (vrijwel nooit dat ik het nodig heb).

 

Ik heb vandaag mijn collega mij laten bellen tijdens werk meerdere keren en hij kwam niet door verbonden tot mij. 1 a 2 uur later werd ik opeens door iemand anders gebeld, ik heb terug kunnen bellen zonder problemen. (5minuten gebeld ongeveer). Een korte tijd daarna had ik weer geen bereik. En dat is verder de hele dag zo gebleven.

 

Een zeer vervelend probleem.

Reputatie 2
Badge +4

Hoi @Anna Simpel Motorola en @m.berg2, wat vervelend dat jullie deze problemen ondervinden!

Als ik jullie berichten zo lees, is er 1 ding dat er voor mij uitspringt en dat is het APN dat jullie gebruiken. Dit moet namelijk internet.access.nl zijn. Ik raad net als Damien aan om via https://www.simpel.nl/toestelhulp je toestel op te zoeken en het stappenplan te doorlopen. Je komt uit bij het stappenplan door te kiezen voor ‘internet handmatig instellen’.

Succes en een mooie dag gewenst!

Met vriendelijke groet,

Jasper

Reageer