Skip to main content
Beantwoord

E-sim buitenland

  • 22 July 2024
  • 5 reacties
  • 123 Bekeken

Dag allemaal,

 

Volgende week ga ik naar Montenegro, dit land valt in zone 2 en hier werkt mijn databundel dus niet. Ik vroeg mij af of ik naast mijn eigen Simpel simkaart ook een buitenlandse e-sim met alleen data kan gebruiken op mijn telefoon zonder enig probleem?

5 reacties

Reputatie 1
Badge +3

Hi @e.smits,

 

Dat is goede vraag!

Allereerst wil ik je bedanken voor het posten op onze forum en hoop ik jouw naam vaker terug te mogen zien.
Mijn advies zal in eerste instantie zijn, om het Simpel simkaartje überhaupt niet in het toestel te hebben, als je buiten zone 1 reist.
Hiermee voorkom je met zekerheid extra kosten. Mbt jouw vraag over de e-sim, dit zal aan het toestel liggen. 


Wat voor toestel heb je?

 

Groet, Jahduar

Simpel

 

 

Badge

Hi @e.smits,

 

Dat is goede vraag!

Allereerst wil ik je bedanken voor het posten op onze forum en hoop ik jouw naam vaker terug te mogen zien.
Mijn advies zal in eerste instantie zijn, om het Simpel simkaartje überhaupt niet in het toestel te hebben, als je buiten zone 1 reist.
Hiermee voorkom je met zekerheid extra kosten. Mbt jouw vraag over de e-sim, dit zal aan het toestel liggen. 


Wat voor toestel heb je?

 

Groet, Jahduar

Simpel

 

 

Dag Jahduar,

Dank voor het antwoord. Ik heb een iphone 14

Reputatie 6

Dag allemaal,

 

Volgende week ga ik naar Montenegro, dit land valt in zone 2 en hier werkt mijn databundel dus niet. Ik vroeg mij af of ik naast mijn eigen Simpel simkaart ook een buitenlandse e-sim met alleen data kan gebruiken op mijn telefoon zonder enig probleem?

Een toevoeging van mijn kant. 

Heb je op de Esim geen lopend abonnement van een andere provider? Want dan kan de Esim gelocked zijn. Alleen die provider kan de Esim unlocken. 

Badge

Dag allemaal,

 

Volgende week ga ik naar Montenegro, dit land valt in zone 2 en hier werkt mijn databundel dus niet. Ik vroeg mij af of ik naast mijn eigen Simpel simkaart ook een buitenlandse e-sim met alleen data kan gebruiken op mijn telefoon zonder enig probleem?

Een toevoeging van mijn kant. 

Heb je op de Esim geen lopend abonnement van een andere provider? Want dan kan de Esim gelocked zijn. Alleen die provider kan de Esim unlocken. 

Hey,

Ik was van plan om alleen een online e-sim te halen met data voor 10 of 15 dagen in Montenegro. Mijn telefoon heeft daarnaast geen ander abonnement dan die van mijn eigen simkaart van Simpel.

Reputatie 1
Badge +3

Bedankt voor je reactie @e.smits,

 

Op een IPhone 14 is het inderdaad mogelijk om zowel een fysieke simkaart, als een e-sim tegelijk te gebruiken. 
Ik wil je wel adviseren, om via jouw Simpel account te controleren, of ‘Internetgebruik buiten de EU toestaan’ uit staat. 
Als ik het goed heb begrepen wil je nog wel bereikbaar zijn op het Simpel simkaartje, maar alleen internet verbruiken vanuit de e-sim.
Let wel op: Alle verbruik buiten zone 1 valt buiten je bundel, dus ook het gebeld worden. Op https://www.simpel.nl/docs/TRFB/current, kan je de tarieven inzien.

Ik hoop dat hiermee al je vragen ook beantwoord zijn. Zo niet, dan hoor ik dit natuurlijk graag!

 

Groet, Jahduar

Simpel

 

Reageer