Skip to main content

Mijn Samsung Galaxy A54 5G zou eSIM moeten ondersteunen maar installeren is niet gelukt. Geen eSIM en mijn fysieke simkaart geeft ook geen internet meer. Na goed zoeken bleek dat mijn specifieke model A546E/DS evenals enkele andere modellen van de A54 geen eSIM ondersteunen. Dit wordt niet vermeld op de Simpel-website waar staat dat alle modellen van de Samsung Galaxy A54 5G eSIM ondersteunen. Op grond van deze informatie heb ik geprobeerd eSIM te installeren met dus als resultaat dat niets meer werkt. Alleen wifi doet het nog.

Hoi, ik ervaar het zelfde. Heb je hier nog een oplossing voor gevonden?

Hi ​@Gliderpilot en ​@Ries123,

Bedankt voor jullie berichten en het delen van jullie ervaringen! Jullie hebben hele valide punten en vragen gesteld. Vervelend om te lezen dat de overstap naar eSIM niet is gelukt en dat er daardoor problemen zijn ontstaan met het mobiel internet.

In principe ondersteunt de Samsung Galaxy A54 5G eSIM, maar het klopt dat er verschillende modelvarianten in omloop zijn (zoals de A546E/DS) die géén eSIM-functionaliteit hebben. Helaas is dit verschil vaak pas zichtbaar in de instellingen van het toestel of op basis van de specifieke modelcode, en die informatie is niet altijd direct terug te vinden bij aanschaf.

Als je toestel geen eSIM ondersteunt en de fysieke simkaart nu ook geen internet meer geeft, controleer dan eerst of mobiel internet is ingeschakeld en of de juiste APN-instellingen zijn ingesteld (deze vind je op onze website onder 'internetinstellingen'). Als dat niet werkt, kun je altijd kosteloos een nieuwe fysieke simkaart aanvragen via Mijn Simpel of onze klantenservice.

We nemen jullie feedback over de vermelding op de website zeker mee. Het is belangrijk dat we dit soort verschillen zo duidelijk mogelijk communiceren.

Hopelijk helpt dit jullie weer op weg. Als andere communityleden hier nog aanvullende tips of ervaringen mee hebben, deel ze gerust!

Groet,
Bryan

Hallo ​@bryan wel gek hoor.

Want als je huidige sim niet meer werkt is het ook niet mogelijk per telefoon een gratis nieuwe sim aan te vragen.

Ik kan dan alleen via de app een nieuwe sim aanvragen voor 15€..…

Vind het sowieso raar dat de sim en eSIM niet gelijktijdig kunnen werken

Reageer