Skip to main content
Antwoord

Extra abonnement nodig voor Apple Watch Cellular

• May 22, 2025
  • 8 reacties
  • 858 Bekeken

Beste community,

Ik kreeg via e-mail bericht dat esim nu bij Simpel beschikbaar is.

Moet ik een extra abonnement afsluiten bij mijn huidige Simpel abonnement om esim in mijn Apple Watch Cellular te kunnen gebruiken? Het is mij niet helemaal duidelijk.

Dank en groet!

Patrick

Beste antwoord door Chantal L.S.

Hi ​@pegsjoosten en ​@Snowboard,

Bij Simpel wordt er geen ondersteuning geboden om een Simpel abonnement te kunnen gebruiken in combinatie met een smartwatch. Dit geldt ook voor een Simpel eSIM in een smartwatch: dit wordt niet ondersteund. 

We ondersteunen geen multisim, dus één nummer kan dan maar ook op één simkaart actief zijn. 

Fijne middag verder gewenst!

Groet, Chantal
Simpel

8 reacties

• Superster
  • May 26, 2025

Hi ​@pegsjoosten  

In het kort verteld. Wil je overal bereikbaar zijn op je smartwatch zonder je smartphone in de buurt dan heb je een extra abonnement nodig.

• Auteur
  • Lezer
  • May 26, 2025

Hoi ​@Snowboard 

Alright, dank je wel!

• Superster
  • May 27, 2025

Hi ​@pegsjoosten 

De echte vraag waar ik vooral aan denk is:

Kun je via jouw Mijn Simpel een Esim activeren op een smartphone maar ook bijvoorbeeld  op een smartwatch? Dat is voor mij nog steeds niet duidelijk.

Via deze pagina lees ik alleen welke telefoons ondersteuning krijgen vanuit Simpel voor de Esim. 

Bij een multisim wordt het compleet anders, gemakkelijker. Maar dat levert bijvoorbeeld Odido. Google maar eens op multisim Odido. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 28, 2025

Hi ​@pegsjoosten en ​@Snowboard,

Bij Simpel wordt er geen ondersteuning geboden om een Simpel abonnement te kunnen gebruiken in combinatie met een smartwatch. Dit geldt ook voor een Simpel eSIM in een smartwatch: dit wordt niet ondersteund. 

We ondersteunen geen multisim, dus één nummer kan dan maar ook op één simkaart actief zijn. 

Fijne middag verder gewenst!

Groet, Chantal
Simpel

G Sharafkhani

Hi allemaal, ik vraag me af of ik mag een nieuwe eSIM abonnement met via via voordeel bij Simpel bestellen ( voor mijn nieuwe Apple Watch Ultra) ?

Als niet, kan dat bij Odido of ergens anders ?

ik heb alleen een simonly abonnement bij Simpel voor mijn iPhone!

Dus een heel kleine simpele abonnement voor de cellulair smart watch!

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • October 27, 2025

Hi, ​@G Sharafkhani 

Leuk dat je een eSIM-abonnement overweegt voor je Apple Watch Ultra. Op dit moment biedt Simpel geen ondersteuning voor eSIM of multisim op smartwatches. Dat betekent dat je je Simpel Sim Only-abonnement niet kunt uitbreiden met een extra eSIM voor je Apple Watch.

Als je je smartwatch zelfstandig wilt gebruiken met mobiel internet (zonder je iPhone in de buurt), kun je het beste kijken naar andere providers die wél eSIM voor smartwatches ondersteunen. Vaak bieden zij kleine aanvullende abonnementen aan speciaal voor dit soort gebruik.

Mocht je nog andere vragen hebben, verneem ik die graag van je.

Groet, 

Raveena 

Simpel

G Sharafkhani

Hi Ravenna, bedankt voor je reactie en toelichting 👍

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • October 31, 2025

Beste ​@G Sharafkhani , 

Bedankt voor je bericht. We waarderen je betrokkenheid en nemen je feedback mee in onze verdere stappen. Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten!

Ik wens je een fijne dag verder!

Groet, 

Raveena 

Simpel