Beantwoord

Hfd nummer wijkt af van nummer dat simkaart aangeeft

  • 7 June 2020
  • 7 reacties
  • 223 Bekeken

Badge

Hallo mensen,

Ik heb een UMIDIGI A5 Pro telefoon met 2 simkaarten.

Het probleem handelt betreft Simkaart1

Oorspronkelijk nummer was 06 xxxxxx

Maar omdat ik veel ongewenste telefoontjes op dit nummer binnenkreeg, heb ik een nieuwe simkaart aangevraagd met behoud van nummer 

Het nummer van de nieuwe simkaart  is 06 xxxxxxx. Dus dit kaartje heb ik als Simkaart1 in mijn mobiel aangebracht, en het oorspronkelijke nummer (06 xxxxxxxx) wordt dan ook aangegeven in mijn Mobiel te zitten. En werkte dan ook als zo danig.

Alleen al er nu iemand mij belt via dat oorspronkelijke nummer zegt een telefoonstem

Dit nummer is niet ingebruik, de verbinding wordt verbroken

Dit dus terwijl mijn mobiel aangeeft dat dit nummer bereikbaar zou zijn via Simkaart1

Wat kan ik nu doen ? 

 

 

icon

Beste antwoord door Phil 9 June 2020, 13:45

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Hi @J.Filarski,

Welkom op de Community!

Bij het versturen van een nieuwe simkaart staat daar altijd een tijdelijk nummer op. Na ontvangst van onze simkaart dien je deze vervolgens via het Mijn Simpel account van je abonnement te activeren zodat de nieuwe simkaart aan je abonnement gekoppeld wordt. Vanaf dat moment staat je vertrouwde nummer ook gekoppeld aan de nieuwe simkaart.

Overigens is het zo dat het wijzigen van de simkaart met behoud van je nummer er niet voor zorgt dat de oproepen eventueel stoppen aangezien je hetzelfde nummer behoudt.

Groetjes,

Phil

Badge

Hallo Phil

Begrepen. Maar kan ook het oude Hfd.nummer dat nog steeds vermeldt staat op m'n Simkaart vervangen worden door m'n nieuwe Hfd.nummer

(bedoeld wordt het nummer in het ROOD omlijnde kader)

[verwijderd ivm privacy]

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @J.Filarski,

De geüploade afbeelding is tevens verwijderd vanwege de privacy. Je vraag is niet helemaal duidelijk, maar je kan het vermelde nummer zelf aanpassen in je toestel als het goed is. Kan je mij anders in een privébericht jouw mobiele nummer sturen en aangeven wanneer ik je hierover kan terugbellen om dit verder met je op te pakken?

Groetjes,

Houssam

Badge

Hallo Houscouss

  • Hoe verstuur ik jou een privebericht? 
     
Reputatie 4
Badge +8

@J.Filarski Onder de gebruikersnaam en profielfoto zie je een knop met ‘Message’. Als je daarop drukt kan je een privé bericht sturen. 

Badge

Hallo Phil,

Ik kan die knop die jij bedoeld, onder de gebruikersnaam en profielfoto niet vinden. En al helemaal niet met “Message" 
Ik zie een balkje met +7 en een knop “Verbinder”, die verder niets doet. Meer staat er niet onder.

Wat doe ik fout?

Reputatie 6

Hi @J.Filarski 

Lukt het met de volgende link?

https://community.simpel.nl/inbox/conversation?with=3215

Reageer