Beantwoord

Melding van beperkingscode op het toestel


Reputatie 1

Kaart in telefoon; telefoon aangezet; pincode ingetoetst en krijg nu de boodschap ‘telefoon beperkt'; kies voor ‘Opheff’ en krijg dan de vraag beperkingscode invoeren, maar die is mij niet bekend. Wat nu ???

mvg, Teun van Unen

icon

Beste antwoord door Phil 24 July 2020, 10:17

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6

Waar komt de telefoon vandaan? Ik krijg de neiging om te denken in de richting van een telefoon met een simlock.

Reputatie 1

Bedankt, Snowboard, voor je reactie. Ik heb deze telefoon al enige tijd en tot nu toe een abonnement bij Youfone gehad en toen nooit deze problemen gehad. Nu ga ik over naar simpel en plotseling verrekt die telefoon het. Kan het zijn dat mijn vorige provider die simlock heeft geactirveerd? Groet, Teun.

Reputatie 6

Hi Teun, goedemorgen.

Nee, dan zou dat eerst ook werkzaam zijn. Het zou me ook verbaasd hebben omdat we dan nogal wat jaren terug gaan bij een simlock op een telefoon.

Youfone en Simpel zijn sim only aanbieders, KPN netwerk en T-Mobile netwerk. Zou je eens kunnen testen of een simkaart van T-Mobile wel werkt? En graag ook een *crosstest als dat mogelijk is.

Je vorige provider of Youfone activeren niet later een simlock. Normaal gesproken kon die na een jaar gebruik van de telefoon verwijderd worden.

*Jouw simkaart in een andere telefoon.Andere simkaart in jouw telefoon.

 

En graag gedaan.

Reputatie 1

Bedankt voor je reactie. Ik zal s kijken of ik dat met iemand kan regelen. Ik heb intussen ook Youfone over dit probleem gemaild, want na het zoeken op internet heb ik gelezen dat (ook) een provider de telefoon kan hebben gelocked ? Groet, Teun.

Reputatie 6

Voor zover ik weet kan een simlock telefoon door een provider die het toestel heeft (had) geleverd ingesteld. Een sim only provider kan voor zover ik weet geen simlock op een toestel plaatsen omdat die geen toestel(len) levert.

Ik ben benieuwd wat Youfone laat weten.

Fijne dag nog.

Reputatie 1

Dit is het antwoord van Youfone :

Na aanleiding op je eerdere bericht wil ik je vermelden dat wij dit niet kunnen doen en dat wij geen enkele toegang of inzicht hebben tot je telefoon. Je zou dit denk ik bij de nieuwe provider moeten informeren dat er misschien iets mis is met het simkaartje of met de toestel. 

Bedankt voor je reacties, maar ik heb de oplossing gevonden : heb intussen een ander eenvoudig Alcatel simlock vrije telefoon gekocht want die kosten zowat niks meer. Komt morgen binnen. Groet, Teun.

 

Reputatie 6

Bedankt Teun voor het delen!

Goed bezig.😎

Reputatie 4
Badge +8

Goedemorgen Teun en Snowboard,

Jullie hebben al aardig wat werk verricht zie ik, helemaal top! :muscle_tone1:

Wij stellen, net als Youfone, geen beperkingscode in op het abonnement of de simkaart. Met de pincode van de simkaart, en eventueel de PUK-code wanneer de pincode te vaak foutief is ingevoerd, kan je de simkaart ontgrendelen en gebruiken. Een korte zoektocht op Google wekt bij mij de indruk dat de beperkingscode een toestelfunctie is en veelal voorkomt bij iPhone toestellen. Ik raad je daarom aan om te googelen op de term beperkingscode met daarachter het merk en type van je toestel.

Laat je even weten of het uiteindelijk is gelukt? Ik ben stiekem wel nieuwsgierig geworden namelijk :relieved:

Groetjes,

Phil

Reputatie 1

Ik doe er verder geen pogingen meer voor : kost me veel te veel tijd. Heb een eenvoudig ander toestel gekocht. Groet, Teun.

Reputatie 4
Badge +8

Hi Teun,

Dat is uiteraard ook een oplossing en dan rest mij niks anders dan jou veel gebruiksplezier toe te wensen op je nieuwe toestel!

Groetjes,

Phil

Reputatie 1

Dank je. Ik heb nou een simpel toestel met een ‘Simpel’ simkaart :laughing: . Teun. 

Reageer