Skip to main content
Beantwoord

oude simkaart ondersteunt e-sim niet:installatie mislukt

• November 16, 2025
  • 1 reactie
  • 59 Bekeken

Marcella Beuger

Tijdens installatie E-sim volgt de melding bij het toevoegen op nieuwe telefoon dat de oude simkaart E-sim niet ondersteund. Handmatig toevoegen lijkt niet meer te kunnen omdat de qr reeds een keer gescand is. Weet iemand een oplossing?

Beste antwoord door Raveena

Hoi ​@Marcella Beuger 

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat het vervelend is dat je bij het installeren van de e‑sim op je nieuwe telefoon de melding krijgt dat de oude simkaart niet wordt ondersteund en dat de QR‑code al een keer gescand is.

Een e‑sim QR‑code kan inderdaad maar één keer gebruikt worden. Wanneer je overstapt naar een nieuwe telefoon, heb je een nieuwe e‑sim QR‑code nodig. Je kunt deze eenvoudig opnieuw aanvragen via Mijn Simpel of de Simpel‑app:

Log in op Mijn Simpel of de app.

Kies bij je simkaartinstellingen voor ‘Nieuwe e‑sim aanvragen’.

Je ontvangt dan een nieuwe QR‑code die je kunt scannen op je nieuwe toestel.

Daarmee kun je de e‑sim opnieuw activeren en werkt je aansluiting weer zoals je gewend bent.

Met vriendelijke groet,

Raveena

Simpel

1 reactie

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 18, 2025

Hoi ​@Marcella Beuger 

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat het vervelend is dat je bij het installeren van de e‑sim op je nieuwe telefoon de melding krijgt dat de oude simkaart niet wordt ondersteund en dat de QR‑code al een keer gescand is.

Een e‑sim QR‑code kan inderdaad maar één keer gebruikt worden. Wanneer je overstapt naar een nieuwe telefoon, heb je een nieuwe e‑sim QR‑code nodig. Je kunt deze eenvoudig opnieuw aanvragen via Mijn Simpel of de Simpel‑app:

Log in op Mijn Simpel of de app.

Kies bij je simkaartinstellingen voor ‘Nieuwe e‑sim aanvragen’.

Je ontvangt dan een nieuwe QR‑code die je kunt scannen op je nieuwe toestel.

Daarmee kun je de e‑sim opnieuw activeren en werkt je aansluiting weer zoals je gewend bent.

Met vriendelijke groet,

Raveena

Simpel