Skip to main content
Beantwoord

overgang naar E-Sim

• August 22, 2025
  • 2 reacties
  • 234 Bekeken

Woppertje
Forum|alt.badge.img

Ben zojuist overgestapt van Sim naar Esim. Zie op het overzicht dat mijn nieuwe Esim1 een ander 06 nummer heeft. In plaats van 0624413377 nu 0638442817. Mijn oorspronkelijke 06 nummer werkt nog wel ..........817 is niet aangesloten !

Beste antwoord door Sevn

Beste ​@Woppertje en ​@Ratonesque,

Allereerst welkom op de Simpel community: de eerste stap naar verbinding met Simpel! 🤝

Bij een eSIM kan het soms verwarrend zijn dat je tijdelijk een ander nummer ziet bij je toestel. Dit is normaal. Net als bij een fysieke simkaart wordt er bij het activeren van een nieuwe eSIM technisch tijdelijk een ander nummer aan de eSIM gekoppeld. Je eigen, vertrouwde telefoonnummer blijft gewoon actief en verbonden met je abonnement, ook al laat je toestel iets anders zien in de instellingen.

Je hoeft hier zelf niets voor te doen en je blijft bereikbaar op je bekende nummer.

Laat het gerust weten als je nog vragen hebt!

Groet,
Sevn

2 reacties

Ratonesque
  • Lezer
  • August 22, 2025

Hallo ​@Woppertje, Ik heb exact hetzelfde! Ik ben succesvol overgestapt naar esim, alleen blijft in het overzicht het tijdelijke telefoonnummer staan dat je bij de overgang naar een nieuwe situatie kennelijk altijd krijgt. 

Maakt verder niet uit, je oude nummer werkt gewoon.  Alleen slordig dat het nummer dat niet in gebruik is in je overzicht blijft staan...ik heb mijn toestel al meerdere keren uit- en aangezet, maar het ongebruikte nummer blijft helaas staan.

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 25, 2025

Beste ​@Woppertje en ​@Ratonesque,

Allereerst welkom op de Simpel community: de eerste stap naar verbinding met Simpel! 🤝

Bij een eSIM kan het soms verwarrend zijn dat je tijdelijk een ander nummer ziet bij je toestel. Dit is normaal. Net als bij een fysieke simkaart wordt er bij het activeren van een nieuwe eSIM technisch tijdelijk een ander nummer aan de eSIM gekoppeld. Je eigen, vertrouwde telefoonnummer blijft gewoon actief en verbonden met je abonnement, ook al laat je toestel iets anders zien in de instellingen.

Je hoeft hier zelf niets voor te doen en je blijft bereikbaar op je bekende nummer.

Laat het gerust weten als je nog vragen hebt!

Groet,
Sevn