Skip to main content
Antwoord

pukcode kwijt

  • April 25, 2025
  • 2 reacties
  • 265 Bekeken

Alie Hoekman

Ik heb een nieuwe telefoon en ik heb 3 keer verkeerde code ingedrukt en hij reageerde niet op de pukcode

Beste antwoord door R.V

Goedemiddag ​@Alie Hoekman 

 

Wat vervelend om te lezen dat je PUK-code kwijt bent en ik help je graag verder zodat je de simkaart weer kan ontgrendelen + weer van onze diensten gebruik kan maken!

Om privacy redenen mogen wij de PUK-code niet zomaar via email of telefonisch of via community aan de klant doorgeven. De PUK-code valt namelijk onder de categorie fraudegevoelige informatie.

De PUK-code kun je daarom vinden in het Simpel account. Het Simpel account is toegankelijk via www.simpel.nl of via de Simpel app. De PUK-code staat onder het tabblad Sim & Instellingen of onder Instellingen als je via de app bent ingelogd.

Mocht je de inlog gegevens van de Mijn Simpel pagina ook niet meer weten, dan kun je deze gemakkelijk opnieuw opvragen door naar https://mijn.simpel.nl/login te gaan en de knop "wachtwoord en/of gebruikersnaam vergeten' te gebruiken. Je vult vervolgens het nummer in van het Simpel abonnement, waarna er een e-mail verstuurd wordt om de inloggegevens opnieuw in te stellen.

Mocht het niet lukken neem dan contact met ons op dit kan op verschillende manier, https://www.simpel.nl/klantenservice/contact.

Fijne dag toegewenst! 

Groet, Renaat

Simpel

2 reacties

  • Superster
  • April 26, 2025

Hi ​@Alie Hoekman 

Beste Alie, 

Gaat dit om de sim pincode of de schermvergrendeling? Ik vermoed dat het om de sim gaat omdat de schermvergrendeling nog niet staat ingesteld bij een nieuwe telefoon. 

Dus neem even de simkaart uit de telefoon. En wordt dan nog gevraagd om een pincode? 

In het geval van de simpincode

Heb je de pukcode die staat in jouw Mijn Simpel (app) gebruikt voor herstel en hoevaak?

Heb je 10 x een verkeerde pukcode gebruikt dan is de enige oplossing een nieuwe, vervangende simkaart bestellen via jouw mijn simpel (app). Kosten zijn €15,-.

Je ontvangt dan een nieuwe simkaart met een daarbij onlosmakelijke nieuwe pukcode wat (ook) in jouw mijn simpel dan komt te staan (na activeren simkaart). 

Controleer altijd even of je adresgegevens kloppen. 


Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 29, 2025

Goedemiddag ​@Alie Hoekman 

 

Wat vervelend om te lezen dat je PUK-code kwijt bent en ik help je graag verder zodat je de simkaart weer kan ontgrendelen + weer van onze diensten gebruik kan maken!

Om privacy redenen mogen wij de PUK-code niet zomaar via email of telefonisch of via community aan de klant doorgeven. De PUK-code valt namelijk onder de categorie fraudegevoelige informatie.

De PUK-code kun je daarom vinden in het Simpel account. Het Simpel account is toegankelijk via www.simpel.nl of via de Simpel app. De PUK-code staat onder het tabblad Sim & Instellingen of onder Instellingen als je via de app bent ingelogd.

Mocht je de inlog gegevens van de Mijn Simpel pagina ook niet meer weten, dan kun je deze gemakkelijk opnieuw opvragen door naar https://mijn.simpel.nl/login te gaan en de knop "wachtwoord en/of gebruikersnaam vergeten' te gebruiken. Je vult vervolgens het nummer in van het Simpel abonnement, waarna er een e-mail verstuurd wordt om de inloggegevens opnieuw in te stellen.

Mocht het niet lukken neem dan contact met ons op dit kan op verschillende manier, https://www.simpel.nl/klantenservice/contact.

Fijne dag toegewenst! 

Groet, Renaat

Simpel