Beantwoord

Sim in alarm voorwaarden

  • 7 August 2019
  • 1 reactie
  • 477 Bekeken

Beste Simpel,
Ik heb een aantal dagen geleden een mail ontvangen waarin staat dat ik de Sim kaart niet volgens de algemene voorwaarden gebruik en dat het abonnement binnen 14 dagen zal worden beëindigd. Graag wil ik weten onder welk punt van de voorwaarden 4.3 een alarm valt.

Als eerste artikel 4.3:
4.3 Je mag het Randapparaat en/of de SIM-kaart niet zodanig gebruiken dat (a) sprake is van kunstgrepen, waaronder
begrepen simboxen of automatische oproepsystemen, waardoor jij of een derde financieel voordeel behaalt, en/of (b) er aan Simpel en/of derden schade wordt toegebracht, en/of (c) de integriteit van het Netwerk in gevaar wordt gebracht en/of (d) er een onevenredige belasting van het Netwerk ontstaat.

Ik kan nergens een verbod vinden dat betrekking kan hebben op een alarminstallatie die een beperkt aantal SMS-en per maand verstuurt. m.a.w:
1. Er wordt geen financieel voordeel door mij mee behaald
2. Er wordt geen schade toegebracht
3. Integriteit wordt met 75-150 sms per maand niet in gevaar gebracht (hoop ik tenminste)
4. Ook hoop ik niet dat hun net met 75-150 sms per maand onevenredig wordt belast.

Sanne van Simpel geeft in een zeer recent antwoord bij een ander topic zelfs expliciet aan dat de sim kaart wél in een alarmsysteem mag worden gebruikt, zie hieronder.

Beste antwoord door Sanne
Hi, welkom op de community! Ik zie dat er nog geen andere klanten zijn die ervaring hebben met een Simpel simkaart in een alarmsysteem (of ze zijn niet actief op de community 😉)
De simkaarten zijn bedoelt voor gebruik in een mobiele telefoon. Je mag deze wel gebruiken in bijvoorbeeld een alarmsysteem, maar we kunnen niet garanderen dat het werkt. Als er nog andere klanten met ervaringen zijn, dan horen wij dit natuurlijk graag!
Bekijk origineel

Ik verwacht van Simpel dat ze met steekhoudende argumenten aan willen geven waarom een alarm volgens hun vooraarden niet zou zijn toegestaan. Misschien is het goed om de consumentenbond ook naar deze casus te laten kijken. Er zijn meer klanten die de in het begin genoemde mail van Simpel hebben ontvangen.

Ik ben erg benieuwd op jullie reactie en verwacht dat de voorgenomen afsluiting wordt opgeschort of zelfs geannuleerd.


Met vriendelijke groeten

Lemmeer.
icon

Beste antwoord door Astrid 13 August 2019, 11:02

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +8
Hi @Lemmeer,

Bedankt voor je input op de community.

Sanne heeft het onjuist. Wij zullen deze post aanpassen. Het is niet toegestaan om een simkaart in een apparaat te doen wat automatisch sms-berichten verstuurd. Ons abonnement is hier niet voor bedoeld. We zullen persoonlijk contact met je opnemen om de mogelijkheden te bespreken.

Groet, Astrid

Reageer