Beantwoord

Simpel simkaart werkt niet goed in 4g router

  • 7 January 2021
  • 3 reacties
  • 509 Bekeken

Ik heb een simpel simkaart besteld met 1 Gb per maand. Dit om bij mijn moeder in een huawei B311-221 te doen, zodat ze gebruik kan maken van een vaste telefoon via voip. Echter de router valt regelmatig uit. We hebben alle instellingen nagezien en het zal komen doordat de sim in een soort slaapstand gaat. Er is dan ook geen mogelijkheid om op internet te gaan. Er is dan wel een wifi verbininding met de huawei, maar je kan geen gebruik van internet maken. Pas als de router uit en aan is gegaan, kun je weer op internet. 

Volgens de klantenservice mag je de simkaart niet in een router stoppen. Ik heb dit nu 1 maand en na alles geprobeerd te hebben en met het antwoord van de service medewerkster, kan ik dus niets met deze simkaart doen. Klopt wat ze zegt? Mag je geen gebruik maken van een simkaart van Simpel in een 4G router?? Ik heb al andere antwoorden gelezen met hulp. Mij is geen hulp aangeboden en alleen medegedeeld dat ik hem zo niet mag gebruiken. Ik zou niet weten waarom niet. Ik heb een 1 Gb simkaart en het lijkt me logisch dat je daar gebruik van moet kunnen maken op welke manier dan ook. Wat is een oplossing voor het probleem?

Indien er geen oplossing is, omdat mij de dienst niet geleverd kan worden, kan ik dan van de simkaart af. Ik krijg geen hulp.

Jean-Pierre

.

icon

Beste antwoord door Anonymous 11 January 2021, 14:51

Bekijk origineel

3 reacties

Hi @jpdevries2000,

Vervelend om te lezen dat de simkaart niet naar behoren werkt in de 4G router. 

Werkt de simkaart wel in haar toestel? Dan zou het kunnen dat de simkaart niet geschikt is voor de router.
Simpel is een Sim only provider voor mobiele telefoons, wij kunnen niet garanderen dat de simkaart werkt in een ander soort apparaat. 

In deze topic geeft een medegebruiker enkele tips, wellicht dat dit het probleem wilt oplossen.

Succes! 

Groet,

Lisa

 

Dankje voor je info. Ik had dat al geprobeerd, maar het internet via de simkaart werkt schijnbaar niet goed. Ik heb geprobeerd vanaf de andere kant naar de simkaart toe. Eerst de ata die aangesloten zit en de wifi d.m.v. het aankoppelen met een smartphone. De wifi van smartphone naar de router werkt, maar je kan dan toch niet op het internet. Alle soorten instellingen in de router geprobeerd, maar het lukte niet. Uiteindelijk een simkaart geprobeerd van een provider die simkaarten met alleen internetmogeijkheid biedt, wat heel stabiel is. Dat gaat wel heel goed. 

Ik had vooraf mezelf goed ingelezen en ook de info dus al had gelezen over hoe je de simkaart van simpel er voor kon gebruiken, ook met de info van een medewerker van simpel. Helaas lukte het dus niet. Ikzelf en mijn vrouw hebben beiden, naar volle tevredenheid een abonnement van simpel. Echter wat ik voor mijn moeder had geregeld lukt dus niet. Ik kan de kaart echt niet gebruiken, dus ze gaan bekijken of het abonnement mag beëindigd worden. Ik hoop op een coulante oplossing van Simpel. Het zou het bedrijf sieren. Nogmaals dank voor je info.

Vriendelijke groet,

Jean-Pierre de Vries

Reputatie 2
Badge +8

Hi @jpdevries2000,

Ik snap de situatie, bedankt voor de toelichting.

Fijn dat je contact hebt opgenomen met onze klantenservice en naar je situatie gekeken zal worden. Ik ga ervan uit dat er een passend oplossing geboden wordt. 

Groet,

Mila

 

Reageer