Skip to main content
Beantwoord

als vaste klant minder voordeel dan nieuwe klanten

• August 22, 2025
  • 19 reacties
  • 678 Bekeken

Martin Wullink

Waarom krijgen nieuwe klanten meer voordeel dan vaste klanten . Waarom duurt het meer dan een maand voordat ik antwoord krijg op mijn vraag via een ingevuld formulier. En waarom is Simpel zo slecht bereikbaar via de mail en is er geen direct contact mogelijk via Whatsapp. 
Allemaal redenen om Simpel te verlaten.

Beste antwoord door Sevn

Beste ​@Martin Wullink,

Allereerst welkom op de Simpel community: de eerste stap naar verbinding met Simpel! 🤝

Bedankt voor je bericht en voor je loyaliteit als trouwe klant, dat waarderen we enorm.

Ik snap dat je mogelijk een prijsverschil hebt gezien tussen de introductiedeals voor nieuwe klanten en de verlengaanbiedingen voor bestaande klanten. Nieuwe klanten krijgen bij hun eerste contract een introductieaanbieding. 

Voor bestaande klanten hebben we juist verlengvoordelen. Deze zijn beschikbaar vanaf 6 maanden voor het einde van je huidige contract. Op dat moment zie je in Mijn Simpel de aanbiedingen die speciaal voor jou gelden.

Val je nog niet binnen die verlengperiode? Dan kun je wél altijd tussentijds je bundel aanpassen binnen je huidige abonnement. Dit doe je eenvoudig via Mijn Simpel > Abonnement > Bundels wijzigen.

De aanbiedingen voor nieuwe en bestaande klanten zijn dus verschillend ingericht. Zo proberen we voor beide groepen passende voordelen aan te bieden: introductiekorting voor nieuwe klanten, en directe korting of extra service bij verlenging voor onze trouwe klanten.

Mocht de aanbieding die je ziet of die je straks krijgt niet aantrekkelijk genoeg zijn, dan kun je er uiteraard voor kiezen even te wachten. Onze verlengaanbiedingen wisselen regelmatig.

Ik hoop dat dit je duidelijkheid geeft. Heb je nog vragen? Laat het gerust weten.

Groet,
Sevn

19 reacties

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 25, 2025

Beste ​@Martin Wullink,

Allereerst welkom op de Simpel community: de eerste stap naar verbinding met Simpel! 🤝

Bedankt voor je bericht en voor je loyaliteit als trouwe klant, dat waarderen we enorm.

Ik snap dat je mogelijk een prijsverschil hebt gezien tussen de introductiedeals voor nieuwe klanten en de verlengaanbiedingen voor bestaande klanten. Nieuwe klanten krijgen bij hun eerste contract een introductieaanbieding. 

Voor bestaande klanten hebben we juist verlengvoordelen. Deze zijn beschikbaar vanaf 6 maanden voor het einde van je huidige contract. Op dat moment zie je in Mijn Simpel de aanbiedingen die speciaal voor jou gelden.

Val je nog niet binnen die verlengperiode? Dan kun je wél altijd tussentijds je bundel aanpassen binnen je huidige abonnement. Dit doe je eenvoudig via Mijn Simpel > Abonnement > Bundels wijzigen.

De aanbiedingen voor nieuwe en bestaande klanten zijn dus verschillend ingericht. Zo proberen we voor beide groepen passende voordelen aan te bieden: introductiekorting voor nieuwe klanten, en directe korting of extra service bij verlenging voor onze trouwe klanten.

Mocht de aanbieding die je ziet of die je straks krijgt niet aantrekkelijk genoeg zijn, dan kun je er uiteraard voor kiezen even te wachten. Onze verlengaanbiedingen wisselen regelmatig.

Ik hoop dat dit je duidelijkheid geeft. Heb je nog vragen? Laat het gerust weten.

Groet,
Sevn

Martin Wullink

Dus voor vaste klanten geen aantrekkelijke aanbieding zoals nieuwe klanten. Bij jullie concurrent doen ze dit beter en daarom stap ik over en met mij meer mensen uit mijn omgeving.

Martin

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 26, 2025

Beste ​@Martin Wullink,

Wat jammer om te lezen dat je dit zo ervaart. We vinden het natuurlijk belangrijk dat onze trouwe klanten zich net zo gewaardeerd voelen als nieuwe klanten.

Ik stuur je zo een privébericht om dit verder met je te bespreken en te kijken wat we hierin voor je kunnen betekenen.

Groet,
Sevn

Beste Sevn,

Ik weet niet wat je hebt besproken in een privebericht, maar je antwoord is natuurlijk gewoon jammer. Het is overduidelijk dat een bestaande klant (die al meer dan 24 maanden abonnement heeft) meer moet betalen dan een nieuwe klant. Hieronder het bewijs op basis van jullie eigen aanbieding:

Bestaande klant: 30 GB + onbeperkt bellen 2 jaar 10,00 en 2mnd gratis = 220,-

Nieuwe klant: 30 GB + onbeperkt bellen 2 jaar 10,00 en 1ste jaar 5,00 = 180,-

Lijkt me toch duidelijk een verschil van 40,00 op een abonnement wat exact hetzelfde is. Wil Simpel dat we overstappen? Loyaal naar bestaande klanten is het zeker niet.

Groet,

Bas

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 27, 2025

Beste ​@Basklootwijk,

Bedankt dat je dit zo duidelijk hebt uitgelegd en het verschil met ons deelt. Ik snap heel goed dat dit niet fijn voelt, zeker als je al zo lang klant bent. Jouw loyaliteit waarderen we enorm en we willen natuurlijk voorkomen dat dit de indruk wekt dat overstappen de enige optie is.

Ik stuur je daarom een privébericht om dit samen verder op te pakken en te kijken naar een passende oplossing.

Groet,
Sevn

Beste,

Graag zou ik ook horen wat een mogelijke oplossing is. 

Jullie directe concurrent heeft een identieke aanbieding open staan, zonder dat ik concrete nadelen kan ontdekken waarom overstappen geen optie is (zal vanwege de gevoeligheid omtrent concurrentie geen naam noemen).

Eerder was overstappen naar die partij geen optie, vanwege het ontbreken van VoLTE, maar nu dat is opgelost, zie ik geen reden waarom ik genoegen zou moeten nemen met 2 maanden korting bij het verlengen bij Simpel.

Het voelt zo een beetje alsof je door je vrienden genept wordt. Kunnen we vrienden blijven ​@Sevn?

Hartelijke groeten,

SvdL

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • September 2, 2025

Beste ​@evolutionaryfailure

Bedankt voor je bericht en het delen van je ervaring. Ik begrijp dat het niet fijn is wanneer je het gevoel hebt dat je als trouwe klant niet profiteert van de beste aanbiedingen. Klantloyaliteit is voor mij heel belangrijk en het is niet de bedoeling dat dit gevoel ontstaat.

Hoewel ik hier in de community geen specifieke aanbiedingen kan bespreken, is er meestal meer mogelijk dan je denkt. Ik heb je een privébericht gestuurd om dit persoonlijk met je te bespreken.

Met vriendelijke groet,
Sevn, je beste vriend

• Lezer
  • November 26, 2025

Beste lezer,

Ik heb 3 abonnementen (1x 7,5 jaar en 2x 5,5 jaar) bij jullie lopen en ook ik ben al veel langer verbaasd (geirriteerd) dat loyaliteit niet wordt beloond. Zou je de mogelijkheden in een privébericht willen delen? Bij voorbaat dank!

Vriendelijke groet,

GDD 

• Lezer
  • November 26, 2025

Wij hebben ook al jaren  3 abonnementen en het valt me al jaren op dat je als trouwe klant niet kunt profiteren van de aanbiedingen die nieuwe klanten wel aangeboden krijgen. Voor ons nu reden om over te stappen. Jammer dat dit zo werkt.

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • November 27, 2025

Hoi ​@Maartje123

Bedankt voor je bericht en voor het feit dat je al jarenlang klant bent bij ons met meerdere abonnementen. We begrijpen heel goed dat het teleurstellend kan zijn om te zien dat nieuwe klanten profiteren van aanbiedingen die niet beschikbaar zijn voor bestaande klanten.

We willen benadrukken dat we je loyaliteit enorm waarderen. Hoewel onze acties en aanbiedingen vaak gericht zijn op nieuwe klanten, hebben we ook regelmatig speciale acties en voordelen voor bestaande klanten. We kijken graag samen met je of er mogelijkheden zijn die beter aansluiten bij jouw situatie, zodat ook jij kunt profiteren van aantrekkelijke voorwaarden.

Daarnaast vinden we het belangrijk om je wensen serieus te nemen. Zou je telefonisch contact met ons willen opnemen? Dan kijken we samen naar een passende oplossing.

Ik wens je een fijne dag verder!

Met vriendelijke groet,

Raveena 

• Lezer
  • November 28, 2025

Mijnheer. Mevrouw, 

Goedemiddag, Ik zag een aanbieding van simpel voor 40 GB voor €11 en de eerste 6 maanden een tarief voor €2,50. Aangezien mijn abonnement is afgelopen bij simpel en ik mag verlengen wilde ik hiervan gebruik maken. Echter als ik dat doe via de app krijg ik die 6 maanden korting niet.

Aangezien ik tevreden ben met simpel maar andere providers dezelfde diensten aanbieden voor lagere prijzen, heb ik contact opgenomen met de klantendienst om te zien of jullie iets voor mij kunnen betekenen. Mij werd verteld dat ik inderdaad geen korting krijg en dat de enige opties zijn dat ik een nieuw abonnement aanvraag met een nieuw telefoonnummer of dat ik overstap naar een andere provider. 

Ik begrijp dat jullie nieuwe klanten willen binnenhalen maar als je de oude klanten weg stuurt is het dweilen met de kraan open. 

Wat kunnen jullie voor mij betekenen? Zeg alstublieft niet dat ik met de klantendienst contact moet opnemen want dat heb ik al gedaan En die helpen mij niet naar een oplossing. 

Vriendelijke

groet, 

MK

• November 28, 2025

Helemaal eens , de verlengdeals voor de vaste klanten , zijn in vergelijking met de deals voor nieuwe klanten , erg karig, en  klantonvriendelijk.

Marcel Koppenberg
Forum|alt.badge.img

Beste MKMK,

Ik constateerde hetzelfde. Als voorbeeld bij een 1 jarig abonnement met 40GB betalen bestaande klanten nu €33,- meer (2 maanden gratis of 6 maanden lang €2,50 en bij 2 jaar €66,- duurder voor bestaande klanten).
Dat is uiteraard hartstikke krom en voelt oneerlijk, alsof je je eigen vrienden een poot uitdraait.
Welke oplossing heeft u gevonden?

Mvgr, 
Marcel Koppenberg

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • December 1, 2025

Hoi Marcel, ​@Marcel Koppenberg 

Dank je wel voor je bericht en dat je jouw ervaring met ons deelt. Ik begrijp heel goed dat het verschil in prijs tussen bestaande en nieuwe klanten oneerlijk kan aanvoelen. Dat gevoel wil ik zeker niet wegwuiven.

Nieuwe klanten krijgen soms een tijdelijke aanbieding om kennis te maken met ons abonnement. Voor bestaande klanten kijken we juist naar manieren om ook voordeel te bieden. Daarom onderzoeken we samen welke mogelijkheden er binnen de voorwaarden toepasbaar zijn.

Het is het beste om hiervoor even telefonisch contact op te nemen. Dan kunnen we je doorverbinden met de juiste collega en samen bekijken welke opties er voor jou beschikbaar zijn. Op die manier zorgen we ervoor dat je een oplossing krijgt die recht doet aan jouw situatie.

Nogmaals mijn excuses voor het ongemak en bedankt voor je medewerking!

Groet, 

Raveena

Simpel

• Lezer
  • December 23, 2025

Hier dus precies hetzelfde het geval. Ik kan het niet zo makkelijk terugvinden maar al zeker 8+ jaar bij Simpel. Geen problemen mee gehad dus altijd bij hen gebleven maar die verlengdeals zijn echt niet zo gunstig meer.

Ik zou bijna mn contract beëindigen om dat weer bij ze aan te sluiten om een oke deal te hebben. Dat is toch ook gewoon raar om zo je klanten te behouden?

-David

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • December 23, 2025

Beste ​@LBrons001 ,

Bedankt voor je bericht, David. Fijn dat je al zo lang klant bij ons bent en meer dan acht jaar is echt iets wat we waarderen. Juist daarom begrijp ik goed dat het frustrerend voelt wanneer een verlengdeal minder gunstig lijkt dan een nieuwe aansluitdeal. Dat kan inderdaad vreemd overkomen.

We willen natuurlijk dat loyale klanten zich net zo gewaardeerd voelen als nieuwe klanten. Ik neem jouw feedback daarom zeker mee en geef dit intern door, zodat we kunnen blijven kijken hoe we onze aanbiedingen en verlengopties eerlijk en aantrekkelijk houden.

Je kunt via onze website altijd zelf de actuele verlengdeals bekijken die op dit moment voor jouw abonnement beschikbaar zijn. Daar zie je precies welke opties er zijn en welke aanbieding het beste bij je past.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je feedback!

Groet,

Raveena

• Lezer
  • December 28, 2025

@Raveena 

Maar 2 maanden gratis op een 2 jarig abonnement is toch niet te vergelijken met 12 maanden voor 5 euro? Dan moet je dus echt naar een ander gaan om weer terug te komen.

Want die deal wil ik wel

-David

• Superster
  • December 30, 2025

L.Brons001 schreef :

Dan moet je dus echt naar een ander gaan om weer terug te komen.

Nee, niet helemaal zo. Slechts 1 ander woord volstaat lijkt me.

Fijne dag David, en voor straks een leuke en veilige jaarwisseling. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • January 5, 2026

Hoi, ​@LBrons001 

Dank je wel voor je bericht. Ik snap dat je graag gebruik wilt maken van zo’n deal. Aanbiedingen verschillen per moment en zijn afhankelijk van de actie die op dat moment geldt. We kunnen geen eerdere of andere acties toepassen dan de huidige.

Wil je weten welke aanbiedingen er nu voor jou beschikbaar zijn? Kijk dan even in je Mijn Simpel‑app of op onze website. Mocht je daarna nog vragen hebben, stuur me gerust een persoonlijk bericht, dan kijk ik met je mee.

Groet,
Raveena
Simpel