Skip to main content
Antwoord

Aruba

• July 16, 2025
  • 3 reacties
  • 43 Bekeken

Edwin B

hoi, sinds deze week op vakantie in aruba. Ik krijg elke dag ongeveer 30-40 x een sms met if Welkom op Aruba of Welkom in Amerika. kan ik dit uitzetten?

Beste antwoord door Sevn

Hoi ​@Edwin B!

Allereerst welkom op de Simpel community: de eerste stap naar verbinding met Simpel! 🤝

Dat klinkt inderdaad behoorlijk vervelend, zeker als je lekker op vakantie bent. Die welkomst-sms'jes worden automatisch verstuurd zodra je telefoon verbinding maakt met een lokaal netwerk, en dat kan op sommige locaties (zoals Aruba) vaak wisselen tussen netwerken of providers, vooral als er overlap is met netwerken uit bijvoorbeeld Amerika.

Je kunt dit meestal niet helemaal uitzetten, omdat het vanuit het netwerk komt. Wat soms helpt, is het handmatig vastzetten van ÊÊn netwerk via de instellingen van je telefoon, zodat je toestel niet telkens overschakelt. Hopelijk scheelt dat al iets! 😊

Misschien heeft iemand anders in de community nog een slimme tip?

Groet,
Sevn

3 reacties

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 18, 2025

Hoi ​@Edwin B!

Allereerst welkom op de Simpel community: de eerste stap naar verbinding met Simpel! 🤝

Dat klinkt inderdaad behoorlijk vervelend, zeker als je lekker op vakantie bent. Die welkomst-sms'jes worden automatisch verstuurd zodra je telefoon verbinding maakt met een lokaal netwerk, en dat kan op sommige locaties (zoals Aruba) vaak wisselen tussen netwerken of providers, vooral als er overlap is met netwerken uit bijvoorbeeld Amerika.

Je kunt dit meestal niet helemaal uitzetten, omdat het vanuit het netwerk komt. Wat soms helpt, is het handmatig vastzetten van ÊÊn netwerk via de instellingen van je telefoon, zodat je toestel niet telkens overschakelt. Hopelijk scheelt dat al iets! 😊

Misschien heeft iemand anders in de community nog een slimme tip?

Groet,
Sevn

Edwin B
  • Auteur
  • Lezer
  • July 21, 2025

Dank je Sevn, best bijzonder gezien de afstand tussen de VS en Aruba. Ik zou hier geen VS netwerken verwachten.

Denk dat ik geen keus heb en uit moet loggen op de sim en leunen op whatsapp via wifi.

iig bedankt voor je antwoord.

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • July 22, 2025

Bedankt voor je reactie, ​@Edwin B!

Wat ook zou kunnen werken, is het uitschakelen van de automatische selectie van netwerken via de netwerkinstellingen in jouw mobiel. Dan hoef je niet uit te loggen op je sim. 😉

In ieder geval een hele fijne tijd gewenst in Aruba! 🏄đŸŒ