Beantwoord

Sms "Welkom in Belgie" terwijl ik niet in Belgie ben.

  • 31 October 2021
  • 16 reacties
  • 883 Bekeken

Beste mensen,

Een uur geleden kreeg ik een sms met “Welkom in Belgie”, terwijl ik gewoon in Nederland, Nijmegen ben. Hoe kan dat? Is er iemand anders die op mijn nummer belt of internet?
In MijnSimpel staat nog geen extra verbruik door iemand anders vandaag, maar het resultaat is niet actueel.

 

icon

Beste antwoord door Mila 1 November 2021, 19:02

Bekijk origineel

16 reacties

Hier precies hetzelfde!

Beste mensen,

Een uur geleden kreeg ik een sms met “Welkom in Belgie”, terwijl ik gewoon in Nederland, Nijmegen ben. Hoe kan dat? Is er iemand anders die op mijn nummer belt of internet?
In MijnSimpel staat nog geen extra verbruik door iemand anders vandaag, maar het resultaat is niet actueel.

 

Ik kreeg dit bericht vandaag ook, terwijl ik niet eens in de buurt van België ben.

Ik heb om 04.36 een sms ontvangen “welkom in Griekenland”, maar ben gewoon in Nederland. Ben 3 weken geleden wel op vakantie geweest in Griekenland….

@E4vanderBurg Ik ben drie weken geleden inderdaad ook in Belgie geweest.
In die tijd ben ik ook in Frankrijk geweest maar daarvan heb ik nu weer geen sms gekregen.

Mijn vrouw heeft (nog) geen sms ontvangen, maar was 3 weken geleden ook in Griekenland. Toen we daar waren hebben we overigens geen sms ontvnagen.

Ik kreeg vannacht ook een bericht over welkom in België.....

Diverse van deze ‘fouten’ bij zoveel verschillende mensen, dus dit zal Phishing zijn. Normaal krijg ik berichten vanuit SIMPEL NL en nu opeens een raar bericht vanuit SIMPEL (en het lijkt me stug dat “het beste geteste mobiele netwerk” gehackt is...)

@MvanderHoeven-simpel , phishing lijkt me niet zo waarschijnlijk, omdat er op geen manier geprobeerd wordt mij geld af te troggelen. Het is gewoon een sms zoals je die krijgt als je de grens over gaat. Misschien is er iets fout gegaan met de overgang naar de wintertijd, maar om in plaats van 1 uur de klok terug te zetten, de klok drie weken en 1 uur naar het verleden te laten wijzen lijkt me ook onwaarschijnlijk.
Ik hoop dat er ook nog een antwoord van een Simpel medewerker komt.

En zojuist een bericht: “Welkom in Duitsland” gekregen, terwijl ik daar vandaag ook niet ben geweest.

ook ik heb vannacht deze sms gehad. Van Duitsland, Griekenland en Albanië. Ik ben in die landen ongeveer 4 weken geleden geweest.

 

hopelijk komt er een duidelijk antwoord van Simpel.

ik heb geen extra gebruikskosten ofzo

Mijn vrouw heeft (nog) geen sms ontvangen, maar was 3 weken geleden ook in Griekenland. Toen we daar waren hebben we overigens geen sms ontvnagen.

precies hetzelfde bij mij

Badge

10 minuten geleden !!!! Welkom in België, maar ben daar helemaal niet, ook niet in de buurt???

Kennelijk is het een storing bij T-mobile.
Jammer dat we dat niet eerder van iemand van Simpel te horen kregen hier.

T-Mobile-klanten krijgen verkeerde sms'jes: Welkom in Finland, Welkom in België

 

En zojuist een bericht: “Welkom in Duitsland” gekregen, terwijl ik daar vandaag ook niet ben geweest.

 

Dit bericht vanochtend ook ontvangen. Ik heb nog geen reactie van een Simpel-medewerker of een bericht in de Simpel-app gezien.

Reputatie 2
Badge +8

Goedenavond @Simplex en all!

Door een technisch mankement bij netwerkbeheerder T-Mobile zijn er onterecht welkom in het buitenland sms-berichten verstuurd, excuses hiervoor. Die berichten mogen jullie inderdaad als niet verzonden beschouwen. 

Hier is overigens wel een bericht over geplaatst in de Mijn Simpel app. 

Groet,

Mila

Beste Mila,

Bedankt voor je reactie. Het klopt inderdaad dat er nu een melding in de Mijn Simpel-app zichtbaar is.

Reageer