Skip to main content
Beantwoord

verlengsdeal die niet klopt

• January 12, 2026
  • 4 reacties
  • 103 Bekeken

Ik heb een sms bericht ontvangen die aangeeft tot 6 maanden korting bij verlenging. Dit vind ik niet terug bij verlengingdeals (bij geen enkele deal, maximaal 2 maanden korting).

Daarnaast staat er: "Genoemde prijzen gelden in combinatie met een tweejarig Sim Only abonnement. Bellen in de EU gaat uit je bundel, alleen voor bellen en sms’en van Nederland naar de EU/buitenland betaal je een toeslag".  Dus ik kan met een verlengd abonnement niet meer gebruik maken van bellen in de EU. Dat maakt verlengen helemaal niet interessant als ik het niet meer in Europa kan gebruiken. Dit lijkt mij niet correct.

Daarnaast is het aanbod bij het afsluiten van een nieuw abonnement veel beter dan wat ik nu als verlengingsdeals heb gekregen, terwijl ik al jaren bij Simpel zit. 

Het lijkt mij dat er meerdere fouten nu in deze verlengingsdeals staan. Hoe kan dit worden opgelost? Ik heb geprobeerd om dit via de chatfunctie in de App te doen, maar dan moet ik gaan bellen. Iets wat nu niet mogelijk is. Daarnaast verwijst de chatbot mij naar de website voor contact, maar dat komt uiteindelijk weer bij telefonisch contact uit. Dus dan nu maar via de Simpel Community, iets wat ik liever niet had gedaan.

Beste antwoord door Raveena

Beste ​@Marjer , 

Dank je wel voor je bericht. Ik begrijp heel goed dat dit verwarrend is, zeker wanneer de informatie uit de sms niet overeenkomt met wat je bij de verlengingsdeals ziet. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en ik kijk dit graag persoonlijk voor je na.

De melding over bellen in de EU klopt niet zoals je het nu interpreteert. Met een verlengd abonnement kun je nog steeds gewoon in de EU bellen en internetten vanuit je bundel. Alleen bellen en sms’en vanuit Nederland naar het buitenland valt buiten de bundel. Ik controleer graag waarom dit anders lijkt te worden weergegeven bij jouw verlengingsaanbod.

Wat betreft de verschillen tussen nieuwe klanten en verlengingsdeals: nieuwe klanten krijgen soms tijdelijke acties die alleen gelden bij het afsluiten van een nieuw contract. Voor bestaande klanten gelden andere aanbiedingen, maar ik kijk graag met je mee of er in jouw situatie toch een passend aanbod mogelijk is.

Omdat je aangeeft dat contact via de app en chatbot niet lukte, help ik je hier graag verder. Kun je hiervoor een privébericht sturen en dan kijk ik dit samen met je.

Ik wens je een fijne dag verder!

Groet, 

Raveena 

Simpel

4 reacties

• Superster
  • January 13, 2026

Hi ​@Marjer 

Ik zal je het eerlijk antwoord geven. 

Daarnaast staat er: "Genoemde prijzen gelden in combinatie met een tweejarig Sim Only abonnement. Bellen in de EU gaat uit je bundel, alleen voor bellen en sms’en van Nederland naar de EU/buitenland betaal je een toeslag". 

Bellen in de EU gaat uit je bundel. Lees: je kunt je belminuten, sms, internet uit je bundel gebruiken in de EU zoals je ook gewend bent in Nederland.(Ik begrijp dat het smsje enigszins verwarrend leest.)

Bellen vanuit Nederland naar het buitenland is buiten de bundel, hiervoor betaal je een toeslag. 

Uit betekent in deze dus niet verwijderd. Zou dit wel gebeuren begaat Simpel een overtreding van EU afspraken. 

En wat betreft de korting geldt wat je vindt aan deals via jouw Mijn Simpel. 

Maar, 

Je bent niet verplicht tot verlengen. Je kunt ook wachten op betere deals of overstappen. Let bij overstappen op het aanbod, de dekking en de Algeme voorwaarden. Je bent al jaren klant bij Simpel dus je abonnement is maandelijks opzegbaar? 

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 13, 2026

Beste ​@Marjer , 

Dank je wel voor je bericht. Ik begrijp heel goed dat dit verwarrend is, zeker wanneer de informatie uit de sms niet overeenkomt met wat je bij de verlengingsdeals ziet. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en ik kijk dit graag persoonlijk voor je na.

De melding over bellen in de EU klopt niet zoals je het nu interpreteert. Met een verlengd abonnement kun je nog steeds gewoon in de EU bellen en internetten vanuit je bundel. Alleen bellen en sms’en vanuit Nederland naar het buitenland valt buiten de bundel. Ik controleer graag waarom dit anders lijkt te worden weergegeven bij jouw verlengingsaanbod.

Wat betreft de verschillen tussen nieuwe klanten en verlengingsdeals: nieuwe klanten krijgen soms tijdelijke acties die alleen gelden bij het afsluiten van een nieuw contract. Voor bestaande klanten gelden andere aanbiedingen, maar ik kijk graag met je mee of er in jouw situatie toch een passend aanbod mogelijk is.

Omdat je aangeeft dat contact via de app en chatbot niet lukte, help ik je hier graag verder. Kun je hiervoor een privébericht sturen en dan kijk ik dit samen met je.

Ik wens je een fijne dag verder!

Groet, 

Raveena 

Simpel

• Auteur
  • Lezer
  • January 16, 2026

Beste ​@Raveena 

Twee dagen geleden prive bericht gestuurd, maar geen reactie ontvangen.

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • January 19, 2026

Beste ​@Marjer ,

Dank je wel voor je bericht. Er wordt zeker gereageerd op privéberichten. Soms kan het iets langer duren dan gewenst, maar je ontvangt zo snel mogelijk een reactie.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld.

Groet, 

Raveena 

Simpel