Skip to main content
Beantwoord

Kan niet bellen in Kopenhagen

• August 24, 2025
  • 7 reacties
  • 49 Bekeken

Mijn dochter zit in Kopenhagen en heeft op haar mobiel wel internte, kan gebled worden maar kan zelf niet bellen.

• Roaming staat aan op haar mobiel
  • Ze heeft geen betalingsachterstand
  • Bellen, SMS en internet in het buitenland staan aan in de app
  • Ze heeft haar telefoon uit en aan gezet (diverse keren)

Het heeft alleen heel even gewerkt toen we Bellen, SMS en internet in het buitenland uit en weer ann hebben gezet en ze haar telefoon had herstart.

Ik zie op https://www.simpel.nl/files/PDF/roaming-netwerken-simpel.pdf dat ze met  TDC Mobil of Telia moet verbinden om te kunnen bellen. In het lijste met newerken staan deze niet precies, wel:

• Norlsys
  • TDC
  • Telenor DK
  • 3 DK
  • Telia-Telenor DK

Maar met geen van deze netwerken lukt het om te bellen.

Wat kunnen we nog doen om dit op te lossen?

Beste antwoord door Sevn

Hi ​@jj0!

Om optimaal gebruik te maken van je bundel in het buitenland, kun je het beste handmatig verbinding maken met een van de netwerken waarmee wij een roamingovereenkomst hebben in dat land. Dit helpt vaak als je merkt dat je toestel geen verbinding kan maken of bellen niet lukt.

Je kunt in de netwerkinstellingen van de telefoon handmatig zoeken naar beschikbare netwerken. Kies vervolgens een netwerk uit de lijst die vermeld staat in ons overzicht van roamingpartners. Bekijk hier de lijst van netwerken per land: Roamingpartners Simpel

Zo weet je zeker dat je verbonden bent met een netwerk dat goed samenwerkt met Simpel en haal je het meeste uit je bundel.

Wil je geen onverwachte kosten maken? Check dan ook even ons tarievenoverzicht voor het buitenland: Tarieven buitenland

Mocht je nog vragen hebben over hoe je dit instelt, dan denk ik graag met je mee!

Groet,
Sevn

7 reacties

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 25, 2025

Hi ​@jj0!

Om optimaal gebruik te maken van je bundel in het buitenland, kun je het beste handmatig verbinding maken met een van de netwerken waarmee wij een roamingovereenkomst hebben in dat land. Dit helpt vaak als je merkt dat je toestel geen verbinding kan maken of bellen niet lukt.

Je kunt in de netwerkinstellingen van de telefoon handmatig zoeken naar beschikbare netwerken. Kies vervolgens een netwerk uit de lijst die vermeld staat in ons overzicht van roamingpartners. Bekijk hier de lijst van netwerken per land: Roamingpartners Simpel

Zo weet je zeker dat je verbonden bent met een netwerk dat goed samenwerkt met Simpel en haal je het meeste uit je bundel.

Wil je geen onverwachte kosten maken? Check dan ook even ons tarievenoverzicht voor het buitenland: Tarieven buitenland

Mocht je nog vragen hebben over hoe je dit instelt, dan denk ik graag met je mee!

Groet,
Sevn

• Auteur
  • Starter
  • August 25, 2025

Hallo Sevn,

Dankjewel voor je antwoord. We hadden al in de lijs gekeken en gezien dat ze met  TDC Mobil of Telia moet verbinden om te kunnen bellen. In het lijste met newerken staan deze niet precies, wel:

• Norlsys
  • TDC
  • Telenor DK
  • 3 DK
  • Telia-Telenor DK

Maar met geen van deze netwerken lukt het om te bellen.

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 26, 2025

Hoi ​@jj0,

Bedankt voor je terugkoppeling en voor de details die je al hebt doorgegeven.

De namen van de netwerken in de lijst kunnen in de praktijk iets afwijken van hoe ze in de telefoon getoond worden. Zo staat TDC voor TDC Mobil en wordt Telia-Telenor DK gebruikt voor Telia. Je dochter is dus wel de juiste netwerken tegengekomen.

Omdat het bellen nog steeds niet lukt, wil ik je vragen om het volgende te proberen:

• Laat haar toestel opnieuw handmatig verbinding maken met TDC of Telia-Telenor DK, haar toestel herstarten en daarna een testoproep uitvoeren.
  • Controleer of 4G-bellen (VoLTE) in de instellingen is ingeschakeld. Soms werkt bellen in het buitenland beter als deze optie uit staat. Roaming blijft gewoon aan,
  • Kijk of het lukt om een oproep te doen naar een ander nummer (bijvoorbeeld een lokaal Deens nummer), om te zien of het probleem bij alle oproepen speelt of alleen naar specifieke nummers.

Mocht het ondanks deze stappen niet werken, laat het me weten. Dan kijk ik verder of er sprake is van een tijdelijke netwerkstoring of dat we dit vanuit onze kant moeten onderzoeken.

Groet,
Sevn

• Auteur
  • Starter
  • August 27, 2025

Hallo ​@Sevn,

Dankjewel voor je antwoord.

We hebbne TDC en Telia-Telenor DK geprobeerd en ook VoLTE (na de iPhone tergu te zetten naar 4G van 5G) uitgezet. Helaas lukt het nog steeds niet om te bellen, niet naar verschillende Deense nummers en ook niet naar een Nederlands nummer.

Ik hoop dat je van jouw kant nog iets kunt bekijken, en heb je daar haar telefoonnr voor nodig?

• Auteur
  • Starter
  • August 28, 2025

Hallo ​@Sevn,

We hebben het inmiddels met een andere telefoon geprobeerd, daar werkt het ook niet.

Ik heb de klantenservice gebeld, die hebben een SIM reset gedaan. Daarna de telefoon uit/aangezet en vliegtuigmode uit/aan, maar dat heeft ook niet geholpen.

Graag hulp/advies.

• Auteur
  • Starter
  • August 28, 2025

Het is inmiddels opgelost na contact met de klantenservice, het bleek dat internationaal bellen ondanks dat ik het in de app had aangezet toch uitstond. Toch raar want ze kon wel internetten.

Maar fijn dat het opgelost is. 

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 28, 2025

Beste ​@jj0,

Fijn dat het nu opgelost is! 

Mocht er toch onverwachts iets misgaan en je alsnog niet kan bellen, neem dan gerust contact met me op, dat is natuurlijk helemaal oké. Ik help je dan graag verder.

Nogmaals dank voor je geduld en duidelijke terugkoppeling!

Met vriendelijke groet,
Sevn