Ik wordt veel lastig gevallen door mensen die zegge mij terug te bellen maar dan heb ik helemaal niet gebeld. Wat kan ik daar aan doen ?
Ik heb last van hetzelfde.
Goedemiddag
Dit lijkt op ‘Beller-ID spoofing’: je krijgt te horen dat anderen gebeld worden vanaf je nummer, maar je weet zelf van niets. Dan is je telefoonnummer waarschijnlijk ‘gespooft’. Met spoofing laat een derde partij een ander nummer op de telefoon van de ontvanger zien dan waar ze werkelijk mee bellen. Ieder telefoonnummer kan gebruikt worden voor spoofing. Wanneer je telefoonnummer gespooft is, wordt er dus niet echt vanaf je nummer gebeld, maar de ontvanger ziet je nummer wel op zijn/haar telefoon staan. Omdat er in werkelijkheid vanaf een ander nummer wordt gebeld, zal je het gesprek dan ook niet terugvinden in je belgeschiedenis en in de specificaties.
Het uitbellen met het nummer is niet illegaal en als provider kunnen wij dit dan ook niet voorkomen. Vaak is het van korte duur, maar als je een aantal weken of langer last hebt van de spoofing, dan kan je eventueel op wieheeftgebeld.nl een opmerking plaatsen bij je eigen telefoonnummer met de melding dat je nummer misbruikt wordt, zodat men niet onnodig contact met je opneemt. In het uiterste geval kan je ook een nieuw nummer bij ons aanvragen voor €15,00, alleen ook dit geeft geen garanties.
Hopelijk is de overlast snel over en alvast een fijne (en rustige) avond toegewenst!
Groet, Chantal
Simpel
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.