Beantwoord

Slecht bereik telefoon wat nu?

  • 21 februari 2020
  • 3 reacties
  • 167 Bekeken

Hallo,

 

Ook wij hebben slecht bereik met ons mobiele abonnement. Dat is in huis èn rondom huis het geval. Ook al een ander toestel geprobeerd maar dat gaf hetzelfde probleem. Hakkelende en stotterende geluiden van de andere kant van de lijn. Een streepje of geen streepje bereik. Het was goed, heb dit abonnement nu al een half jaar. Sinds twee a drie weken treden deze problemen op en is een gesprek voeren erg lastig. Volgens de dekkingskaart moet het allemaal dik voor elkaar zijn, maar dat is het dus niet. Is er ergens een mast vervangen, verplaatst, defect?

icon

Beste antwoord door Joachiem 24 februari 2020, 13:07

hoi @hansnoordhof & hoi @Susan usan,  Hebben jullie zin om de volgende stappen door te lopen?

1. Controleer https://www.simpel.nl/dekkingskaart-netwerk-simpel of er op dit moment een storing speelt.
2. Start je telefoon opnieuw op
3. Test de simkaart in een ander toestel
4. Stuur ons de volgende gegevens (niet ouder dan 2 dagen) ook al heb je service (bereik) of niet:Voorbeeld 1: datum, tijdstip, telefoonnummer wat u belt of door gebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.
Voorbeeld 2: datum, tijdstip, telefoonnummer wat u belt of door gebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.
Voorbeeld 3: datum, tijdstip, telefoonnummer wat u belt of door gebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.
Merk & Type huidige toestel.
Merk & Type getest toestel.

En de uitslag aan mijn collega door te geven via www.simpel.nl/contact?

Stap 4. is mogelijk. Je kunt de voorbeelden zelf genereren door ingaand of uitgaand een poging te doen. De pogingen kunnen door de technici gezien worden.

Groetjes Joachiem

Bekijk origineel

3 reacties

Ik herken dit probleem. Ik woon in apeldoorn. Sinds een half jaar klant. Naar volle tevredenheid. Nu sinds afgelopen week kan ik ineens niet meer bellen of gebeld worden. Als ik bel dan hoor is soms veel gekraak en geluid, maar ik lrijg niemand aan de telefoon. Heel storend. 

 

Simkaart in een andere telfoon gestopt, nog steeds hetzelfde probleem. Klantenservice gebeld. Kreeg ik een nieuwe simkaart. 

Vandaag simkaart binnen. Geactiveerd , en na 2 uur getest. Exact hetzelfde probleem. Lag dus helaas niet aan de simkaart. Maar ja en nu?

 

 

Reputatie 2
Badge +8

hoi @hansnoordhof & hoi @Susan usan,  Hebben jullie zin om de volgende stappen door te lopen?

1. Controleer https://www.simpel.nl/dekkingskaart-netwerk-simpel of er op dit moment een storing speelt.
2. Start je telefoon opnieuw op
3. Test de simkaart in een ander toestel
4. Stuur ons de volgende gegevens (niet ouder dan 2 dagen) ook al heb je service (bereik) of niet:Voorbeeld 1: datum, tijdstip, telefoonnummer wat u belt of door gebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.
Voorbeeld 2: datum, tijdstip, telefoonnummer wat u belt of door gebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.
Voorbeeld 3: datum, tijdstip, telefoonnummer wat u belt of door gebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.
Merk & Type huidige toestel.
Merk & Type getest toestel.

En de uitslag aan mijn collega door te geven via www.simpel.nl/contact?

Stap 4. is mogelijk. Je kunt de voorbeelden zelf genereren door ingaand of uitgaand een poging te doen. De pogingen kunnen door de technici gezien worden.

Groetjes Joachiem

Ik heb inmiddels stap 1,2 en 3 doorlopen zonder resultaat. Inmiddels twee storingsgevallen gemeld op bovenstaande site. Op andere plekken is het prima maar thuis steeds niet en dat was het altijd wel.

 

Wordt vervolgd…...

Reageer