Beantwoord

Slecht bereik telefoon wat nu?

• 21 februari 2020
  • 11 reacties
  • 2226 Bekeken

Hallo,

Ook wij hebben slecht bereik met ons mobiele abonnement. Dat is in huis èn rondom huis het geval. Ook al een ander toestel geprobeerd maar dat gaf hetzelfde probleem. Hakkelende en stotterende geluiden van de andere kant van de lijn. Een streepje of geen streepje bereik. Het was goed, heb dit abonnement nu al een half jaar. Sinds twee a drie weken treden deze problemen op en is een gesprek voeren erg lastig. Volgens de dekkingskaart moet het allemaal dik voor elkaar zijn, maar dat is het dus niet. Is er ergens een mast vervangen, verplaatst, defect?

icon

Beste antwoord door Joachiem 24 februari 2020, 13:07

hoi @hansnoordhof & hoi @Susan usan,  Hebben jullie zin om de volgende stappen door te lopen?

1. Controleer https://www.simpel.nl/dekkingskaart-netwerk-simpel of er op dit moment een storing speelt.
2. Start je telefoon opnieuw op
3. Test de simkaart in een ander toestel
4. Stuur ons de volgende gegevens (niet ouder dan 2 dagen) ook al heb je service (bereik) of niet:Voorbeeld 1: datum, tijdstip, telefoonnummer wat u belt of door gebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.
Voorbeeld 2: datum, tijdstip, telefoonnummer wat u belt of door gebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.
Voorbeeld 3: datum, tijdstip, telefoonnummer wat u belt of door gebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.
Merk & Type huidige toestel.
Merk & Type getest toestel.

En de uitslag aan mijn collega door te geven via www.simpel.nl/contact?

Stap 4. is mogelijk. Je kunt de voorbeelden zelf genereren door ingaand of uitgaand een poging te doen. De pogingen kunnen door de technici gezien worden.

Groetjes Joachiem

Bekijk origineel

11 reacties

Ik herken dit probleem. Ik woon in apeldoorn. Sinds een half jaar klant. Naar volle tevredenheid. Nu sinds afgelopen week kan ik ineens niet meer bellen of gebeld worden. Als ik bel dan hoor is soms veel gekraak en geluid, maar ik lrijg niemand aan de telefoon. Heel storend. 

Simkaart in een andere telfoon gestopt, nog steeds hetzelfde probleem. Klantenservice gebeld. Kreeg ik een nieuwe simkaart. 

Vandaag simkaart binnen. Geactiveerd , en na 2 uur getest. Exact hetzelfde probleem. Lag dus helaas niet aan de simkaart. Maar ja en nu?

Reputatie 2
Badge +8

hoi @hansnoordhof & hoi @Susan usan,  Hebben jullie zin om de volgende stappen door te lopen?

1. Controleer https://www.simpel.nl/dekkingskaart-netwerk-simpel of er op dit moment een storing speelt.
2. Start je telefoon opnieuw op
3. Test de simkaart in een ander toestel
4. Stuur ons de volgende gegevens (niet ouder dan 2 dagen) ook al heb je service (bereik) of niet:Voorbeeld 1: datum, tijdstip, telefoonnummer wat u belt of door gebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.
Voorbeeld 2: datum, tijdstip, telefoonnummer wat u belt of door gebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.
Voorbeeld 3: datum, tijdstip, telefoonnummer wat u belt of door gebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.
Merk & Type huidige toestel.
Merk & Type getest toestel.

En de uitslag aan mijn collega door te geven via www.simpel.nl/contact?

Stap 4. is mogelijk. Je kunt de voorbeelden zelf genereren door ingaand of uitgaand een poging te doen. De pogingen kunnen door de technici gezien worden.

Groetjes Joachiem

Ik heb inmiddels stap 1,2 en 3 doorlopen zonder resultaat. Inmiddels twee storingsgevallen gemeld op bovenstaande site. Op andere plekken is het prima maar thuis steeds niet en dat was het altijd wel.

Wordt vervolgd…...

Ik heb hier sinds kort ook heel slecht ontvangst. Klinkt als een robot mensen kunnen mij heel slecht verstaan. Moet echt bij de tuindeur gaan staan voor ontvangst. Tja het is nu officieel over genomen door Tmobile. En daar heb ik nog al veel probleempjes mee gehad. Dus ik stap maar weer eens over….. En goed opletten welk netwerk zit de provider op ;) 

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Anitaanita,

Welkom op onze community!

Wij hebben altijd al gebruik gemaakt van het netwerk van T-Mobile. Met de overname is er niets veranderd voor onze klanten.

Balen dat je sinds kort problemen ervaart met het netwerk. Heb je de dekkingskaart al eens gecheckt?

Ook adviseer ik je om de stappen die mijn collega @Joachiem aangeeft te volgen om na te gaan waar het probleem aan kan liggen. 

Mocht het probleem niet verholpen worden, adviseer ik je om contact op te nemen met onze klantenservice zodat wij hier achteraan kunnen. 

Groet,

Mila

Ik heb al 4 jaar simpel en altijd super bereik gehad maar de laatste weken kunnen mensen me niet meer verstaan door het steeds wegvallen! Ik zie dat ik niet de enige ben dus denk dat er wel degelijk iets veranderd is. Helaas heb ik mijn abbo verlengd voordat de problemen begonnen. Kan ik hier nog iets aan veranderen?

Hier zet zelfde probleem! Ligt hier niet aan de sym kaart want het gaat hier om 4 abonnement en met 4 verschillende merken toestellen. Heeft dit niet met de overname te maken? Zoveel mensen hebben dit probleem. 

Reputatie 2
Badge +7

Goedemorgen @Imgrid,

Bedankt voor je reactie.

Vervelend om te lezen dat je sinds kort problemen ervaart met het bereik, dit is natuurlijk niet de bedoeling. Heb je toevallig de dekkingskaart al gecheckt? Ook adviseer ik je om de stappen die mijn collega @Joachiem aangeeft, te volgen. 

Ik adviseer je om contact op te nemen met onze klantenservice, zodat we aan de hand van je gegevens, je verder kunnen helpen. 

Groet,

Mila

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Marjademooij,

In deze topic heb ik reeds op je bericht gereageerd. 

Groet,

Mila

Ook wij hebben ineens geen bereik meer in onze straat, loop ik een km dan werkt alles ineens weer. Erg vervelend aangezien we allemaal hier in huis hetzelfde probleem hebben, mochten we een arts nodig hebben moeten we eerst 1 km lopen. We zitten nu al ongeveer 3 jaar bij simpel en nooit problemen gehad. Nu al dagen aan het appen geweest met klantenservice en we mogen kosteloos overstappen maar het gaat me veel meer per maand kosten bij een ander en het moet toch op te lossen zijn

Reputatie 2
Badge +7

Goedemiddag @Tineke,

Vervelend dat je problemen ervaart met het netwerk! Wij bieden vroegtijdig overstappen alleen aan wanneer er op korte termijn geen gepaste oplossing is. Ik kan wat dat betreft dan ook niets voor je betekenen/garanderen.

Groet,

Mila

Reageer