Beantwoord

slecht verstaanbaar tijdends bellen binnenshuis

  • 28 January 2020
  • 14 reacties
  • 1376 Bekeken

Sinds een aantal dagen/ weken kan ik als ik gebeld word niet een normaal gesprek voeren met diegene aan de andere kant van de lijn, omdat diegene mij slecht of niet verstaat.

 

Mijn partner heeft ook last van dit probleem zit ook bij simpel. 

 

Waar zou dit aankunnen liggen?

 

Mvg hvdm13

icon

Beste antwoord door Alexandra 29 January 2020, 17:12

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @Hvdm13.

In dit topic geeft mijn collega Youp antwoord op een soortgelijke vraag. Ervaar je de storing op een specifieke locatie of op meerdere locaties? Via de dekkingskaart kan je het netwerk op de locatie(s) controleren.

Groetjes, Alexandra

Hallo @Alexandra,

 

Ik heb het topic van college Youp even bekeken dit geeft als suggestie de sim kaart proberen in een ander toestel, maar mijn partner en ik hebben er beide last van, we hebben verschillende telefoons alleen dezelfde provider. 

Dus die optie lijkt mij niet van toepassing.

De dekkingskaart kan ik wel bekijken maar we zijn al een jaar of 4 klant bij jullie met meerdere abonnementen. En het probleem ontstaat  dude nulaatste week pas, dus lijkt het mijh meest aannemelijk dat er iets vanaf de zijde van Simpel moet zijn veranderd toch?.

Ik zou het dan ook waarderen dat Simpel met een oplossing komt waar ik wat aan heb.

Ik ben natuurlijk telefonisch bereikbaar.

 

Met vriendelijke groet,

 

Hvdm13

 

 

Reputatie 6

Als 2 toestellen met ieder een Simpel simkaart hetzelfde probleem geven dan is dat een teveel aan toeval. Zou je met iemand anders een simcross test kunnen doen of nog beter een losse prepaid kunnen testen (allebei beurtelings) dan sluit je de telefoon(s) en simkaart uit. Wat overblijft is het netwerk.

@Alexandra geef je even aan @Ilan en Youp door dat hij voortaan ook Youp heet? Dan zijn ze beiden op de hoogte.😉

Ik heb het zelfde probleem sinds een paar weken. Ben ook al jaren klant en nooit last van gehad. Heb de simkaart in een andere telefoon gedaan maar ben nog steeds regelmatig slecht verstaanbaar. Dit niet aan de verbinding van Simpel liggen. Hoe kan ik Simpel hierover bereiken. Ik kan nergens een telefoonnummer vinden.

Hallo  pheifer,

 

Ik heb contact gezocht met de klantenservice via de app van simpel. 

Zo kan je appen met de klantenservice.

 

Mvg

 

Hvdm13

Ik heb hetzelfde probleem sinds een paar weken zegt iedereen dat ik heel slecht te verstaan ben,ik val weg,haper heel erg.

Klinkt blikkerig,nooit eerder gehad,heb mijn telefoon nog niet zo lang dus daar ligt het niet aan.

Als ik naar de signaalsterkte kijk is het heel slecht,maar als het op 2 G zet is de sterkte goed.

Morgen uitproberen of ik dan wel te verstaan ben.

Zou fijn zijn als hier wat aan gedaan word

Hallo Moniques,

 

Ik zou als ik jou was contact opnemen met de klantenservice van Simpel misschien dat die jou kunnen helpen.

 

Mvg hvdm13

Reputatie 4
Badge +8

Hoi @moniques,

Welkom op de Community. 

​​​​​​Zoals @Hvdm13 aangeeft raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice. We kunnen dan samen met jou een stappenplan doorlopen om te zien hoe we je bereik kunnen verbeteren. 

Bedankt voor het meedenken Hvdm13!

Groetjes,

Phil

Heb ik ondertussen gedaan,ik heb nu bellen via wifi ingeschakeld,tot zover ben ik nu te verstaan binnen.

Buiten heb ik goede ontvangst.

Ik, en mijn vrouw, hebben dezelfde problemen als hiervoor beschreven. Ik heb het stappen plan gelezen, maar er wordt hier nergens duidelijk vermeld of dit tot enig resultaat heeft geleid. Ook de dekkingskaart heb ik gecontroleerd, dekking zou prima zijn.

Ik heb alleen, tot dusver, last als ik zelf bel. Als ik gebeld wordt, dan kan men mij prima verstaan?!

Is er een duidelijke oplossing beschikbaar?

Reputatie 2
Badge +8

@moniques fijn dat je een oplossing hebt gevonden. Mocht je tijd en zin hebben dan kan mijn collega alsnog samen een stappenplan met je doorlopen.

@hdr55 Zou je de volgende stappen willen doorlopen en de uitslag aan ons doorgeven via www.simpel.nl/contact?

 1. Controleer https://www.simpel.nl/dekkingskaart-netwerk-simpel of er op dit moment een storing speelt.
 2. Start je telefoon opnieuw op
 3. Test de simkaart in een ander toestel
 4. Stuur ons de volgende gegevens (niet ouder dan 2 dagen) ook al heb je service (bereik) of niet:

Voorbeeld 1: datum, tijdstip, telefoonnummer wat u belt of door gebeld wordt, postcode en foutmelding.
Voorbeeld 2: datum, tijdstip, telefoonnummer wat u belt of door gebeld wordt, postcode en foutmelding.
Voorbeeld 3: datum, tijdstip, telefoonnummer wat u belt of door gebeld wordt, postcode en foutmelding.
Merk & Type huidige toestel.
Merk & Type getest toestel.

Groetjes Joachiem

Als wij bellen komt het regelmatig voor dat ze ons niet verstaan, of dat wij heel ver weg klinken.

Heel vreemd 

Dat is heel vervelend, het is ook lastig uit te zoeken waar het aan ligt.

Omdat dit niet altijd gebeurd.

Andere telefoon had daar ook last van.

 

Graag hoor ik van je 

 

 

 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @keesenhetty!

 

Ik wil je vragen de bovenstaande stappen te doorlopen en kijken of dit verbetering biedt. De uitkomst kun je doorgeven via onze klantenservice

 

Groet, Charlie

Simpel

bedankt voor je antwoord 

Wij hebben nu wifi uit gezet en nu horen wij geen klacht meer,

Ook uit en aangezet, 

Hoplijk is het probleem nu opgelost 

 

groetjes 

 

Kees

Reageer