F.A.Q.

Waarom gaat mijn inkomende oproep direct naar voicemail?

  • 22 July 2020
  • 9 reacties
  • 74253 Bekeken
Waarom gaat mijn inkomende oproep direct naar voicemail?
  • Anonymous
  • 0 reacties

Als een beller jou niet kan bereiken en direct de voicemail krijgt kan dit verschillende oorzaken hebben. En dan hebben we het natuurlijk niet over dat je telefoon uit staat 🙂. Hieronder lees je de meest voorkomende oorzaken van oproepen die direct (ongewenst) je voicemail krijgen:
 

Geen bereik

Als je op een locatie bent met verminderd bereik, of ergens waar de muren zo dik en geisoleerd zijn dat je bereik is verminderd, komen oproepen, of de notificaties daarvan, vertraagd binnen. Storingen en werkzaamheden aan zendmasten kunnen ook voorkomen. Die vind je op de dekkingskaart


Rinkeltijd staat kort ingesteld

Het kan zijn dat je telefoon kort over gaat, omdat dit zo is ingesteld. Dit is gelukkig te verlengen tot 30 seconden!

Je kunt dit verlengen naar maximaal 30 seconden door te bellen naar: **61*+31624[06-nummer]*11*[Aantal seconden]#

Voorbeeld: als je telefoonnummer 0612345678 is en je de rinkeltijd wilt verlengen naar 30 seconden wordt de code die je intoetst in je telefoon: **61*+316240612345678*11*30#.

Vervolgens druk je op bellen en is de rinkeltijd ingeschakeld voor 30 seconden.
 

Doorschakeling actief

Heb je oproepen doorgeschakeld en ben je ze vergeten op te heffen? Gebeurt de beste, maar dan komen er inderdaad geen telefoontjes binnen op je toestel. Met code ##002# kun je alle doorschakelingen in één keer opheffen.
 

Niet-storen functionaliteit ingeschakeld

Als deze instelling aan staat komen inkomende oproepen niet binnen. Je kunt ook specifieke wensen instellen, namelijk een tijdsbestek waarin er geen oproepen doorkomen, of wekkers wel of niet binnen mogen komen en ook dat je een oproep -als de beller 2 keer binnen 3 of 5 minuten belt, wél ontvangt. Check dit daarom even als je opmerkingen krijgt dat je niet bereikbaar bent. 
 

Beller/anoniem geblokkeerd

Hiervoor geldt hetzelfde, zeker als een specifiek persoon jou niet kan bellen. Kleine kans, maar het komt voor 🙂. Dat geldt ook voor de instelling dat anonieme oproepen wel of niet direct met de voicemail moeten worden doorgeschakeld.


9 reacties

Ik heb dit probleem ook en heb al van alles geprobeerd maar niets helpt. Nu zou het zo kunnen zijn dat mijn appartement te goed is geïsoleerd, maar hoe kan het dan dat ik soms wel en soms geen verbinding heb en mijn man dat probleem niet heeft.

Er wordt ook gezegd: kies een andere locatie, maar dat kan natuurlijk niet. Ik woon hier net. Moet ik dan verhuizen vanwege een slechte verbinding? Een andere plek in huis zoeken kan natuurlijk ook niet. want je weet niet dat je gebeld wordt.

Het is een super vervelend probleem en volgens mij is er maar een oplossing en dat is een andere provider. Helaas zit ik nog een jaar vast.

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @Cooper,

Welkom op onze Community!

Vervelend om te lezen dat je problemen ervaart met het netwerk. Zit jouw man ook bij Simpel? In deze topic leggen wij enkele stappen uit die je kan nemen om na te gaan waar het probleem aan kan liggen. 

Succes!

Groet,

Mila

Nee mijn man heeft Vodafoon

Ik heb alle stappen al doorgenomen. Ook met de klantenservice de instellingen doorgenomen. Ik ben ook met mijn iPhone naar T- mobile gegaan, want simpel is van T-mobile. Zij hebben ook nog eens gekeken naar mijn toestel . Zij zagen ook niets vreemds. Het enige wat ik niet heb gedaan is, mijn simkaart in een ander toestel zetten. Dat heeft nl. geen zin omdat het niet altijd is. Ik heb geen twee toestellen tot mijn beschikking. Ik heb een nieuwe IPhone S6 en ik heb ook al een nieuwe simkaart.

Reputatie 2
Badge +8

Bedankt voor de toelichting @Cooper.

Echter wil ik je toch vragen om de simkaarttest te doen, dit omdat je aangeeft dat ze in de winkel niets vreemds vonden in de instellingen. Wellicht dat je iemand kan vragen voor een leen toestel zodat we in ieder geval zeker weten dat het probleem niet of juist wel toestel gerelateerd is. Als ook jouw man problemen ervaart met het netwerk terwijl hij bij een andere provider zit, is de kans groot dat het probleem met de isolatie van jullie huis te maken heeft. 

Groet, 

Mila

Beste Mila, zoals ik al aan heb gegeven heeft mijn man geen enkel probleem met de ontvangst.

Reputatie 4
Badge +8

Beste Mila, zoals ik al aan heb gegeven heeft mijn man geen enkel probleem met de ontvangst.

Hoewel het per netwerk kan verschillen, acht ik een isolatieprobleem in dat geval wat minder realistisch. Ik raad je wel aan om alsnog de hierboven genoemde test uit te voren en zowel het merk als het type van de twee toestellen te noteren. Met die gegevens zijn we namelijk erg geholpen. Je kan dit op een moment doen wanneer je de storing ervaart of om te testen of het überhaupt op die telefoon naar voren komt.

Hallo,

 

ik heb dit zelfde probleem sinds enkele dagen. De bovenstaande opties in het topic heb ik allemaal geprobeerd/uitgeschakeld. Het kan ook niet aan het bereik liggen omdat er meerderen in mijn huishouden gebruik maken van simpel en hier allemaal geen last van hebben. Ik kan zelf wel bellen, maar niet gebeld worden. Mijn mobiel gaat niet over en ik zie ook geen gemiste oproep o.i.d. Hebben jullie hier een oplossing voor?

Reputatie 4
Badge +8

Hi @akoersen,

Goed dat je al een aantal zaken hebt getest.

Heb je jouw simkaart ook al eens getest in een andere telefoon? Indien het daarop wel naar behoren werkt dan ligt het aan de telefoon zelf of aan de instellingen van de telefoon die je gebruikt. Ervaar je bij meerdere toestellen hetzelfde dan is het handig dat wij er een specifiekere blik op werpen en kan je contact met ons opnemen.

Groetjes,

Phil 

Reageer