Beantwoord

Lastig gevallen door buitenlands nummer

  • 20 August 2019
  • 6 reacties
  • 1482 Bekeken

Hoi,
Ik word steeds gebeld door een of ander Pools nummer: +4853*******.
Ik heb het nummer al geblokkeerd via android, maar nu krijg ik telkens een sms dat ik een oproep gemist heb. Dat is blijkbaar alleen uit te zetten door heel de voice mail uit te schakkelen, maar dat is niet de bedoeling.

Het vreemde was dat eerder de telefoon niet overging alsof iemand probeert te bellen, maar enkel dat ik een oproep had gehad. Ik heb ooit eens terug gebeld, maar ik spreek geen Pools dus dat kwam niet ver.

Kan dit voor mij tot extra kosten leiden? (Aangezien het vanuit buiten Nederland komt en ik zelf soms buiten europa ben)
Mocht ik de voice mail uitzetten, krijg ik dan die eventuele extra kosten niet meer?

Kan simpel dit voor mij blokkeren aan de provider kant o.i.d.?

Alvast bedankt voor de hulp,
Jimmy
icon

Beste antwoord door Youp 22 August 2019, 14:30

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +8
Hallo @Jmmy86,

Welkom op onze community!

Wat vervelend om te lezen dat je wordt lastiggevallen.

Goed dat je zijn/haar nummer al geblokkeerd hebt. Hij/zij kan wel nog inderdaad je voicemail inspreken. Uiteraard snap ik ook dat je niet jouw hele voicemail wilt uitschakelen, maar dat is wel de enige oplossing.

Bellen/sms´en vanuit Nederland naar het buitenland brengt altijd extra kosten met zich mee. Het is dan dus ook niet aan te raden om vanuit Nederland naar het buitenland te bellen/sms´en. Hier zie je een overzicht van de kosten.

Als jij buiten Europa zit en je krijgt een melding van een voicemail, raad ik je ook aan om dit dan niet te beluisteren. Je kan het wel bewaren totdat je weer in Nederland zit. Uiteraard kan je het ook uitschakelen via jouw persoonlijke ´Mijn Simpel´-pagina onder het kopje ´Sim & Instellingen´.

Wij kunnen zelf geen telefoonnummers vanuit ons blokkeren. Dit is alleen mogelijk via jouw toestel.

Succes!

Groet,

Youp
Hoi Youp,

Oke bedankt voor de informatie en de tips. Ik zal even aankijken hoe het gaat en dan als nodig toch de voice mail uitschakelen.

Groeten Jimmy

ik wort vaak gebeld door iemand uit Algerije  +213 6 96451951 of +231 6 96451951 Gaat dan 1 maal over en stopt er mee. Iemand een idee wat dat is ??

Reputatie 6

Hi @Daan1948Mar1952 

 

Dit is Wangiri-fraude, blokkeer de nummers in je telefoon en verwijder ze daarna uit de oproepenlijst. 

 Hier lees je er meer over.

Is alles zo duidelijk? 

ik wort vaak gebeld door iemand uit Algerije  +213 6 96451951 of +231 6 96451951 Gaat dan 1 maal over en stopt er mee. Iemand een idee wat dat is ??

Ik heb daar ook veel last van. Mijn man nu ook inmiddels. Ik begrijp niet hoe ze aan ons nummer komen. Had er voorheen met KPN nooit last van. We worden soms 4 keer op een dag gebeld. Je kan ze wel blokkeren maar dan bellen ze daarna met een ander nummer. Gaat ook altijd maar 3 seconde over. Wordt ook vaak gedaan met onbekende nummers. Ik word er echt soms maf van. Kan hier niks vanuit simpel gedaan worden? Ik weet dat vanuit sommige ISP partners risico landen volledig geblokkeerd worden. Kan dat ook vanuut Simpel wellicht? 

Reputatie 2
Badge +8

Hi @Monkeyboots Wat naar dat je er last van hebt. Zoals aangegeven op onze speciale pagina https://www.simpel.nl/wangiri-fraude blokkeren wij zoveel mogelijk op Provider niveau. Als bepaalde landen volledig geblokkeerd worden kan er ook geen telefoonverkeer meer mogelijk zijn voor Simpel bellers die wel met die landen bellen.

Groetjes Joachiem 

Reageer