Beantwoord

Welkomst sms in het buitenland uitschakelen

  • 11 maart 2019
  • 21 reacties
  • 1149 Bekeken

Badge
Hoe kan ik die welkomst smsjes (Welkom in ... ) uitschakelen ? Ik weet dat dit op T-Mobile wel kan.
Ik zit regelmatig in het buitenland en ontvang te vaak zo'n welkomst sms. Dit ervaar ik als storend.
Hoe kan ik dit uit laten schakelen ?
icon

Beste antwoord door Robert 13 maart 2019, 09:10

Hi,
Goed dat je dit vraagt!

Wij kunnen dit bericht  niet voor jou uitschakelen omdat het vanuit onze kant verplicht is onze klanten te informeren over deze kosten wanneer deze van toepassing zijn.

Wellicht dat je wel in je toestel instellingen berichten kan blokkeren.
Dan houden wij ons nog aan onze verplichting maar merk jij niet dat je een bericht van ons krijgt. ;)

Groeten, Robert

Bekijk origineel

21 reacties

Badge +8

Hi,
Goed dat je dit vraagt!

Wij kunnen dit bericht  niet voor jou uitschakelen omdat het vanuit onze kant verplicht is onze klanten te informeren over deze kosten wanneer deze van toepassing zijn.

Wellicht dat je wel in je toestel instellingen berichten kan blokkeren.
Dan houden wij ons nog aan onze verplichting maar merk jij niet dat je een bericht van ons krijgt. ;)

Groeten, Robert

Badge
Oké. Ik kan alleen blokkeren op telefoonnummer.
Vanaf welk telefoonnummer worden de berichten verstuurd want dan kan ik dart nummer blokkeren.
Dit probleem ervaar ik ook, vanwege mijn werk krijg ik er er ook soms meerdere per dag.
Het Simpel Antwoord lijkt me, op zijn zachhts gezegd, flauwekul.
Via KPN kan je het uitzetten met een SIMPEL SMS-berichtje "info uit"
T-Mobile doet er ook niet moeilijk om.
Waarom kan Simpel hier ook niet SIMPEL in zijn?
Badge +8
Hallo,

Wat leuk dat je actief bent op onze community!

Zie hierboven ook het antwoord van mijn collega Robert. Wij zijn verplicht om je de kosten kenbaar te maken.

Groet,

Youp
Beste Youp,

Zoals ik als zei in mijn vorige reactie: FLAUWEKUL!
Daar zijn echt wel andere oplossingen voor!
Reputatie 4
Badge +9
Beste J.S.

Je vergelijkt appels met peren.
SIMPEL-1: Zet je telefoon uit in de auto. Wel zo veilig.
SIMPEL-2: Ik was eerst bij T-Mobile; daar kon ik het niet zelf uitzetten, maar na een telefoontje deden zij dat voor mij. Nooit meer last van gehad daarna.
SIMPEL-3: Maak mij duidelijk waaruit blijkt dat je als provider verplicht bent dit soort SMS-jes te sturen. Welk Nationaal, Europees of Amerikaans document verplicht Simpel daartoe? Die tekst wil ik graag eens lezen en aanvechten.
SIMPEL-4: Geef de klant de mogelijkheid om van dit soort hinderlijke berichten verlost te raken.
SIMPEL-5: Waarom kreeg ik die berichten van Simpel van dec 2018-mei 2019 nooit, en vanaf vorige week iedere keer bij grensoverschrijdend rijgedrag? Ik reis al jarenlang voortdurend door heel Europa.
Reputatie 4
Badge +9

SIMPEL-3: Maak mij duidelijk waaruit blijkt dat je als provider verplicht bent dit soort SMS-jes te sturen. Welk Nationaal, Europees of Amerikaans document verplicht Simpel daartoe? Die tekst wil ik graag eens lezen en aanvechten.

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2017/06/30/beantwoording-kamervragen-over-roaming-en-internationaal-bellen

Telecombedrijven zijn verplicht hun klanten te informeren over
eventuele beperkingen ten aanzien van het roam-like-at-home principe in hun
contract. Daarnaast moeten zij de klant hierover informeren iedere keer dat hij de
grens passeert (per sms of e-mail), tenzij de klant heeft verzocht dat niet meer te
doen.

SIMPEL-3: Maak mij duidelijk waaruit blijkt dat je als provider verplicht bent dit soort SMS-jes te sturen. Welk Nationaal, Europees of Amerikaans document verplicht Simpel daartoe? Die tekst wil ik graag eens lezen en aanvechten.https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2017/06/30/beantwoording-kamervragen-over-roaming-en-internationaal-bellen

Telecombedrijven zijn verplicht hun klanten te informeren over
eventuele beperkingen ten aanzien van het roam-like-at-home principe in hun
contract. Daarnaast moeten zij de klant hierover informeren iedere keer dat hij de
grens passeert (per sms of e-mail), tenzij de klant heeft verzocht dat niet meer tedoen.


Dan verzoek ik Simpel bij dezen dat niet meer te doen bij elk grensoverschrijdend reisgedrag. Het belemmert mij in de uitvoering van mijn rijtaak.
Reputatie 4
Badge +9
Dat begrijp ik.

Houdt je er wel rekening mee dat wanneer je bijvoorbeeld een boottocht maakt van het ene zone 1 land naar een ander zone 1 land dit onder zone 4 valt? Dat valt niet onder je rijtaak.
En als voorbeeld je bent op een Grieks eiland maar je hebt verbinding met een Turkse mast.

Beiden valt niet onder de EU roaming regels.
Ik heb watervrees en Griekenland/Turkije vallen niet onder mijn reisregio. Dus van mij mag het stoppen. Graag zelfs.
Reputatie 2
Badge +7
Hoi! Het klopt dat wij de berichten niet kunnen uitzetten, we zijn namelijk verplicht deze te sturen. In het topic zijn al veel goede tips gegeven, ik wil deze graag nog toevoegen:

In de telefoon staat de netwerkverbinding standaard op automatisch. Dit houdt in dat de telefoon automatisch verbinding maakt, wat in het grensgebied kan betekenen met een netwerk van over de grens. Je kan in de instellingen van jouw telefoon de netwerkinstellingen van automatisch naar handmatig zetten.

Waar exact in de instellingen verschilt per merk en model telefoon, daarvoor kan je de handleiding of onze toestelhulp raadplegen
Dank. Het vervelende van de Simpel-toestelhulp is dat mijn Samsung J6+ er niet bij staat, maar met wat gepuzzel vind ik het wel.

Ik heb me al vaker beklaagd over die ongewenste sms-jes en ik ben niet de enige, zo te zien.

Het door Simpel gegeven antwoord dat de aanbieder daartoe wettelijk is verplicht, is (deels) onjuist. De geldende wetstekst luidt: “Telecombedrijven zijn verplicht hun klanten te informeren over eventuele beperkingen ten aanzien van het roam-like-at-home principe in hun contract. Daarnaast moeten zij de klant hierover informeren iedere keer dat hij de grens passeert (per sms of e-mail), tenzij de klant heeft verzocht dat niet meer te doen.

Recente navraag bij EZ leverde me vandaag, 4 februari 2020, het volgende antwoord op: “Geachte heer / mevrouw, U stelde de vraag of de door u geciteerde tekst nog steeds van toepassing is. Dit is inderdaad het geval. De huidige regels kunt u vinden onder artikel 14 van de verordening die op de volgende site is te vinden: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=celex:02012R0531-20170615. De telecomaanbieder is inderdaad verplicht om bij elk bericht een klant de mogelijkheid te bieden om kosteloos dit te beëindigen en op eenvoudige wijze mee te delen dat hij dus geen gebruik wenst te maken van de automatische berichtendienst. Hoe deze sms-dienst te beëindigen zou derhalve in de sms moeten staan. Met vriendelijke groeten, Robert Barker”.

Het is dus simpel: ik wil de ontvangst van deze sms-jes pe direct stopzetten.

 

Reputatie 2
Badge +8

Ik heb me al vaker beklaagd over die ongewenste sms-jes en ik ben niet de enige, zo te zien.

Het door Simpel gegeven antwoord dat de aanbieder daartoe wettelijk is verplicht, is (deels) onjuist. De geldende wetstekst luidt: “Telecombedrijven zijn verplicht hun klanten te informeren over eventuele beperkingen ten aanzien van het roam-like-at-home principe in hun contract. Daarnaast moeten zij de klant hierover informeren iedere keer dat hij de grens passeert (per sms of e-mail), tenzij de klant heeft verzocht dat niet meer te doen.

Recente navraag bij EZ leverde me vandaag, 4 februari 2020, het volgende antwoord op: “Geachte heer / mevrouw, U stelde de vraag of de door u geciteerde tekst nog steeds van toepassing is. Dit is inderdaad het geval. De huidige regels kunt u vinden onder artikel 14 van de verordening die op de volgende site is te vinden: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=celex:02012R0531-20170615. De telecomaanbieder is inderdaad verplicht om bij elk bericht een klant de mogelijkheid te bieden om kosteloos dit te beëindigen en op eenvoudige wijze mee te delen dat hij dus geen gebruik wenst te maken van de automatische berichtendienst. Hoe deze sms-dienst te beëindigen zou derhalve in de sms moeten staan. Met vriendelijke groeten, Robert Barker”.

Het is dus simpel: ik wil de ontvangst van deze sms-jes pe direct stopzetten.

 

Hi, 
Top dat je nog even reageert, We hebben dit onderwerp intern uitgezet, zodra ik meer kan vertellen dan laat ik het weten.


Groetjes,

Ilan

Badge

Fijn! Ik zou er graag vanaf willen namelijk

Ik kan in mijn GSM de SMSje uitzetten, na het herstarten van de GSM staat het weer aan.

Badge

@Hans B dat lukt mij helaas niet op mijn iPhone omdat er geen nummer wordt meegestuurd. 
 

Rijnste onzin dat simpel blijft beweren dat het bij wet verplicht is. Bij alle andere providers kan het namelijk wel. 

@ibvanhemert Ik heb het wel over alle SMSjes uitzetten als dat geen probleem is

 

Badge

@Hans B  alle smsjes uitzetten is weer teveel van het goede.;)

Reputatie 2
Badge +1

Ik ben regelmatig in Duitsland en minimaal 2 dagen p/w in Brussel voor het werk. Ik krijg die SMS’s ongeveer in 50% van de tijd, ongeacht de provider of het telefoontype. Lijkt wel of er een time-out van enkele dagen op zit.

Persoonlijk heb ik er niet zo’n moeite mee. Ik doe niks met SMS en heb het SMS-geluid uit staan, dus ik heb er niet echt last van.

Reageer