Beantwoord

Welkomst sms in het buitenland uitschakelen

• 11 maart 2019
  • 13 reacties
  • 647 Bekeken

Badge
Hoe kan ik die welkomst smsjes (Welkom in ... ) uitschakelen ? Ik weet dat dit op T-Mobile wel kan.
Ik zit regelmatig in het buitenland en ontvang te vaak zo'n welkomst sms. Dit ervaar ik als storend.
Hoe kan ik dit uit laten schakelen ?
icon

Beste antwoord door Robert 13 maart 2019, 09:10

Hi,

We zijn verplicht je op de hoogte te brengen van de mogelijke kosten.
Het zou kunnen dat je het bij T-mobile zelf uit kan schakelen, maar dat zou ik niet weten.
Wij kunnen dit bericht in ieder geval niet voor jou uitschakelen omdat het vanuit onze kant verplicht is onze klanten te informeren over deze kosten wanneer deze van toepassing zijn.

Wellicht dat je wel in je toestel instellingen berichten kan blokkeren.
Dan houden wij ons nog aan onze verplichting maar merk jij niet dat je een bericht van ons krijgt. ;)

Groeten, Robert
Bekijk origineel

13 reacties

Badge +8
Hi,

We zijn verplicht je op de hoogte te brengen van de mogelijke kosten.
Het zou kunnen dat je het bij T-mobile zelf uit kan schakelen, maar dat zou ik niet weten.
Wij kunnen dit bericht in ieder geval niet voor jou uitschakelen omdat het vanuit onze kant verplicht is onze klanten te informeren over deze kosten wanneer deze van toepassing zijn.

Wellicht dat je wel in je toestel instellingen berichten kan blokkeren.
Dan houden wij ons nog aan onze verplichting maar merk jij niet dat je een bericht van ons krijgt. ;)

Groeten, Robert
Badge
Oké. Ik kan alleen blokkeren op telefoonnummer.
Vanaf welk telefoonnummer worden de berichten verstuurd want dan kan ik dart nummer blokkeren.
Dit probleem ervaar ik ook, vanwege mijn werk krijg ik er er ook soms meerdere per dag.
Het Simpel Antwoord lijkt me, op zijn zachhts gezegd, flauwekul.
Via KPN kan je het uitzetten met een SIMPEL SMS-berichtje "info uit"
T-Mobile doet er ook niet moeilijk om.
Waarom kan Simpel hier ook niet SIMPEL in zijn?
Badge +7
Hallo,

Wat leuk dat je actief bent op onze community!

Zie hierboven ook het antwoord van mijn collega Robert. Wij zijn verplicht om je de kosten kenbaar te maken.

Groet,

Youp
Beste Youp,

Zoals ik als zei in mijn vorige reactie: FLAUWEKUL!
Daar zijn echt wel andere oplossingen voor!
Reputatie 3
Badge +9
Beste J.S.

Je vergelijkt appels met peren.
SIMPEL-1: Zet je telefoon uit in de auto. Wel zo veilig.
SIMPEL-2: Ik was eerst bij T-Mobile; daar kon ik het niet zelf uitzetten, maar na een telefoontje deden zij dat voor mij. Nooit meer last van gehad daarna.
SIMPEL-3: Maak mij duidelijk waaruit blijkt dat je als provider verplicht bent dit soort SMS-jes te sturen. Welk Nationaal, Europees of Amerikaans document verplicht Simpel daartoe? Die tekst wil ik graag eens lezen en aanvechten.
SIMPEL-4: Geef de klant de mogelijkheid om van dit soort hinderlijke berichten verlost te raken.
SIMPEL-5: Waarom kreeg ik die berichten van Simpel van dec 2018-mei 2019 nooit, en vanaf vorige week iedere keer bij grensoverschrijdend rijgedrag? Ik reis al jarenlang voortdurend door heel Europa.
Reputatie 3
Badge +9

SIMPEL-3: Maak mij duidelijk waaruit blijkt dat je als provider verplicht bent dit soort SMS-jes te sturen. Welk Nationaal, Europees of Amerikaans document verplicht Simpel daartoe? Die tekst wil ik graag eens lezen en aanvechten.

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2017/06/30/beantwoording-kamervragen-over-roaming-en-internationaal-bellen

Telecombedrijven zijn verplicht hun klanten te informeren over
eventuele beperkingen ten aanzien van het roam-like-at-home principe in hun
contract. Daarnaast moeten zij de klant hierover informeren iedere keer dat hij de
grens passeert (per sms of e-mail), tenzij de klant heeft verzocht dat niet meer te
doen.

SIMPEL-3: Maak mij duidelijk waaruit blijkt dat je als provider verplicht bent dit soort SMS-jes te sturen. Welk Nationaal, Europees of Amerikaans document verplicht Simpel daartoe? Die tekst wil ik graag eens lezen en aanvechten.https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2017/06/30/beantwoording-kamervragen-over-roaming-en-internationaal-bellen

Telecombedrijven zijn verplicht hun klanten te informeren over
eventuele beperkingen ten aanzien van het roam-like-at-home principe in hun
contract. Daarnaast moeten zij de klant hierover informeren iedere keer dat hij de
grens passeert (per sms of e-mail), tenzij de klant heeft verzocht dat niet meer tedoen.

Dan verzoek ik Simpel bij dezen dat niet meer te doen bij elk grensoverschrijdend reisgedrag. Het belemmert mij in de uitvoering van mijn rijtaak.
Reputatie 3
Badge +9
Dat begrijp ik.

Houdt je er wel rekening mee dat wanneer je bijvoorbeeld een boottocht maakt van het ene zone 1 land naar een ander zone 1 land dit onder zone 4 valt? Dat valt niet onder je rijtaak.
En als voorbeeld je bent op een Grieks eiland maar je hebt verbinding met een Turkse mast.

Beiden valt niet onder de EU roaming regels.
Ik heb watervrees en Griekenland/Turkije vallen niet onder mijn reisregio. Dus van mij mag het stoppen. Graag zelfs.
Reputatie 1
Badge +7
Hoi! Het klopt dat wij de berichten niet kunnen uitzetten, we zijn namelijk verplicht deze te sturen. In het topic zijn al veel goede tips gegeven, ik wil deze graag nog toevoegen:

In de telefoon staat de netwerkverbinding standaard op automatisch. Dit houdt in dat de telefoon automatisch verbinding maakt, wat in het grensgebied kan betekenen met een netwerk van over de grens. Je kan in de instellingen van jouw telefoon de netwerkinstellingen van automatisch naar handmatig zetten.

Waar exact in de instellingen verschilt per merk en model telefoon, daarvoor kan je de handleiding of onze toestelhulp raadplegen
Dank. Het vervelende van de Simpel-toestelhulp is dat mijn Samsung J6+ er niet bij staat, maar met wat gepuzzel vind ik het wel.

Reageer