Beantwoord

Buiten bundel internet buitenland

  • 17 October 2019
  • 3 reacties
  • 827 Bekeken

Beste,

Ik zit ik Spanje voor mijn opleiding, toen ik door mijn mb's was stopte mijn internet ermee. Ik heb toen nieuwe gekocht via een sms. Vervolgens deed mijn internet het weer na een tijdje. Nu staat er op mijn factuur dat ik 50 euro moet betalen voor buiten bundel internet gebruik buitenland. Maar ik heb gewoon nieuwe mb's gekocht voor 7 euro toen ik er doorheen was. Waarom moet ik nu 50 euro betalen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Patrick Abma 

icon

Beste antwoord door Youp 18 October 2019, 15:19

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +8

Hallo @Patrickabma,

 

Welkom op onze community!

Als jij geen ´Plafond´ hebt ingesteld, stopt je abonnement automatisch nadat je 50 euro buiten je bundel kosten hebt gemaakt. Dit is de zogeheten ´Gebruikerslimiet´.

De gebruikslimiet van Simpel bepaalt hoeveel kosten je maandelijks (per mobiel nummer) buiten de bundel kunt maken. Deze limiet beschermt jou en Simpel tegen onverwachte kosten.

Zodra je het limiet bereikt vragen we per e-mail om een aanbetaling te doen op je factuur. Dit is niet verplicht. Als je het voorschot betaalt wordt je simkaart gedeblokkeerd en kun je tot het volgende limiet verder bellen, sms'en en internetten.

Succes met je opleiding in Spanje!

 

Groet,

 

Youp

 

Reputatie 1
Badge +8

Als je geen plafond hebt ingesteld dan gaat het verbruik nadat je internetbundel op is door tot een limiet van €50. Dan schakelt internet verbruik buiten de bundel uit en kun je door middel van een eventuele aanbetaling de limiet verhogen. 

Is dus eigenlijk een vorm van oplichting. 

Je kiest voor een abonnement met een x bedrag waar je niet overheen wilt. ...... maar je moet wel even zelf opletten / instellen dat je er niet overheen kan.

Beste oplossing ( wat sommige providers ook doen);

 

Buiten bundel>> internet verlaging of geen internet meer en dan bericht geven dat als je weer internet of  sneller internet wilt je dat aan moet zetten en buitenbundel kosten moet betalen of extra mb's kopen.

Niet achteraf bij 50eu notabene pas internet uitzetten of verlagen. 

Bij Simpel vinden ze schijnbaar wel dat je mensen extra geld afhandig mag maken maar dan wel maar tot 50eu (dat scheelt dan nog)  want anders is het helemaal niet meer redelijk.

Is gewoon misleiding, goedkope abonnementen aanbieden en dan hierop geld verdienen.

Daarbij zijn de buitenbundel sms'en ook niet echt duidelijk; bijv.  -- je hebt ONGEVEER 80% van je internetbundel verbruikt?? Of;    je hebt CIRCA 100% gebruikt.

Dus je moet altijd zelf meteen nakijken hoe en wat in te stellen.  Simpel vraagt dan ook zelfs nog eens ,50ct extra per maand om dus in te stellen dat je niet over je abonnementskosten gaat.

Oudere mensen dan ,die niet zo handig zijn met apps en/of accounts die hebben dus een probleem als er niemand is die dit voor hun instelt.

WAAROM DENK JE DAT MENSEN KIEZEN VOOR SIMPEL ETC, VOOR HET GOEDKOPE ABONNEMENT, 

MAAR MET WAT HAKEN EN OGEN MAKEN ZE JE TOCH EXTRA GELD AFHANDIG.

Reageer