Beantwoord

buitenbundel

  • 5 July 2022
  • 3 reacties
  • 188 Bekeken

Ik ben in NL op vakantie. Op ons vakantie adres is de WiFi matig. Ik maak dus meer gebruik van mijn bundel dan normaal. Gisteren kreeg ik een melding dat mijn bundel bijna op was en heb ik voor € 7 een aanvulling besteld. Nadat ook deze bijna op was heb ik nogmaals dezelfde besteld. Vanavond kreeg ik ineens een melding dat ik ruim € 80 buiten mijn bundel zit en dat ik kans heb om geblokkeerd te worden. Deze kosten schijnen vanavond gemaakt te zijn, maar ik heb geen idee waaraan. Bovendien is mijn tweede MB aanvulling nog nog maar net voor de helft op en heb ik verder ook geen enkele waarschuwing gehad. Hoe kan dit???

icon

Beste antwoord door Charlie 7 July 2022, 10:01

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Peter Dijkstra,

 

Wat vervelend dat er kosten zijn gemaakt! 

 

In onze community zijn er een aantal topics die deze problemen beschrijven. Zo ook in dit topic.

Ik raad je aan hier een kijkje te nemen voor tips tegen het verbruiken van internet / maken van kosten. 

 

Mocht je er niet helemaal uitkomen, dan kun je natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice.

 

Groet, Charlie

Simpel

Hi Charlie,

Dat verhaal heb ik gelezen en is geen antwoord op mijn vraag. Hoe kunnen jullie aantonen dat ik deze data verbruikt heb. Mijn vrouw heeft het zelfde abonnement was bij mij en heeft dit probleem niet?

 

Mijn tweede vraag was hoe het kan dat ik 2x een waarschuwing heb gehad en een MB aanvuller heb besteld, maar daarna geen waarschuwing meer gehad heb. De tweede MB aanvuller was op dat moment nog niet eens op en dat is hij nog steeds niet. Hoe kunnen er dan kosten buiten deze MB aanvuller gemaakt worden, terwijl ik juist voor een MB aanvuller gekozen heb, welke nog niet op is???

Groeten, 

Peter

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Peter Dijkstra,

 

Het door ons geregistreerde verbruik komt rechtstreeks van je simkaart af en wordt daarna verzameld op je verbruiksspecificatie. Ik ga er daarom vanuit dat het aangegeven verbruik wel daadwerkelijk verbruikt is, de vraag is alleen waar je MB's dan precies aan verbruikt zijn. Vanwege privacyregelingen houden wij dat niet bij. Dat zou anders namelijk betekenen dat we precies kunnen inzien welke sites je bezoekt en welke apps je gebruikt. Je kan controleren of je een datamanager ingesteld hebt staan op je telefoon. Een datamanager houdt voor jou bij wanneer je verbruikt, hoeveel je verbruikt en bovenal waar je MB's naartoe gaan. Hierdoor krijg je meer inzicht in je verbruik en kan je apps die veel verbruiken bijvoorbeeld beperken of uitschakelen.  

 

Verder vermoed ik dat er kosten zijn gemaakt tussen het opraken van de bundel en voor het moment dat je de MB-aanvuller hebt besteld. Ik kan dat echter niet inzien zonder jouw abonnementsgegevens. Mocht je dit zeker willen weten, dan raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer