Hoi Francisca,
Welkom op onze Community!
Aii dat is inderdaad schrikken mocht je zelf het internet niet benodigd hebben gehad, maar dat betekent wel dat de binnengekomen MB's dus niet vanuit een wifi-aansluiting zijn geweest. Simpel kan namelijk de inhoud van je internetsessies niet inzien, maar wel kan ik je aangeven dat het internet door je toestel is ontvangen vanuit je internetbundel. Het tijdstip wat vermeld staat op de huidige verbruiksspecificatie is de starttijd van een internetsessie en deze sessie is uiteindelijk door ons beëindigd doordat het Gebruikslimiet is bereikt.
In de instellingen van je toestel kun je zien waar MB's aan verbruikt worden. Ook een app zoals bijvoorbeeld 'datamanager' kunnen je hier inzicht in geven. Hiermee monitor je de mobiele data verbruik, echter loopt de teller wel vanaf het moment dat de applicatie is gedownload wat dus wil zeggen dat je de reeds verbruikte MB's daarmee niet kan achterhalen. Indien je telefoon onbewust (veel) MB's verbruikt kan dat verschillende oorzaken hebben, maar dus niet door ons te verklaren vanwege je privacy uiteraard. Wanneer het internetverbruik is opgelopen tot 80%, ontvang je hiervan een notificatiebericht en je ontvangt er vervolgens nog één wanneer je internetbundel volledig is verbruikt. Vanaf het moment dat je eigen internetbundel op is, ontvang je iedere MB tegen het buitenbundeltarief van €0,15.
Om deze hoge kosten voor in de toekomst te kunnen voorkomen, kan je het Plafond inschakelen of een MB-aanvuller aanschaffen wanneer je internetbundel verbruikt is. Voor de huidige buitenbundelkosten die al in rekening zijn gebracht, kijkt onze klantenservice graag met je mee of je in aanmerking komt voor onze coulanceregeling. Je mag mij hiervoor ook even een privébericht sturen met je gegevens, dan kijk ik uiteraard graag met je mee of hierin nog wat mogelijk is.
Groetjes,
Houssam