Beantwoord

factuur onjuist

  • 30 December 2020
  • 4 reacties
  • 194 Bekeken

Hallo simpel,

ik heb zojuist mijn factuur ontvangen maar deze is 50 cent duurder. Volgens de factuur heb ik een sms naar het buitenland gestuurd naar een nummer in canada. Heel raar om te zien omdat ik deze niet heb verstuurd. En in mijn sms geschiedenis is dit ook niet terug te vinden.

ik wil graag mijn kosten hiervoor terug ontvangen. 
 

groeten Cecile

icon

Beste antwoord door Mila 31 December 2020, 10:59

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Goedemorgen @Levequec en welkom op onze community!

Vervelend dat er zonder jouw weten een sms naar het buitenland is verstuurd. In deze topic leggen mijn collega's Phil en Lisa uit hoe dat kan komen. Ook worden er enkele tips gegeven.

Heb je het desbetreffende telefoonnummer al eens opgezocht op internet? Mijn advies voor nu is om dit nummer in ieder geval te blokkeren op je toestel, zo voorkom je dat er in de toekomst opnieuw sms’jes worden verstuurd.

Groetjes,

Mila

Ik vind het een raar verhaal! En om een nummer te blokkeren moet ik het nummer eerst toevoegen aan mijn telefoon? 
En ben ik nu degene die hier voor moet betalen?

Waarom blokkeren jullie dit nummer niet? Ik schrik hier erg van… houdt dit dan in dat ik hoge rekeningen in de toekomst kan gaan krijgen?

Reputatie 6

Hallo @Levequec 

Wat voor telefoon heb je? Ik zou sowieso heel kritisch kijken naar welke apps je gebruikt. Ook voor bepaalde apps ontvang je verificatie sms'jes zoals bijvoorbeeld WhatsApp, Google. Een provider kan geen nummers blokkeren, de nummers die gebruikt worden kunnen verschillen, ook die van malafide "diensten".

Laat een virusscanner en bijvoorbeeld malwarebytes eens grondig scannen of rigoureus een reset naar fabrieksinstellingen. En dan heel voorzichtig apps toevoegen, zorg wel eerst voor een back-up bij een reset. 

Succes en hopelijk een beter '21.

Reageer