Beantwoord

Onverklaarbaar hoog dataverbruik op 1 dag

  • 29 August 2019
  • 7 reacties
  • 906 Bekeken

Er blijkt €144 aan data te zijn verbruikt. Ronduit bizar en niet terug te vinden in gegevens op mijn telefoon. Wat is er mis?
icon

Beste antwoord door Youp 30 August 2019, 14:59

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +8
Hi @Phinks,

Leuk dat je actief bent op onze community!

Uiteraard minder leuk dat je voor € 144,- data hebt verbruikt. Je kunt zelf op jouw persoonlijke ´Mijn Simpel´-pagina inzien wanneer en hoeveel mb´s je verbruikt hebt. Dit kan je zien onder het kopje ´Overzicht´ of onder het kopje ´Facturen´ als het om je vorige bundelmaand gaat.

I.v.m. privacy kunnen wij niet inzien waaraan het is verbruikt.

Groet,

Youp

Wie kan en mag dat wel inzien? Zelf kan ik het niet vinden. Maar wie dan wel?

Reputatie 2
Badge +8

Goedemorgen @JanHamersma,

Als het verbruik in de huidige periode is gemaakt, kan je het terugvinden in het overzicht onder ‘verbruiksspecificatie'.

Mocht het verbruik over een oudere bundelperiode gaan, kan je de specificatie openen onder het kopje ‘facturen'.

Uiteraard kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice zodat we aan de hand van je gegevens met je meekunnen kijken.

Succes!

Groet,

Mila

Ik heb gisteren ook te maken gekregen met dit probleem en zou nu €60 moeten betalen. Is hier een oplossing voor of ben ik geacht te betalen voor dit duidelijke probleem binnen jullie systeem?

Ook bij mij zijn onverklaarbare hoeveelheden data gebruikt. Mijn telefoon zat op de wifi, maar toch heb ik (volgens Simpel) ruim 13000 mb verbruikt voor 197 min onafgebroken. Op mijn vraag hoe dit zo maar kan (terwijl ik in dezelfde minuut drie mededelingen kreeg via sms; 1. 80% van je bundel verbruikt, 2. 100% van je bundel verbruikt en 3. bundel geblokkeerd) kreeg ik alleen maar algemene antwoorden dat het waarschijnlijk ligt aan updates die mijn telefoon heeft gemaakt en dat ze nou eenmaal van mijn sim doorkrijgen dat ik deze data heb verbruikt. Hier is het laatste woord nog niet over gezegd. Ga iig NIET betalen voordat dit is opgelost.

Ook hier hetzelfde probleem. Afgelopen zaterdag in 39 minuten opeens 50 euro boven m'n bundel  gegaan (radio geluisterd via internet). 1 keer waarschuwing voor 80% bundel, de waarschuwing voor 100% er direct achteraan. Dezelfde mail ontvangen (abonnementsperiode €50,- extra kosten en abonnement is geblokkeerd, als je nu €40,- aanbetaalt op je volgende factuur dan heffen we de blokkade op). NIET ACCEPTABEL! 

Er zijn 3 topics hierover met vele ‘slachtoffers’. Is hier sprake geweest van een systeemstoring ofzo afgelopen weekend? Simpel: graag per direct oplossen!

Reageer