En nu worden er ineens €50 extra in kosten gebracht.nu vind ik dit persoonlijk heel onredelijk.
Gr. Bart
Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van de kosten buiten je bundel.
Als je wilt blijven internetten terwijl je internetbundel (bijna) volledig verbruikt is, kun je bij Simpel eenvoudig een voordelige MB-aanvuller bestellen. We sturen je een bericht als je internetbundel bijna op is, zodat je zelf kunt beslissen of je je mb’s wil aanvullen, geen internet meer gebruikt of internet buiten de bundel wil verbruiken.
Sommige van onze klanten willen de vrijheid houden om te kunnen kiezen voor buitenbundelverbruik, anderen willen zeker weten dat ze geen extra kosten kunnen maken boven een bepaald bedrag. Voor hen is er bij Simpel de mogelijkheid om een Plafondbedrag in te stellen. Hiermee bepaal je zelf welk bedrag je aan je telefoonrekening wil besteden.
Toch weten we dat het kan gebeuren dat je desondanks toch nog per ongeluk verrast kan worden door kosten voor bijvoorbeeld internetverbruik buiten de bundel. Als dat voor het eerst gebeurt zijn we coulant. We rekenen de kosten dan terug naar een MB- aanvuller. Natuurlijk wijzen we je dan wel op de keuzemogelijkheden, onze sms-notificaties, het volgen van je verbruik in onze app en de mogelijkheid om een Plafond in te stellen om extra kosten te voorkomen.
Normaal gesproken kun je onze klantenservice bellen met vragen hierover. Voor deze keer zoek ik graag via deze weg uit of we jou de coulance ook kunnen aanbieden.
Zou je je gegevens daarvoor in een privébericht willen doorgeven? We nemen dan zsm contact met je op.
Groeten, Josephine
Groeten, Josephine
Echt bizar, mij is zojuist hetzelfde overkomen.. Echt schandalig deze prijzen.
Daarnaast staat er op de website dat je voor videobellen 51 cent per minuut buiten je bundel betaald, maar ondertussen wordt er wel per MB gegerekend.. Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik 47 euro mag gaan betalen voor 38 minuten videobellen!!! Dat kan toch niet??
Weet iemand of ik hier iets mee kan? Ik vind deze prijzen echt onacceptabel en de telefoon desk bleef me maar hetzelfde zinnetje oplezen, maar proberen te helpen ho maar..
Volgens de Simpel website zou dit geintje me ongeveer 19 euro moeten gaan kosten (vind ik persoonlijk al heel erg veel voor 30 mij videobellen) Maar 47 euro?!?!?!
Goedemorgen
Balen dat je onverwachte kosten hebt gemaakt.
Kan je aangeven waar je hebt gezien dat er €0,51 per minuut in rekening wordt gebracht voor videobellen? Hier hanteren we namelijk geen specifiek tarief voor daar videobellen via je internetverbinding verloopt. Daarmee verbruik je MB’s die in eerste instantie van je internetbundel af gaan, wanneer je internetbundel op is en je buiten de bundel verbruikt dan is dat tegen een tarief van €0,15 per MB. De tarieven zijn inzichtelijk via onze homepage en kan je inzien bij het bestellen van je abonnement waarna we ook vragen of je akkoord gaat.
Desondanks kijk ik graag wat de mogelijkheden in deze situatie zijn en hoe we tot een gezamenlijke oplossing komen. Daarom heb ik je een privébericht gestuurd om je gegevens op te vragen.
Groetjes,
Phil
Hallo Phil,
Ik heb inmiddels ook een reactie gehad van een collega betreffende een coulance oplossing.
Hier onder een afbeelding van jullie prijslijst. Bij het kopje buiten bundel staat de genoemde prijs.
Dank voor je reactie
Thanks voor het delen
Eerlijk gezegd was het bij mij niet bekend dat het op deze manier op de tarievenlijst staat. Ik heb dit intern bespreekbaar gemaakt en we gaan de tarievenpagina aanpassen zodat er geen verwarring meer ontstaat. In de praktijk is het zo dat je met videobellen via bijvoorbeeld FaceTime, Skype of WhatsApp data vanuit je bundel verbruikt zonder dat er een extra tarief van toepassing is. Is je bundeltegoed op dan wordt het MB verbruik à €0,15 per MB in rekening gebracht.
Ook fijn trouwens dat je inmiddels een van mijn collega’s hebt gesproken en dat er een oplossing is gevonden. Dan ga ik er vanuit dat alles nu in orde is en wens ik je een fijn weekend toe!
Ik lees net over een coulance regeling voor nieuwe abonnees.... Mijn zus heeft dus hetzelfde probleem. GB aan internet op, extra pakketje bijgekocht en vervolgens een rekening van 61 euro.... Niets geen coulanceregeling dus.... Wel een plafond ingesteld maar dat hadden we zelf ook wel kunnen doen.
Wat ik me afvraag, bij de GB aan internet bij je vaste bundel krijg je dus wel een melding maar bij de extra aangerichte mb's blijkbaar niet?
Ik lees net over een coulance regeling voor nieuwe abonnees.... Mijn zus heeft dus hetzelfde probleem. GB aan internet op, extra pakketje bijgekocht en vervolgens een rekening van 61 euro.... Niets geen coulanceregeling dus.... Wel een plafond ingesteld maar dat hadden we zelf ook wel kunnen doen.
Wat ik me afvraag, bij de GB aan internet bij je vaste bundel krijg je dus wel een melding maar bij de extra aangerichte mb's blijkbaar niet?
Hi
Balen om te lezen dat er onverwachts kosten zijn ontstaan!
In het geval van een coulance wordt er altijd per situatie gekeken hoe de vork in de steel zit, een coulance is zodoende niet vanzelfsprekend en afhankelijk van de situatie.
Waarschuwingsberichten versturen we bij zowel de reguliere internetbundel als bij de MB-aanvullers. Wanneer circa 80 procent is sturen we een sms-bericht en bij circa 100 procent verbruik doen we dat wederom.
Groetjes,
Phil
Ik kreeg binnen een minuut 4 smsjes van jullie dat ik op 80% en 100% van mijnbundel zat meteen erna nog 2 smsjes dat ik €5,08 en €7,65 over mijn bundel heen zat hierop meteen mijn mobiele dat uitgezet later kijk ik bij mijn extra kosten blijkt dat ik €32,77 moet betalen. Ik vind dit echt absurd dat ik binnen 2 minuten zoveel extra kosten heb en ben benieuwd of ik als nieuwe klant ook in aanmerking kom voor de coulance regeling?
Goedemiddag
Welkom op onze community en begrijpelijk dat je schrikt van de gemaakte kosten. Het kan echter wel dat er tijdens een grote datasessie veel MB's verbruikt worden waardoor je achter elkaar de waarschuwings-berichten ontvangen.
Zoals mijn collega Mike in een eerder bericht aangaf, hangt een coulance regeling van de situatie af. Ik adviseer je daarom om contact op te nemen met onze klantenservice, zodat we aan de hand van je gegevens met je mee kunnen kijken.
Groet,
Mila
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.