Beantwoord

Over mijn MB tegoed heen

  • 22 december 2018
  • 12 reacties
  • 2494 Bekeken

Ik ben deze maand deze maand iets over mijn bundel heen gegaan (ongv 300 mb).
En nu worden er ineens €50 extra in kosten gebracht.nu vind ik dit persoonlijk heel onredelijk.

Gr. Bart
icon

Beste antwoord door Josephine 24 december 2018, 14:42

Hoi Bart,



Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van de kosten buiten je bundel.



Als je wilt blijven internetten terwijl je internetbundel (bijna) volledig verbruikt is, kun je bij Simpel eenvoudig een voordelige MB-aanvuller bestellen. We sturen je een bericht als je internetbundel bijna op is, zodat je zelf kunt beslissen of je je mb’s wil aanvullen, geen internet meer gebruikt of internet buiten de bundel wil verbruiken.



Sommige van onze klanten willen de vrijheid houden om te kunnen kiezen voor buitenbundelverbruik, anderen willen zeker weten dat ze geen extra kosten kunnen maken boven een bepaald bedrag. Voor hen is er bij Simpel de mogelijkheid om een Plafondbedrag in te stellen. Hiermee bepaal je zelf welk bedrag je aan je telefoonrekening wil besteden.



Toch weten we dat het kan gebeuren dat je desondanks toch nog per ongeluk verrast kan worden door kosten voor bijvoorbeeld internetverbruik buiten de bundel. Als dat voor het eerst gebeurt zijn we coulant. We rekenen de kosten dan terug naar een MB- aanvuller. Natuurlijk wijzen we je dan wel op de keuzemogelijkheden, onze sms-notificaties, het volgen van je verbruik in onze app en de mogelijkheid om een Plafond in te stellen om extra kosten te voorkomen.



Normaal gesproken kun je onze klantenservice bellen met vragen hierover. Voor deze keer zoek ik graag via deze weg uit of we jou de coulance ook kunnen aanbieden.

Zou je je gegevens daarvoor in een privébericht willen doorgeven? We nemen dan zsm contact met je op.



Groeten, Josephine
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hoi Bart,

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van de kosten buiten je bundel.

Als je wilt blijven internetten terwijl je internetbundel (bijna) volledig verbruikt is, kun je bij Simpel eenvoudig een voordelige MB-aanvuller bestellen. We sturen je een bericht als je internetbundel bijna op is, zodat je zelf kunt beslissen of je je mb’s wil aanvullen, geen internet meer gebruikt of internet buiten de bundel wil verbruiken.

Sommige van onze klanten willen de vrijheid houden om te kunnen kiezen voor buitenbundelverbruik, anderen willen zeker weten dat ze geen extra kosten kunnen maken boven een bepaald bedrag. Voor hen is er bij Simpel de mogelijkheid om een Plafondbedrag in te stellen. Hiermee bepaal je zelf welk bedrag je aan je telefoonrekening wil besteden.

Toch weten we dat het kan gebeuren dat je desondanks toch nog per ongeluk verrast kan worden door kosten voor bijvoorbeeld internetverbruik buiten de bundel. Als dat voor het eerst gebeurt zijn we coulant. We rekenen de kosten dan terug naar een MB- aanvuller. Natuurlijk wijzen we je dan wel op de keuzemogelijkheden, onze sms-notificaties, het volgen van je verbruik in onze app en de mogelijkheid om een Plafond in te stellen om extra kosten te voorkomen.

Normaal gesproken kun je onze klantenservice bellen met vragen hierover. Voor deze keer zoek ik graag via deze weg uit of we jou de coulance ook kunnen aanbieden.
Zou je je gegevens daarvoor in een privébericht willen doorgeven? We nemen dan zsm contact met je op.

Groeten, Josephine
Badge
Leugenaars! Ik heb bij me allereerste factuur ook zomaar 27,50 extra kosten gekregen, terwijl ik een plafond in me telefoon had ingesteld, jullie systeem rekent sowieso meer dan de smartphone meter, als nieuwe klant niks van coulance gekregen, ben echt boos en teleurgesteld geweest, daarna gelijk de plafond ingesteld voor 0,50 en die werkt gelukkig tot nu toe, maar waar is mijn coulance dan ? Ik werd gewoon genegeerd of afgescheept in mails, service van 0.
Reputatie 3
Badge +1
Wat vervelend, ik wil je graag verder helpen. Zou je je gegevens in een privé-bericht willen doorgeven? Dan kijk ik graag na wat er precies is voorgevallen.

Groeten, Josephine
Badge
Hoe stuur je een privé bericht ?
Badge
Wacht nog steeds op een reactie of de zogenaamde coulance 😏
Reputatie 5
Badge +9
Heb je al gevonden hoe je een privébericht stuurt?
Badge
Jah heb een bericht gekregen van je collega waar ik op moest reageren 😁
Reputatie 5
Badge +9
Ik ben een klant net als jij. 😉

Echt bizar, mij is zojuist hetzelfde overkomen.. Echt schandalig deze prijzen. 

Daarnaast staat er op de website dat je voor videobellen 51 cent per minuut buiten je bundel betaald, maar ondertussen wordt er wel per MB gegerekend.. Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik 47 euro mag gaan betalen voor 38 minuten videobellen!!! Dat kan toch niet?? 

Weet iemand of ik hier iets mee kan? Ik vind deze prijzen echt onacceptabel en de telefoon desk bleef me maar hetzelfde zinnetje oplezen, maar proberen te helpen ho maar.. 

Volgens de Simpel website zou dit geintje me ongeveer 19 euro moeten gaan kosten (vind ik persoonlijk al heel erg veel voor 30 mij videobellen) Maar 47 euro?!?!?!

 

 

 

Reputatie 3
Badge +8

Goedemorgen @Lucassiddre,

Balen dat je onverwachte kosten hebt gemaakt.

Kan je aangeven waar je hebt gezien dat er €0,51 per minuut in rekening wordt gebracht voor videobellen? Hier hanteren we namelijk geen specifiek tarief voor daar videobellen via je internetverbinding verloopt. Daarmee verbruik je MB’s die in eerste instantie van je internetbundel af gaan, wanneer je internetbundel op is en je buiten de bundel verbruikt dan is dat tegen een tarief van €0,15 per MB. De tarieven zijn inzichtelijk via onze homepage en kan je inzien bij het bestellen van je abonnement waarna we ook vragen of je akkoord gaat.

Desondanks kijk ik graag wat de mogelijkheden in deze situatie zijn en hoe we tot een gezamenlijke oplossing komen. Daarom heb ik je een privébericht gestuurd om je gegevens op te vragen.

Groetjes,

Phil

Hallo Phil, 

Ik heb inmiddels ook een reactie gehad van een collega betreffende een coulance oplossing.

Hier onder  een afbeelding van jullie prijslijst. Bij het kopje buiten bundel staat de genoemde prijs. 

 Dank voor je reactie

Reputatie 3
Badge +8

Thanks voor het delen @Lucassiddre!

Eerlijk gezegd was het bij mij niet bekend dat het op deze manier op de tarievenlijst staat. Ik heb dit intern bespreekbaar gemaakt en we gaan de tarievenpagina aanpassen zodat er geen verwarring meer ontstaat. In de praktijk is het zo dat je met videobellen via bijvoorbeeld FaceTime, Skype of WhatsApp data vanuit je bundel verbruikt zonder dat er een extra tarief van toepassing is. Is je bundeltegoed op dan wordt het MB verbruik à €0,15 per MB in rekening gebracht.

Ook fijn trouwens dat je inmiddels een van mijn collega’s hebt gesproken en dat er een oplossing is gevonden. Dan ga ik er vanuit dat alles nu in orde is en wens ik je een fijn weekend toe! 

Reageer