Beantwoord

Buitensporige internetkosten

  • 4 May 2019
  • 4 reacties
  • 1021 Bekeken

Hallo,

Ik werd zojuist verrast door een mail van Simpel waarin mij werd medegedeeld dat er 50 euro in rekening gebracht wordt voor gebruik van internet voor het abonnement van een van mijn kinderen. Dit abonnement heeft een bundel van 500 Mb en ik verkeerde in de heilige veronderstelling dat daarna het internet gewoon geblokkeerd zou worden. NB: het verbruik is gewoon in Nederland geweest. Voor een paar honderd Mb extra, dus BAM! meteen 50 EUR.

Waar kan ik uitzetten dat als de bundel op is, je automatisch extra mag verbruiken? Bij de meeste providers is dit zo, of gaat je snelheid naar beneden. Op de manier die simpel hanteert, word je makkelijk onaangenaam verrast en ik hou daar niet van. Een reden om het abonnement direct te beëindigen als deze optie niet geboden wordt, of enige coulance toegepast wordt op deze factuur.

Vriendelijke groet,
Peter
icon

Beste antwoord door Alexandra 6 May 2019, 16:49

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hey PeterW!

Van harte welkom op onze community! 🌹

Wat vervelend dat je geschrokken bent van de kosten. Dat kan ik me goed voorstellen.

Om buitenbundelkosten te voorkomen bieden wij de optie aan om je Plafond in te stellen. Zodra je kinderen de limiet bereikt hebben die jij hebt ingesteld, wordt het verbruik stop gezet. En zit jij dus niet met buitenbundelkosten :)
Daarnaast kun je eventueel MB-aanvullers bestellen zodra je de 80% en 100% notificatie ontvangen hebt. Dat is toch een stuk voordeliger.

Om je tegemoet te komen in de kosten hebben we een coulance regeling. Hier kun je lezen of je daar voor in aanmerking komt. Je kunt hierover contact opnemen met onze klantenservice.

Groetjes, Alexandra
ook al heb je een plafond ingesteld dan nog kan je kind, mijn kind in dit geval, toch nog buiten mijn weten om mb~s bijbestellen. Hij besteld dat via zijn simpel app.
Is er een mogelijkheid om dat te blokkeren?

Groeten Marja
Reputatie 3
Badge +7
Hoi @mjdrup , welkom op de community!

Bestellen van de MB-aanvullers via Mijn Simpel kan je niet uitschakelen. Via het persoonlijke account kan alles van het abonnement worden beheerd. Je kan de toegang tot Mijn Simpel alleen voor jezelf houden, om te voorkomen dat bijvoorbeeld het abonnement wordt verlengd of het plafond wordt uitgeschakeld.

Groetjes, Sanne
Dank je wel sanne

Reageer