Beantwoord

onterechte overige kosten internet

  • 21 February 2021
  • 9 reacties
  • 647 Bekeken

 

Als de internet bundel op gebruikt is , is het altijd zo geweest dat ik geen internet meer kon gebruiken behalve als ik nieuwe MB’s aankocht, maar nooit automatisch. ik heb daar nooit iets aan veranderd , en nu ineens 50’euro overige kosten, dus dat is dan een fout bij jullie ergens. Graag dit recht te zetten en zoals voorheen als mijn internet data opgebruikt is, internet data te blokkeren totdat ik zelf extra MB’s aankoop. Hoe kan die beveiliging en blokkade er ineens af zijn?  
Graag dit recht te zetten, want ik ben heeel erg ontevreden hierover dit is echt niet oké en kan echt niet de bedoeling zijn. 

Mvg 

Fleur

icon

Beste antwoord door Mila 23 February 2021, 14:17

Bekijk origineel

9 reacties

Mij gebeurt zo juist precies het zelfde en ben hier heel teleurgesteld over. 
Bij het starten van de bundel heb ik hier nog met de klantenservice gesproken over dat ik geen data buiten de bundel wou. Dat was geen probleem.

 
Nu kreeg ik wel een waarschuwing dat de data op is en dat ik extra data kan bijkopen. Maar nu krijg ineens een bericht dat ik €50,-  extra moet betalen. Zeer onterecht. 

Juist hetzelfde hier. Zeer onterecht en snap niet hoe dit ineens kan. 

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @Fleurtje en @Pim ,

Welkom op onze community!

Ik kan begrijpen dat jullie schrikken van de gemaakte kosten. Echter is het niet zo dat je geen buitenbundelkosten kunt maken wanneer je MB's op zijn. Dit kan enkel wanneer je een plafond hebt ingesteld. 

Mijn advies is dan ook om een plafond in te stellen om zo zulke hoge kosten te vermijden. Hier ontvang je een bevestiging van per e-mail.

Jullie kunnen altijd contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen aan de hand van jullie gegevens, met jullie meekijken. 

Groet,

Mila

Is dit hoe simpel zijn geld verdient? Bij mij staan er nu ook ineens 50 euro overige kosten terwijl ik geen extra MB's gekocht heb. 
Nu staat er in mijn bundel dat ik dus blijkbaar 333,33 mb over mijn bundel ben gegaan en dat moet dan 50 euro kosten? 
Erg hoog bedrag voor iemand die zich totaal niet van bewust was dat je zonder extra MB kopen nog internet had. 
Ben al jaren klant, maar dit vind ik treurig..

Waarom kunnen hier net veel eerlijkere kosten aan verbonden zijn ? jullie bieden 500 mb abonementen aan voor 3,50, dus die 50 euro snap ik totaal niet.

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @Mel22,

Zonde van de kosten! We sturen je meerdere waarschuwings-sms'jes zodat je tijdig actie kan ondernemen. Als je ervoor kiest om tegen het buitenbundeltarief te blijven internetten, kunnen de kosten inderdaad snel oplopen. Daarom raden we altijd aan om een MB-aanvuller te bestellen en is het ook raadzaam om een Plafond in te stellen. 

De tarieven vind je terug op onze website en de mogelijkheid tot een Plafond in te stellen op je persoonlijke Mijn Simpel pagina.

Groet,

Mila 

Ik word ook stapel van al die instellingen heb een

 abonnement van 5 euro en en 500mb.21 dagen 0 mb gebruikt en dan ineens 800 mb in 1.5uur

Wel sms gehad maar heb dat later pas ontdekt

Dus ook niet gemerkt.

Zo word simpel snel rijk en wij straat arm.

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Jan Rutten

Dat is vervelend! 

Vanwege privacy regelingen is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel daarbij verbruikt wordt. Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier mee zicht in te krijgen. Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is. 

Groet, Noor 
Simpel

Ik heb mijn abbonnement genomen zodat ik eventueel kan bellen als ik moet bellen om mij eventueel op te halen bij artsen bezoek.

Ik gebruik enkel mijn toestel thuis en WiFi thuis.dus wel heel erg duur abonnement om een paar keer te bellen

Tot nu toe nog niet gebeld dus kosten inclusie aanmelden en abonnement 75 euro weggegooid. 

Dank je wel verder wil ik vragen waarom plafond  niet word aangezet als service en het eenmaal kunt veranderen ik ben 81 mijn eerste abonnement 

En gelijk gestraft.

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Jan Rutten

Ik zie dat je inmiddels in verschillende topics hebt gereageerd met jouw vraag/klacht. 
In deze topic heb ik een en ander voor je uitgelegd. 

Mocht je mijn reactie nog niet hebben gelezen, dan kan wil ik je graag naar desbetreffende topic doorverwijzen.

Groet, Noor
Simpel

Reageer