Skip to main content
Antwoord

abonnement opzeggen tijdens looptijd

• November 18, 2019
  • 4 reacties
  • 2907 Bekeken

Fleur26

Kan ik mijn abonnement opzeggen als ik een contract hebt van 2 jaar?

Beste antwoord door Raveena

Beste Fleur, 

Als je een contract hebt voor 2 jaar, zit je vast aan die looptijd. Je kunt je abonnement dan niet zomaar eerder opzeggen zonder dat er mogelijk kosten of een boete komen.

Na die 2 jaar kun je je abonnement opzeggen met de normale opzegtermijn, meestal één maand.

Wil je toch eerder stoppen? Kijk dan goed in de voorwaarden wat de mogelijkheden zijn en of er kosten aan verbonden zijn.

Als je nog vragen hebt over jouw situatie, kun je altijd telefonisch contact opnemen met de klantenservice. 

Ik wens je nog een fijne dag verder!

Met vriendelijke groeten, 

Raveena 

4 reacties

Youp
Forum|alt.badge.img+8
  • Oud-medewerker
  • November 20, 2019

Hallo @Fleur26,

Welkom op onze community!

Je kunt het abonnement één maand voor de einddatum van je contract opzeggen. Daarna kun je het abonnement op ieder moment opzeggen en geldt er altijd een opzegtermijn van één maand. Op je persoonlijke pagina Mijn Simpel kun je de einddatum van je contract vinden.

Groet,

Youp

Ik zie hier het volgende antwoord: Je kunt het abonnement één maand voor de einddatum van je contract opzeggen. Daarna kun je het abonnement op ieder moment opzeggen en geldt er altijd een opzegtermijn van één maand. 

Nu heb ik vorig jaar juli mijn abonnement al verlengd, kan ik dan nú mijn abonnement met een opzegtermijn van één maand opzeggen? Ik wil namelijk na een aantal jaren bij Simpel gezeten te hebben overstappen naar een voor mij veel aantrekkelijker abonnement bij een andere provider, vandaar de vraag.

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • July 8, 2025

Beste, 

Als je jouw abonnement vorig jaar juli hebt verlengd, dan loopt het contract nog tot juli van dit jaar. Je kunt je abonnement op dit moment nog niet zonder kosten opzeggen.

Je kunt het abonnement uiterlijk één maand vóór het einde van je contractperiode opzeggen, dus voor juli, zodat het per juli kan worden beëindigd zonder extra kosten.

Na juli kun je je abonnement altijd opzeggen met een opzegtermijn van één maand.

Mocht je nu willen overstappen, zorg er dan voor dat je vóór juni opzegt, zodat alles netjes geregeld is.

Mocht je nog andere vragen hebben over het opzeggen van je abonnement, kan je altijd telefonisch contact opnemen. 

Met vriendelijke groet,

Raveena 

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 8, 2025

Beste Fleur, 

Als je een contract hebt voor 2 jaar, zit je vast aan die looptijd. Je kunt je abonnement dan niet zomaar eerder opzeggen zonder dat er mogelijk kosten of een boete komen.

Na die 2 jaar kun je je abonnement opzeggen met de normale opzegtermijn, meestal één maand.

Wil je toch eerder stoppen? Kijk dan goed in de voorwaarden wat de mogelijkheden zijn en of er kosten aan verbonden zijn.

Als je nog vragen hebt over jouw situatie, kun je altijd telefonisch contact opnemen met de klantenservice. 

Met vriendelijke groeten, 

Raveena