Skip to main content
Beantwoord

Eigen router bij glasvezel-internet

• August 12, 2026
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

Ik las dat jullie een ONT + modem/router leveren bij glasvezel-internet.

Betekent dit dat ik mijn eigen router simpelweg kan aansluiten met een UTP-kabel op jullie ONT, en dan verder geen apparatuur nodig heb? Ik heb namelijk geen eigen ONT.

Moet hierbij een VLAN ID worden ingesteld?

Beste antwoord door Lotte van Simpel

Hoi ​@jnthn, je hebt zelf eigenlijk al helemaal het juiste antwoord gegeven! Je kan inderdaad je eigen router aansluiten via een UTP-kabel op de ONT die je van ons krijgt. Je dient een VLAN ID in te stellen, dit is inderdaad dezelfde als die je nu hebt bij je glasvezel internet van Odido. Als dat nu op je eigen router perfect werkt, dan werkt het ook perfect met het internet van ons. Ik wens je alvast veel internetplezier en als je nog vragen hebt laat het gerust weten! 

2 reacties

• Auteur
  • August 13, 2026

P.S. Ik heb nu glasvezel van Odido, met dezelfde setup (ONT van Odido, eigen router met VLAN ID = 300). Ik vermoed dat dat precies hetzelfde moet blijven werken bij Simpel? 😀

Lotte van Simpel
Moderator
  • Simpel medewerker
  • Antwoord
  • August 14, 2026

Hoi ​@jnthn, je hebt zelf eigenlijk al helemaal het juiste antwoord gegeven! Je kan inderdaad je eigen router aansluiten via een UTP-kabel op de ONT die je van ons krijgt. Je dient een VLAN ID in te stellen, dit is inderdaad dezelfde als die je nu hebt bij je glasvezel internet van Odido. Als dat nu op je eigen router perfect werkt, dan werkt het ook perfect met het internet van ons. Ik wens je alvast veel internetplezier en als je nog vragen hebt laat het gerust weten!