Beantwoord

Simkaart geeft geen service aan

  • 14 February 2019
  • 25 reacties
  • 11866 Bekeken

Gistermorgen kreeg op mijn iphone 6 de melding geen service.

Ik dacht aan een storing maar dat is het niet.

De simkaart in mijn iphone 4 gezet en daar werkt hij wel.

De simkaart van de iphone 4 in de iphone 8 gezet en dan werkt die wel weer.

Simkaart is van simyo.

Is mijn simkaart van simpel dan niet in orde of ligt het aan het toestel.
icon

Beste antwoord door Ilan 15 February 2019, 12:01

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo Zarah,

Wat vervelend dat je een geen service melding krijgt op je iPhone.

Kan je je toestel even in vliegtuig modus zetten en na een aantal seconden weer van vliegtuig modus afhalen?
Kijk onze toestelhulp pagina voor meer informatie.

Mocht dit niet helpen dan adviseer ik je om contact op te nemen met onze klantenservice, zij kunnen je verder helpen door samen met jou stappen uit te voeren om je probleem op te lossen.

Groet,
Ilan
Op 13-2-2019 kreeg ik op mijn iphone 6s de melding geen service.

Abonnement van simpel.

Simkaart van Simpel in mijn iphone 4 gedaan waar ik dan wel mee kan bellen en internetten.

Vervolgens de simkaart (Simyo) van de iphone 4 in iphone 6s gedaan en de telefoon kan bellen en internetten.

Ook heb ik de iphone 6s naar de fabrieksinstellingen gezet, helaas heeft dat niet geholpen.

Ook jullie advies om de vliegtuig modus heeft niet geholpen.

Contact met de klanten service kan ik niet via whatsapp opnemen omdat de iphone 4 niet meer wordt ondersteund.

Verder als ik hem aanzet vraagt hij wel naar de simcode op de Iphone 6s maar geeft aan geen service.
Kan de simkaart stuk zijn?
Hoi Zarah,

Ik had hetzelfde probleem en helaas hebben de tips van simpel en de toestelhulp niet geholpen. Ook vliegtuigstand etc. niet. Wat uiteindelijk WEL heeft geholpen is als je op je iPhone naar instellingen --> mobiel netwerk --> netwerkselectie gaat. Vervolgens zet je het knopje van "automatisch" uit. Dan gaat hij op zoek naar mogelijke netwerken om handmatig te kiezen. Als die alleen maar aan het laden is moet je even terug en de knop van automatisch opnieuw uitzetten totdat je opties krijgt. Deze opties zijn onder andere Simpel en T-Mobile. Kies simpel en als het goed is heb je weer een netwerk!

Dit heeft bij mij geholpen, hopelijk bij jou ook! Zo ja, laat het me weten 🙂
Simkaart heeft geen service aan.
- Telefoon meerdere malen herstart of opnieuw opgestart.
- wisselen van simkaartslot heeft geen effect
- mijn 2e simkaart van een andere provider heeft wel service
- vliegtuigmodus in en uitgeschakeld, geen effect
- optie hierboven genoemd om de provider handmatig te zoeken toont geen Simpel. Vreemgenoeg staan vodafone en kpn en t-mobile er wel tussen.

Wat kan ik doen?
Reputatie 6
Hi @Ajay

Zoals @Ilan eerder schreef even contact opnemen met de klantenservice.
mijn simkaart geeft geen service aan heb deze in een ander toestel geplaats maar nog steeds hetzelefde,toestel tig keren uit aan of vliegtuigmodus aan uit of netwerkselectie op handmatig niks helpt,
2 keer met klantenservice gebelt maar die vertellen je alleen dat je je toestel uit/aan moet zetten wat ik al tig keer heb gedaan,nu hebben ze het probleem aan hun technische dienst voorgelet en kan het 5 werkdagen duuren voordat het probleem verholpen word dus met ander worden ben ik 5 dagen niet bereikbaar en betaal er ook nog voor,
een ding weet ik zeker als mijn abo afloopt ben ik weg bij simpel
Reputatie 6
@deniz als je toch nog een vraag hebt voor de community, stel je die dan? Wellicht kan iemand je behulpzaam zijn.
Heb hetzelfde probleem bij de simkaart van mijn dochter geconstateerd.
Simkaart ziet wel Simpel netwerk maar kan/mag alleen noodoproep doen.

Heb bovenstaande oplossingen allen geprobeerd:
- simkaart in ander toestel geeft zelfde probleem.
- vliegtuigstand biedt geen oplossing
- handmatig netwerk zoeken; geeft verschillende netwerken aan waaronder die van Simpel. Bij selecteren geeft hij aan dat simkaart niet kan registreren op het netwerk.

Iemand nog ideeën? Of wordt het een nieuwe simkaart.
Reputatie 6
Zoals ik het zie ligt het niet aan de simkaart maar is de registratie van het simkaartnummer (niet het 06-nummer plaatsen !) op het netwerk niet (goed) gebeurt en zal dit beter opnieuw gedaan moeten worden.

Ook bij deze klant speelt hetzelfde probleem met een dual-sim telefoon.
Ik ben al met simpel in onderhandeling zij geven nu ook meerdere meldingen toe maar erkennen nog steeds niet dat het probleem dus bij hun ligt en niet bij de klant ,telefoon etc.
Ssimpel verwacht nu van ons dat we 5 tot 8 dagen wachten tot technische dienst contact op neemt.heb ze al gemeld aangezien de 'storing'al sinds zondag is dat ze 2 dagen de tijd hebben en als er dan geen oplossing is het abonnement direct wordt opgezegd omdat zij niet kunnen leveren waarvoor ik betaal.Ook verwacht ik er compensatie vanaf zondag totdat het probleem is opgelost
Reputatie 6
Meestal gaat een registratie op het netwerk goed. Het wil nog wel eens helpen dat wanneer je de telefoon 10 minuten uitzet en daarna weer aan dat de simkaart zich opnieuw aanmeld op het netwerk.

Bij je dochter als gebruiker ligt het probleem niet als dit niet helpt. De registratie op het netwerk zal dan extra zorgvuldig moeten gebeuren.

Vervelend voor je dochter..misschien is een tijdelijk losse simkaart een oplossing in de tussentijd dat dit speelt.
Inmiddels gisteren twee keer contact gehad met de klantenservice en zij gaven aan dat het een probleem is wat de afgelopen week veel voorkomt.

Volgens hen ligt het probleem bij T-Mobile, en is er geen zicht op verbetering op dit moment. Ze kunnen niets vertellen over wanneer dit wordt opgelost. Ze houden wel bij wie er over belt, om dan te melden dat het is opgelost. Maar dat lijkt mij niet de reden 🙂
Zal eerder voor compensatie zijn.
Hier hetzelfde probleem sinds afgelopen vrijdagochtend: kan niet bellen en gebeld worden.
En ook dezelfde dingen geprobeerd:
  • Simpel simkaart in andere telefoon geeft zelfde probleem: geen service.
  • Simyo simkaart in mijn telefoon: ik kan bellen en gebeld worden.
  • Vliegtuigstand, uit/aanzetten smartphone, vanuit een andere postcode gebied geprobeerd, maar niets helpt
  • Netwerk zoeken: Simpel 3G staat er wel tussen maar ook oa. T-Mobile4G, KPN4G maar na selecteren geen service.
  • Een nieuwe Simpel simkaart in mijn telefoon geplaatst: zelfde probleem, geen service 'Alleen noodoproepen - Simpel'
Meerdere keren contact gehad met de klantenservice en vragen per email beantwoord en testcalls gemaakt (ook vragen die ik al eerder beantwoord had en testcalls die ik opnieuw moest doen omdat ze 'verlopen' waren).
@klantenservice: dat jullie daar geen gewone procedure voor hebben: stuur de vragen lijst naar een klant, laat deze invullen en ga er mee aan de slag als deze terugkomt. Nu zijn in mijn geval 3,5 werkdagen (5.5 dagenm met zaterdag en zondag erbij) verlopen voordat men e.e.a. kon doorsturen naar de 'technische dienst'.
Ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren.
Badge +8
Hi @eejeel, @Roepieroepievogel en @E01,

Wat vervelend om te lezen dat jullie problemen hebben met jullie bereikbaarheid.

@eejeel Uiteraard begrijp ik dat je het makkelijker had gevonden dat we een vragenlijst naar je hadden opgestuurd en dat jij hier in één keer op kon reageren. Echter is het zo dat alle situaties anders zijn en het daardoor niet mogelijk is om een standaard vragenlijst op te sturen.

@Roepieroepievogel Je kunt nog wel controleren of je dochter niet haar ´Plafond´ heeft bereikt. Mocht dit ook niet zo zijn, raad ik je aan om ook contact op te nemen met mijn collega´s van de klantenservice.

Mijn collega´s nemen contact met jullie op zodra zij hier meer over weten.

Ik wil jullie in ieder geval hartelijk danken voor jullie geduld!

Groet,

Youp
HI Youp
Mijn geduld is op .
Ssimpel heeft nog tot morgen en dan ga ik andere stappen ondernemen.
Wij staan op het punt om met vakantie te gaan en heb gewoon graag dat alles dan weer werkt zoals het hoort.
@Youp of collega's

We zijn weer een dag verder.
Hoe staat het het met het oplossen van het probleem? Kunnen jullie een update geven?

En wat betreft een vragenlijst: het script dat de callcentermedewerker kan vanaf een bepaald punt worden omgezet in de vragenlijst. In mijn geval werd niet alles vastgelegd in jullie systeem waardoor ik nu 3x heb moeten aangeven wat voor toestel ik gebruik (1x mondeling en 2x per email). Dan de testcalls: ook 2x moeten doen. Met de nieuwe SIMkaart heb ik het zelf maar gedaan want anders zou dat de volgende vraag geweest kunnen zijn.
Hi @eejeel, @Roepieroepievogel en @E01,

Wat vervelend om te lezen dat jullie problemen hebben met jullie bereikbaarheid.

@eejeel Uiteraard begrijp ik dat je het makkelijker had gevonden dat we een vragenlijst naar je hadden opgestuurd en dat jij hier in één keer op kon reageren. Echter is het zo dat alle situaties anders zijn en het daardoor niet mogelijk is om een standaard vragenlijst op te sturen.

@Roepieroepievogel Je kunt nog wel controleren of je dochter niet haar ´Plafond´ heeft bereikt. Mocht dit ook niet zo zijn, raad ik je aan om ook contact op te nemen met mijn collega´s van de klantenservice.

Mijn collega´s nemen contact met jullie op zodra zij hier meer over weten.

Ik wil jullie in ieder geval hartelijk danken voor jullie geduld!

Groet,

Youp

Ha Youp,

Hd ik niet vermeld maar inderdaad wel al bekeken. Was helaas niet het geval.
Heb wel inmiddels een email gekregen dat ze per ongeluk de simkaart hebben gedeactiveerd. Ook een compensatie is geboden. Hoewel ik liever had dat ze vandaag (haar verjaardag) bereikbaar was geweest voor felicitaties 😉

Net nog geprobeerd om te registreren maar dat lukte niet.

We hebben nog heel even geduld 🙃
Reputatie 3
Badge +7
Hoi!

Een aantal hebben als het goed is al telefonisch contact gehad of een e-mail van ons ontvangen.

De problemen met de simkaart zijn helemaal verholpen 💪. Nog geen verbinding? Start dan de telefoon een keer opnieuw op. Daarmee maakt de simkaart een nieuwe verbinding en is bellen/sms'en/internetten weer mogelijk.
@Youp @Sanne of andere Simpel medewerker

Inderdaad ben ik afgelopen vrijdagochtend gebeld, ik was 1 van de slachtoffers. En het werkte weer.
Maar vanavond (ca 17:30 uur) wilde ik bellen, en toen had ik WEER: "Alleen noodoproepen - Simpel" (rond 13 uur werkte het nog)
Toestel weer uitgezet en aangezet, maar het blijft hetzelfde.

M.a.w.: bij mij heeft het nog geen 5 dagen gewerkt. Hoe betrouwbaar is de Simpel verbinding?

Willen jullie die sim blokkade van mijn 06-nummer weer verwijderen?
Mijn toestel heeft weer contact met het Simpel netwerk.
Bedankt voor het opheffen van de blokkade op mijn 06 nummer.
Reputatie 3
Badge +7
Mijn toestel heeft weer contact met het Simpel netwerk.
Bedankt voor het opheffen van de blokkade op mijn 06 nummer.


Fijn dat het weer werkt!

Er was inderdaad even een hele korte setback, dit is definitief verholpen. Had je de klantenservice inmiddels al gesproken?
Nee, niet gesproken. Er is wel mailcontact geweest en ik had bovenstaande bericht geplaatst op het forum.
Het werkte weer sinds 1 augustus. Vreemde is wel dat ik sindsdien internet verbruik geregistreerd zie in mijn.simpel.nl terwijl ik geen internet aan heb op mijn telefoon.
Ik zal daarover jullie een mail sturen om dit topic niet te vervuilen.

Hoi Zarah,

Ik had hetzelfde probleem en helaas hebben de tips van simpel en de toestelhulp niet geholpen. Ook vliegtuigstand etc. niet. Wat uiteindelijk WEL heeft geholpen is als je op je iPhone naar instellingen --> mobiel netwerk --> netwerkselectie gaat. Vervolgens zet je het knopje van "automatisch" uit. Dan gaat hij op zoek naar mogelijke netwerken om handmatig te kiezen. Als die alleen maar aan het laden is moet je even terug en de knop van automatisch opnieuw uitzetten totdat je opties krijgt. Deze opties zijn onder andere Simpel en T-Mobile. Kies simpel en als het goed is heb je weer een netwerk!

Dit heeft bij mij geholpen, hopelijk bij jou ook! Zo ja, laat het me weten 🙂

Fantastisch! Bij mij werkte dit uiteindelijk ook, dank!!

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Ellen Bellen,

Fijn om te lezen dat je via deze topic het probleem hebt kunnen oplossen. 

Mocht je vooralsnog ergens tegenaan lopen, hopelijk van niet 😊, dan kan je jouw vraag altijd via de Community stellen of natuurlijk kijken of je het antwoord zelf kan vinden. 

Ik wens je voor nu een fijne dag! 

Groetjes, Noor
Simpel

Reageer