Skip to main content

Ik heb een Samsung A8. 

Ik wil er een andere SIM-kaart in doen. Deze is geblokkeerd met een PUK-code.

Ik voer de PUK-code in, maak een nieuwe PIN-code aan, herhaal deze PIN-code en dan gaat het mis. De telefoon gaat niet “open”, maar vraagt weer om een PUK-code.

Di heb ik al drie keer gedaan, steeds zelfde resultaat.

Ik kan geen *** intypen. 

 

Wat moet ik doen?

Kun je de simkaart in een andere telefoon plaatsen? Probeer het dan nog eens. Wordt dan weer de pukcode gevraagd?   (- - Gaat de telefoon dan open? - -) 

Daarna de simkaart weer in jouw telefoon en activeren met de pincode. 

Helpt dat? 


En wat nu als je geen andere telefoon hebt? Ik heb al een harde reset gedaan, niets helpt. Probleem ontstond na systeemupdate. Heb een motorolaG8

 


Hi @marijke075 en @Bernadette

Wat vervelend dat jullie problemen ervaren met de PUK-code. 

Is er wellicht een mogelijkheid dat jullie de simkaart in een toestel van een familielid/vriend testen?
Zodra de simkaart geplaatst is in het andere toestel kan je opnieuw de PUK-code voor die simkaart invoeren. Vaak accepteert de simkaart de PUK-code wel. 
Hierna start het toestel ontgrendeld op. Zodra dit gebeurd is, kan de simkaart teruggeplaatst worden in het oorspronkelijke toestel.

Laten jullie de uitkomst even weten?

Groet,

Lisa

 


De aanhouder wint, hij pakte het op den duur wel. Alles functioneert weer. Moest wel alles opnieuw instellen na die harde reset. Je zult je maar vervelen....😀


@Bernadette, fijn dat het gelukt is! :)

Groet,

Mila


hier hetzelfde, puk van de site ingevoerd, pin verandert en dan weigert de sim, moet weer puk en weer sim, kom niet in mijn gsm, wat nu???


hier hetzelfde, puk van de site ingevoerd, pin verandert en dan weigert de sim, moet weer puk en weer sim, kom niet in mijn gsm, wat nu???

Even voor de controle. Hebt u een smartphone (merk en type) of een gsm?

Correctie, @Opa Frans Geldropje 

Sorry u heeft een GSM.

Kunt u een andere simkaart, (andere provider) in het toestel testen of het dan wel lukt?

Vraag van mij, is uw toestel 4G geschikt? 


Hi @Opa Frans Geldropje 

Ik probeer het nog even met een andere manier. 

Wanneer u de simkaart(en) verwijderd uit de telefoon dan hebt u weer toegang tot de telefoon.

Uw huidige simkaart in een andere telefoon plaatsen en dan zoals eerder aangegeven in het topic opnieuw de procedure pukcode, weer een nieuwe pincode. Opschrijven. 

Uw simkaart terug in uw telefoon. Als het goed is zou het dan geen probleem meer moeten zijn na het invullen van de nieuwste pincode. 

Graag uw reactie.

 

 

 


Reageer