Hey @Trudie Teunis
Die gedachtegang begrijp ik goed!
We zijn ook super blij met onze trouwe klanten.
Om een deel van jouw vraag en de vraag van Superster @Snowboard te beantwoorden:
Eerder hadden wij onze voorwaarden niet dusdanig verduidelijkt en verdiept op de werking van eventuele inflatiecorrectie. Per 6 januari 2022, zijn onze Algemene voorwaarden gewijzigd waarbij dit wel op de juiste manier als Artikel vermeld stond. Bij het verlengen van je contract vink je altijd het boxje aan waarbij je akkoord gaat met de voorwaarden. Ik kan goed begrijpen dat je deze echt niet helemaal doorneemt, maar deze voorwaarden waren de vernieuwde voorwaarden waarin de inflatiecorrectie meegenomen was. Dit is dan ook de reden dat klanten die geen contractvernieuwing hebben gedaan na 6 januari 2022, niet te maken hebben gekregen met de inflatiecorrectie. Hier krijgen oude abonnementen pas mee te maken op het moment dat zij zouden verlengen, hierbij geven zij het akkoord met de vernieuwde voorwaarden.
Om je andere vraag te beantwoorden moet ik de werking van inflatie bij diensten/services een klein beetje toelichten. Inflatie wordt achteraf berekend. Vorig jaar heb jij voor je bundel de normale prijs betaald. Klanten die nu lid worden, betalen dit jaar nog het normale tarief. Stel komend jaar word de inflatie berekend op 8.6% , zullen alle klanten die in 2023 een contract hebben aangesloten, achteraf ook de inflatiecorrectie als toeslag krijgen. Per provider verschilt het overigens per welke periodes zij dit rekenen.
Daarnaast snap ik de verwarring ook goed, inflatie bij services en diensten werkt namelijk anders dan bijvoorbeeld een pak melk in de supermarkt. Bij het pak melk merkte je vorig jaar bijvoorbeeld al dat de prijzen structureel duurder werden, waar een abonnement dit achteraf berekend. Geen zorgen, de nieuwe klanten van dit jaar zullen daarom op hun beurt ook de inflatie doorberekend krijgen.
Fijne dag!
Groetjes,
Janine
Simpel