Beantwoord

Verhoging van abonnementskosten

  • 20 May 2020
  • 9 reacties
  • 605 Bekeken

Ik heb een abonnement van 2,5€ . Nu is hij opeens 3,5€. Hoe komt dat?

 

icon

Beste antwoord door Joachiem 22 May 2020, 12:29

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @Genkie1988 fijn dat je ons hebt weten te vinden.

Vanuit hier heb ik geen inzage in je abonnementsgegevens. Het kan zijn dat je een bundelwijziging hebt doorgevoerd of dat je je abonnement hebt verlengd en daarbij hogere bundel(s) hebt geselecteerd. 
Daarom adviseer ik je om contact op te nemen via www.simpel.nl/contact waar mijn collega’s je verder kunnen assisteren. 

Groetjes Joachiem

Wat moet de aanbieder doen als hij de voorwaarden wil wijzigen?

Wil de aanbieder uw abonnement wijzigen? Dan heeft de aanbieder de volgende verplichtingen:

  • Hij moet u een maand van te voren informeren over de wijziging.
  • Hij moet u zo veel mogelijk persoonlijk informeren over deze verandering. Bijvoorbeeld met een brief, e-mail of sms. Zet hij de verandering alleen in de krant? Dan is dat niet voldoende.
  • Is de verandering nadelig voor u? Dan moet hij u laten weten dat u zonder bijkomende kosten uw abonnement kunt opzeggen.
  • Hij moet u laten weten op welke wijze u kunt opzeggen.
Reputatie 3
Badge +8

Hi @Jan Vermeulen,

 

In een ander topic over inflatiecorrectie ben ik jouw reactie tegen gekomen. De inflatiecorrectie is geen wijziging van voorwaarden, want dit staat in de algemene voorwaarden benoemd. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Mijn irritatie is dat ik al een aantal maanden €0,86 meer betaal  voor mijn abonnement maar de reclame nog steeds het abonnement aanbied voor € 10,-- vind dat niet eerlijk begrijp best dat de dingen allemaal duurder worden. maar adverteer niet met die € 10,-- 

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Anja Smulders

Dat kan ik me natuurlijk voorstellen dat je het er niet helemaal mee eens bent.

Nieuwe klanten kunnen eenmalig gebruik maken van een actie tarief, net zoals jij in het verleden toen je het abonnement hebt aangesloten en of verlengd, vervolgens zullen zij ook te maken krijgen met inflatie correcties. Zij worden dus niet uitgesloten met deze voorwaarden. Dit soort correcties kunnen namelijk enkel achteraf in rekening worden gebracht en niet vooraf. In tegenstelling met de nieuwe klanten heb jij als bestaande klant eigenlijk veel langer gebruik kunnen maken van onze actie tarieven. Uiteindelijk zal iedereen er dus mee te maken krijgen, nieuwe klanten worden in dit geval niet uitgesloten. 

In onze algemene topic betreft de inflatie correctie vind je meer informatie betreft de inflatie correctie. 


Fijne dag! 

Groetjes, Noor
Simpel
 

Ik moet nu EUR 10,57 per maand betalen.

Maar voor nieuwe aanmeldingen geldt nog steeds EUR 10

Is dat consequent? Bestaande klanten worden niet goed behandeld.

Graag verhoging terugdraaien

Reputatie 1

Simpel heeft een moie manier gevonden om haar klanten te bedanken verhoging op verhoging dank zij de inflatie die bij simpel de goede kant gaat

Hier ook de factuur van januari 2024 ineens verhoogd (weliswaar met € 0,34 p.m.), maar kan toch echt niet zonder formele waarschuwing m.i. en ook al jarenlang klant te zijn. Mijn tweejarig abonnement loopt nog t/m 31 maart 2025. Belachelijk dat dit mogelijk is…

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Paul ter Avest@Laziz Abarchan en @EELMvandenHeuvel

Uiteraard kan ik me voorstellen dat dit misschien als een verrassing komt als je nog niet eerder te maken hebt gehad met een inflatiecorrectie bij ons, gezien wij dit nog niet eerder hebben toegepast. Sinds de overname van Odido (toen voormalige T-Mobile) waren wij helaas genoodzaakt om alle voorwaarden gelijk te maken, waaronder ook de toepassing van de inflatiecorrectie. Hier zijn wij dus vorig jaar al mee begonnen. De aankondiging hiervan kan je de in factuurmail van december terugvinden. Wij hebben in dit geval wel tijdig bekend gemaakt dat er een verhoging plaats zou vinden op abonnementen die tussen januari en oktober zijn verlengd en of afgesloten. Zoals jullie in mijn eerdere reactie op een andere klant kunnen lezen worden nieuwe klanten niet uitgesloten op deze voorwaarden. Meer informatie over de inflatie correctie vind je terug in een andere topic op de community! :)

Ik wens jullie allen een fijne dag. 

Groet, Noor 
Simpel

Reageer