Skip to main content
Beantwoord

IBAN rekeningnummer wijzigen (zonder ideal)

  • 17 november 2020
  • 9 reacties
  • 1138 Bekeken

Beste Simpel, hoe wijzig ik mijn bankrekening, zonder iDEAL. Heb contact gehad met DNB en die zeggen idd dat nederlandse instellingen buitenlandse ibans niet mogen weigeren obv discriminatie. Het proces om dit te wijzigen via jullie website is erg onduidelijk. hoor graag. 

Beste antwoord door Ilan

Hallo,
Wanneer je een buitenlandse IBAN nummer hebt en een nieuw abonnement wil afsluiten OF wanneer je al een abonnement hebt dat naar een buitenlandse IBAN nummer moet worden veranderd adviseer ik je om contact op te nemen met de klantenservice. Wij helpen je dan verder.

Groet,

Ilan
Simpel

Bekijk origineel

9 reacties

  • 0 reacties
  • 19 november 2020

Goedemorgen @pknols

Van harte welkom op onze Community! 

Je kunt je rekeningnummer enkel aanpassen door middel van een iDeal betaling van €0,01 cent. 
De reden hiervan kan je hier terugvinden. 

Groet, 

Lisa
 

 


Ilan
Community Manager
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 200 reacties
  • 19 november 2020

Hallo @pknols,

Ik heb gezien dat je ook contact hebt gehad hierover met de klantenservice. We hebben je dan ook op die manier kunnen helpen :-)

Fijne dag toegewenst

Ilan


  • Starter
  • 4 reacties
  • 23 december 2020
Ilan schreef:

Ik heb gezien dat je ook contact hebt gehad hierover met de klantenservice. We hebben je dan ook op die manier kunnen helpen :-)


Hoe is er geholpen? Wij lopen in ons gezin met een Duitse IBAN tegen hetzelfde probleem aan.

​ 

Astrid schreef:

Simpel voert bij het afsluiten van een abonnement geen kredietcheck uit en we vragen je niet om jezelf te legitimeren. Een voorwaarde om klant te worden is dat je in Nederland woont, minimaal 18 jaar bent en een Nederlandse bankrekening (consument) hebt. We ondersteunen op dit moment niet dat je een bankrekeningnummer in het buitenland hebt. Hier zijn meerdere redenen voor. Mocht dit ooit veranderen dan zal ik dit zeker in dit topic laten weten.

Groet, Astrid

Aan de genoemde voorwaarde is voldaan, we zijn klant geworden met een Nederlandse bankrekening. Nu willen we die wijzigen in een Duitse.
Wat zijn die “verschillende redenen” die dat beletten?

Op grond van Europese regelgeving mag Simpel niet specificeren in welke lidstaat de betaalrekening van de abonnee zich bevindt.
 


  • 0 reacties
  • 24 december 2020

Hi @KvR

Van harte welkom op onze Community! 

Een van de redenen dat je het rekeningnummer enkel kan wijzigen door middel van een iDeal betaling, is omdat we zo kunnen valideren of het rekeningnummer van jou is, en geschikt voor de automatische afschrijving. 

Het is natuurlijk wel vervelend als je het rekeningnummer niet kan wijzigen. 
Ik zou je daarom willen vragen om even contact met ons op te nemen, zodat we kunnen kijken wat wij hierin kunnen betekenen. 

Groet, 

Lisa


  • Starter
  • 4 reacties
  • 24 december 2020
Lisa_12 schreef:

Een van de redenen dat je het rekeningnummer enkel kan wijzigen door middel van een iDeal betaling, is omdat we zo kunnen valideren of het rekeningnummer van jou is, en geschikt voor de automatische afschrijving. 

 

Hi Lisa_12,

Simpel kan onze Duitse rekening ook graag valideren door 1 cent per automatische incasso af te boeken. Trans Link Systems (van de OV-chipkaart) deed dat nadat we een incassoformulier ingevuld en samen met een dagafschrift naar Amersfoort hadden gestuurd. Bij de NS ging dat zelfs telefonisch, die heeft de rekening ook gevalideerd met een automatische incasso van 1 cent.
Het lijkt me voor de leden van deze community beter hier te communiceren wat Simpel hierin kan betekenen. Wij zijn namelijk zeker niet niet de eersten die dit probleem op deze wijze aankaarten.


Phil
Simpel Medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 589 reacties
  • 29 december 2020

Goedemiddag @KvR,

De werkwijze zoals hierboven door mijn collega uitgelegd, is de manier om het rekeningnummer te wijzigen. Wij zijn ons ervan bewust dat er ook uitzonderingen zijn en bekijken dat graag per situatie, vandaar het verzoek om contact met ons op te nemen.

Groetjes,

Phil


  • Starter
  • 4 reacties
  • 29 december 2020
Phil schreef:

Goedemiddag @KvR,

De werkwijze zoals hierboven door mijn collega uitgelegd, is de manier om het rekeningnummer te wijzigen. Wij zijn ons ervan bewust dat er ook uitzonderingen zijn en bekijken dat graag per situatie, vandaar het verzoek om contact met ons op te nemen.

Groetjes,

Phil


Dat hebben we intussen gedaan en wachten nu af.


  • Starter
  • 4 reacties
  • 8 januari 2021

Intussen is na contact met Simpel het rekeningnummer omgezet. De wijze waarop, vinden we goed en begrijpelijk. De wijziging ging ook beduidend sneller dan bij de NS.


Ilan
Community Manager
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 200 reacties
  • Antwoord
  • 30 januari 2025

Hallo,
Wanneer je een buitenlandse IBAN nummer hebt en een nieuw abonnement wil afsluiten OF wanneer je al een abonnement hebt dat naar een buitenlandse IBAN nummer moet worden veranderd adviseer ik je om contact op te nemen met de klantenservice. Wij helpen je dan verder.

Groet,

Ilan
Simpel


Reageer