Beantwoord

Inflatie voor iedereen.

• 14 January 2023
  • 8 reacties
  • 499 Bekeken

Hoe bestaat het dat jullie het abonnement met € 0,86 verhogen. Eenzijdig en zonder een waarschuwing vooraf. Zelfs mijn energieleverancier heeft dit met mijn 3-jarig contract, ondanks de gasprijzen niet gedaan. Daar kunnen jullie bij Simpel iets van leren. En dan gaan jullie ook op TV adverteren met 14 Gb en onbeperkt bellen voor € 10,-. Ik heb nota bene maar 8 Gb. Zodra het kan vertrek ik naar een andere telefoonmaatschappij. 

Arno

icon

Beste antwoord door Janine 18 January 2023, 14:10

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Scheepspraat Nollie

Welkom op onze community! 

Goed dat je het navraagt! Dat heeft te maken met de 8.6% inflatiecorrectie welke wordt toegepast. Abonnementen die zijn afgesloten of verlengt tussen januari en oktober 2022, hebben hiermee te maken. Hier heb je bericht over ontvangen in de voorlaatste factuuraankondiging (decembermail) en dit staat tevens in de algemene voorwaarden welke je akkoord mee bent gegaan. Dit is de eerste keer dat wij dit hebben toegepast, eerder hebben wij er altijd voor gekozen dit niet door te berekenen, waar andere providers dit wel al jaren berekenen. Wij zijn dus niet de enige provider die dit toepast, bij een andere provider zal je ook met een inflatie correctie voorwaarden akkoord moeten gaan om het abonnement af te kunnen sluiten.  Meer informatie over de inflatie correctie vind je terug op onze website: https://www.simpel.nl/inflatiecorrectie. 

Groet, Noor 
Simpel 

Het blijft oneerlijk. Nieuwe abonnement heb je meer gb internet en is nog steeds 10 euro.

Waarom bij deze mensen ook geen 10.86 en wij wel. Wij hebben tenslotte geholpen om Simpel groot te maken.

Niet klantvriendelijk inderdaad en toch wel een reden om waar mogelijk over te stappen. Maar ja volgens mij zijn alle providers klantonvriendelijk zodra je er een aantal jaar zit.

Ik ga het anders formuleren. Mensen die bijvoorbeeld in 2018 klant zijn geworden. NIET hebben verlengd. Die abonnementen worden stilzwijgend verlengd met een maand opzegtermijn. Je houdt dan wat je hebt.

Hoe zit het dan precies met de inflatiecorrectie? Krijgen zij daar ook mee te maken?

Reputatie 1
Badge +7

Hey @Trudie Teunis 

Die gedachtegang begrijp ik goed!

We zijn ook super blij met onze trouwe klanten.

Om een deel van jouw vraag en de vraag van Superster @Snowboard te beantwoorden:

Eerder hadden wij onze voorwaarden niet dusdanig verduidelijkt en verdiept op de werking van eventuele inflatiecorrectie. Per 6 januari 2022, zijn onze Algemene voorwaarden gewijzigd waarbij dit wel op de juiste manier als Artikel vermeld stond. Bij het verlengen van je contract vink je altijd het boxje aan waarbij je akkoord gaat met de voorwaarden. Ik kan goed begrijpen dat je deze echt niet helemaal doorneemt, maar deze voorwaarden waren de vernieuwde voorwaarden waarin de inflatiecorrectie meegenomen was. Dit is dan ook de reden dat klanten die geen contractvernieuwing hebben gedaan na 6 januari 2022, niet te maken hebben gekregen met de inflatiecorrectie. Hier krijgen oude abonnementen pas mee te maken op het moment dat zij zouden verlengen, hierbij geven zij het akkoord met de vernieuwde voorwaarden.

Om je andere vraag te beantwoorden moet ik de werking van inflatie bij diensten/services een klein beetje toelichten. Inflatie wordt achteraf berekend. Vorig jaar heb jij voor je bundel de normale prijs betaald. Klanten die nu lid worden, betalen dit jaar nog het normale tarief. Stel komend jaar word de inflatie berekend op 8.6% , zullen alle klanten die in 2023 een contract hebben aangesloten, achteraf ook de inflatiecorrectie als toeslag krijgen. Per provider verschilt het overigens per welke periodes zij dit rekenen.

Daarnaast snap ik de verwarring ook goed, inflatie bij services en diensten werkt namelijk anders dan bijvoorbeeld een pak melk in de supermarkt. Bij het pak melk merkte je vorig jaar bijvoorbeeld al dat de prijzen structureel duurder werden, waar een abonnement dit achteraf berekend. Geen zorgen, de nieuwe klanten van dit jaar zullen daarom op hun beurt ook de inflatie doorberekend krijgen.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Simpel is helemaal niet blij met abonnementen. Klakkeloos verhogen omder het mom van… stelletje oplichters zijn het. Contract opzeggen en overstappen allemaal…

Het klopt toch gewoon niet? Iemand die in december een abo afsluit wordt een maand later meteen met een verhoging geconfronteerd. Zet dan een jaarlijks ijkpunt op de ingangsdatum van een abo, dat is tenminste nog een beetje te verklaren, maar aangezien jullie nieuwe abo’s in januari gewoon voor 10 euro aanboden is het nogal zot om over inflatiecorrectie te spreken, dan moet je bij dat nieuwe abo ook aangeven dat het een actie is met 86 ct korting :D . Maar enfin, ik zit mn contract wel uit en dan ben ik pleitos naar een wat klantvriendelijkere organisatie waar ik beter bij was gebleven.

Ik geloof ook niet echt of minder in verdiepen en verduidelijking zoals in het antwoord staat van @Janine . Persoonlijk vind ik het aannemelijker, heb ik al eerder aangegeven, dat Simpel moet voldoen als dochterbedrijf aan de richtlijnen van T-Mobile. 

Reputatie 1
Badge +7

Hey @Bennie Vaasen 

Dat snap ik goed!

Ik kan even niet vinden of het al aangegeven was eerder maar voordat inflatie mag worden doorgevoerd, moet je als minimaal drie maanden genoten hebben van een actietarief. Daarom zal je dus als je na 1 oktober een abonnement afsluit of verlengt, niet te maken krijgen met inflatie de eerstvolgende januari. Wel zo eerlijk natuurlijk! Het is aan jezelf of je om deze reden alsnog wil overstappen, dat kan ik goed begrijpen. Zelf zit ik bij T-Mobile en moet ik zeggen dat ik ook op zijn zachts gezegd verbaasd was. Uiteindelijk blijft het toch iets dat deel uitmaakt van je contract en waar je voor getekend hebt. 

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reageer