Beantwoord

Buitenbundelkosten door onverklaarbaar datagebruik

  • 17 March 2019
  • 14 reacties
  • 3677 Bekeken

Net kreeg ik tot mijn schrik een e-mail dat ik 50 euro buiten mijn bundel zou hebben gebruikt Ik hier op de website gekeken, ik zou vanmiddag 1,3 GB aan data hebben gebruikt. Ik was rond dat tijdstip helemaal niet bezig met Internet op mijn smartphone, ik was toen onderweg naar huis met mijn scootmobiel. Dus hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Robert 19 March 2019, 10:01

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 1
Badge +9
Hi,

Vaak zijn datasessies van die proportie automatische updates.
In de meeste smartphones is het mogelijk om automatische updates enkel via wifi te laten verlopen en wifi assistentie uit te schakelen.
Wifi assistentie is dat je toestel altijd kiest voor het sterkste signaal. Dat betekent dat op het moment dat het wifi signaal zwak is maar het 4g signaal sterk is, je toestel over gaat op mobiele data.
Daarom is het handig om naast de instelling automatische updates enkel via wifi te laten draaien ook de wifi assistentie uit te schakelen.

Om dieper in te gaan op je verbruiksoverzicht kan je het beste even contact opnemen met onze klantenservice.
Dan kunnen we ook echt je klantgegevens erbij pakken en het verbruik met je doornemen.

Gr, Robert
Ik maak sinds kort gebruik van Simpel en zie op mijn factuur dat ik data van mijn internet bundel gebruik, terwijl ik op een Wifi zit en dus GEEN mobiele data uit mijn bundel gebruik.
Mijn wifi assistentie staat uit, dus dat kan niet de oorzaak van het dataverbruik zijn. Ik heb ik data roaming uitgezet toch zou ik ook daarna data uit mijn bundel verbruikt hebben. Dat kan dus niet. Ook betekent dit dat ik een factuur krijg als ik buiten Europa via Wifi internet gebruik. Dat kan nooit de bedoeling zijn en kan een kostbare zaak worden.
Uiteindelijk heb ik tussen 6 maart en 17 maart mijn mobiele data helemaal uitgezet.
Na vergeefse pogingen op 6, 7 en 10 maart, heb ik op 14 maart eindelijk een reactie per Whatssapp van Simpel mogen ontvangen.
Toen stond volgens Simpel mijn data roaming nog gewoon aan??? Op mijn telefoon stond toch echt zowel mobiele data als roaming uit.

Op mijn ingevulde contactformulier heb ik tot op heden geen antwoord gehad, vandaar dat ik nu op deze manier antwoord probeer te krijgen

Graag zou ook ik van Simpel uitleg willen ontvangen waarom mijn internetverbruik via Wifi geregistreerd wordt als verbruik uit mijn internetbundel.
Dit kan op vakantie een hele kostbare zaak worden.
Reputatie 6
Hi amaarsen.

Roaming is gastgebruik maken van een buitenlands netwerk. Dit is in Nederland niet nodig.

Als mobiele gegevens, instellingen telefoon, aan staan en WiFi zal het sterkste signaal winnen.
Wat voor telefoon, merk en type, heb je Android of IOS (iPhone)?

Wanneer mobiele gegevens uit staat en WiFi aan (wifi assistent uit) zal dataverkeer niet lopen via het mobiele netwerk en dus ook niet geregistreerd worden.

Is er sprake van mobiel dataverkeer, ik zou als extra my data manager (app) installeren en daarmee ook monitoren.
mijn mobiele data staat af, mijn wifi assist staat uit op mijn iPhone7 en toch staat volgens Simpel in hun systeem mijn mobiele data aan en wordt er dataverbruik gemeten. Ik ben het eens met snowbord, maar simpel denkt er anders over.
en stuurt dus een dikke rekening als ik buiten zone1 via wifi internet.

terwijl in mijn wifi was is er in nacht 4 gb van mijn internet bundel gebruikt, reactie van simpel was dat het geregistreerd verbruik was, ik had de klantenservice gewezen op het feit dat ik zeer matig gebruik maak van internet wat ook aantoonbaar is, onbegrijpelijke behandeling en onvriendelijke reactie van simpel want de fout ligt echt bij simpel

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @motumotu wat naar dat er zoveel verbruik is geweest. Neem even contact op via www.simpel.nl/contact

 

Groetjes Joachiem 

Gisteren binnen half uur zat ik voor 50 euro buiten de bundel. Echt duur voor 480 mb verschrikkelijk

Reputatie 4
Badge +8

Hi @quangteo,

In deze topic heb ik gereageerd op je situatie.

Groetjes,

Phil

Reputatie 6

@Phil  je hebt een link geplaatst naar Insided. Dat werkt misschien voor jou maar niet voor communityleden.

Juiste link.

Reputatie 4
Badge +8

@Snowboard Dat is niet zo slim van mij. Bedankt voor je oplettendheid en het plaatsen van de juiste link. Ik heb de link in mijn reactie inmiddels ook gewijzigd.

Hoi ik heb ineens een rekening van 50 euro terwijl ik nog gewoon van bundel gebruik maakte en ineens blokade en kwam erop neer dat ik 333 MB er over heen zat dus betaal ik 50 euro voor 333mb terwijl ik niet op tijd melding kreeg maar ineens boem 50 euro dokken is toch niet normaal ze stelen gewoon van me

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @Stalker38,

Balen dat er buitenbundelkosten zijn gemaakt! 

In deze topic legt mijn collega Robert uit hoe dat kan komen, tevens geeft hij een paar tips om dit in de toekomst te voorkomen. 

Mocht je vooralsnog vragen hebben kan je uiteraard contact opnemen met onze klantenservice zodat we met je verder kunnen kijken.

Groetjes,

Mila

Ik kreeg een sms met de melding dat ik mijn limiet had bereikt. Ik snap hier werkelijk niets van. Gebruik zoveel mogelijk wifi; staat ook zo in mijn telefoon, geen data assistente aan en/of roaming of anderszins. Ik zoek hiervoor hulp en verklaring van een Simpel medewerker.

 Nu heeft mijn telefoon blijkbaar op onverklaarbare wijze gebruik gemaakt van internet data. Gevolg is dat ik nu extra kosten ga maken bij gebruik internet en bijna drie weken moet wachten voordat ik weer toestemming krijg van Simpel voor gebruik internet data (via abonnement).

 

Te bizar voor woorden.

 

 

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @Dorothea,

Balen dat er ongewenste buitenbundelkosten zijn gemaakt. Wij sturen altijd enkele waarschuwings-sms'jes voordat je de melding van limiet ontvangt, mijn advies is dan ook om de tips in de bovengenoemde topic te volgen. 

Wij kunnen niet zien waar de MB's aan verbruikt zijn, enkel de datum en duur van de sessies. 

Uiteraard kan je altijd contact opnemen met de klantenservice, zij kunnen aan de hand van je gegevens, met je meekijken. 

Groet,

Mila 

Reageer