Beantwoord

Internet verbruik klopt niet

  • 12 June 2023
  • 5 reacties
  • 384 Bekeken

Het verbruik van mijn MB's klopt niet. Bijna maandelijks krijg ik ruim voordat mijn abonnement verlopen is een bericht dat het tegoed op is (7MB). Ik gebruik deze amper buitenshuis en in huis heb ik goedwerkende WIFI. Als ik naar de verbruiksspecificatie kijk is het iedere keer in de nacht dat er vele MB's worden verbruikt (soms rond de 500 MB). Hoe kan dit, terwijl de WIFI gewoon aan is en ik bij andere providers dit niet zie?

icon

Beste antwoord door Janine 13 June 2023, 14:50

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hey @valktob 

Welkom op onze Community!

Begrijpelijk dat je hier meer over wil weten. Om jouw privacy te waarborgen hebben wij bij Simpel geen inzage in waaraan jij precies je data verbruikt. Wel zo fijn. Ik kan je wel enkele tips geven om dit te controleren op het toestel en dit verbruik te verminderen. 

Indien de mobiele data aanstaat op jouw toestel kan het, afhankelijk van de instelling, altijd verbinding maken met het internet. Dit noemen we ook wel sluipverbruik. Hierbij kan je denken aan automatische updates, bijwerken van apps en/of het binnen halen van gegevens, berichten en/ of e-mails, bijvoorbeeld. Om dit verbruik tegen te gaan kan je wat aanpassen in de instelling van het toestel zelf. Je hebt namelijk de mogelijkheid om automatische updates uit te zetten of alleen toestemming te geven wanneer het toestel met het WIFI netwerk verbonden is.  Óók kan je het verversen van apps op de achtergrond uitschakelen. De telefoon zal dan niet meer zo vaak de apps bijwerken en/ of berichten binnen halen. 

Tot slot kan je er ook voor kiezen om de mobiele data op de telefoon uit te zetten als je bij een WIFI netwerk in de buurt bent. Op die manier kan je aardig wat data besparen. Overigens is het handig om na te kijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er stiekem gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is. 

Om nog even terug te komen op waar het verbruik nu precies vandaan komt; op sommige toestellen kan je bij de verbindingsgegevens zien hoeveel data een bepaalde app op de telefoon heeft gebruikt. Wellicht kan je er op die manier achter komen waar de MB's precies naartoe zijn gegaan. Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier mee zicht in te krijgen.  

Ook is er veel te vinden op onze Community betreft tips met je verbruik, dus neem vooral een kijkje!

Fijne dag gewenst 😀

Groetjes,

Janine

Simpel

 

 

Ik kreeg een keer geen melding dat ik over mijn data limiet zat. Schrok me dood toen ik een factuur van rond de 900 euro kreeg aan internetkosten. Leuke geldtrekkerij. Van alle providers waar ik ooit bij heb gezeten kreeg ik een waarschuwing en ter bescherming had ik daarna geen internet meer. 

Simpel mag dan wel goedkoop zijn. Maar er zitten zeker wat haken en ogen aan. 

Reputatie 2
Badge +4

@Niels9 Dat zal flink schrikken geweest zijn zeg!

Gelukkig biedt Simpel al zijn klanten de mogelijkheid om een Plafond in te stellen, waarmee je zelf de maximale hoogte van je maandelijkse kosten kan bepalen.

Ook hebben wij voor alle klanten een gebruikerslimiet ingesteld. Standaard staat deze op €50,00, maar klanten kunnen deze verhogen wanneer dat gewenst is. Voordat je aan de €900,00 zit, moet je dus wel een aantal limieten verhoogd hebben.

Ons buitenbundeltarief is inderdaad vrij hoog. Dat is de reden dat we MB-aanvullers hebben en aanraden te gebruiken. Dat is de enige uitzondering op het Plafond, je kan die gewoon bestellen als je die limiet bereikt hebt.

Een mooie dag gewenst!

Met vriendelijke groet,

Jasper

Hier ook al 2x hetzelfde probleem. Ruim 10 gig zou er in 6 uur verbruikt zijn. Zelfde smoes. Wordt er moe van. Voor ons een reden om opte zeggen.

Hi @Loetje1968 

Ik heb eerder al op jouw bericht geantwoord. Zie mijn reactie in dit topic


Groet, Dounia
Simpel

Reageer