Via whatsapp werkt wel, internet via de gsm masten ook.
Ik heb een youfone sim van iemand geleend en daarmee kan ik wel bellen en gebeld worden.
Andersom werkt mijn sim ook weer in zijn toestel oke.
Het is dus de combinatie simpel met mijn s8+ die niet werkt.
Na contact met de telefonische klantenservice een nieuwe simkaart van simpel gekregen maar geeft hetzelfde probleem.
Wat nu?
Beste antwoord door Phil
Hi allemaal,
De hierboven beschreven situatie is onlangs bij ons bekend geworden naar aanleiding van klanten die hierover contact hebben opgenomen. Aan de hand daarvan hebben we intern een onderzoek gestart om te kijken of de oorzaak terug te leiden is richting ons netwerk of onze simkaarten. Hierbij is aan het licht gekomen dat het inderdaad veroorzaakt wordt door een aanpassing aan de kant van Samsung, hierdoor hebben wij ook geen grip op een eventuele oplossing.
We communiceren dit niet proactief aangezien wij niet weten welke klanten allemaal van de Samsung S8 of S8+ gebruikmaken. Een vermelding in een FAQ is een goed idee en zal ik hier bespreekbaar maken. Qua oplossing is de snelste oplossing om van een andere telefoon gebruik te maken. Het is in deze gevallen echter wel raadzaam om even contact met ons op te nemen, wellicht kunnen we nog op een andere manier meedenken.
Mijn moeder heeft een Samsung S8+ en ondervind hetzelfde probleem als Dorus. Gebeld met simpel. Het blijkt een bekend probleem en zou opgelost moeten worden met een Samsung patch van sumsung zelf.
De medewerker gaf aan dat dit alle S8 en S8+ toestellen betreft. Overigens kan mij moeder soms wel bellen en heel soms gaat de telefoon als je er naar belt na een paar seconde stilte wel over. De proef op de som genomen en inderdaad haar sim kaart werkt wel in mij telefoon (Galaxy a51).
Anyway, ik kreeg het telefoonnummer van Samsung en moest daar maar naar de patch vragen. Het nummer van samsung kost wel 18ct/pm. Toch maar bellen naar Samsung voor die patch dan. Enkele euro,s aan belkosten verder had ik het volgende antwoord van de Samsung medewerker.
"Het klopt dat er problemen zijn met de provider simpel en de Galaxy S8 en S8+" gaf de medewerker aan. Hun development team heeft hierover contact met simpel en dit loopt achter de schermen, echter is er nog geen patch ontwikkeld! Dit kan een week duren maar ook een maand, zelfs of ze het überhaupt gaan oplossen is onzeker aangezien Samsung officieel geen ondersteuning meer biedt voor de S8. Samsung zou bij bellen wanneer er meer bekend is, eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in dat het spoedig wordt opgelost. De communicatie vanuit simpel laat ten wensen over aangezien dit probleem al enkele tijd loopt alleen mijn moeder is er pas gisteren achter gekomen. Het ergste is nog dat ze zeggen dat het alle S8 en S8+ toestellen treft.…
Ik vraag me af, waarom wordt dit niet vermeld in de FAQ? Halve dag aan verspild en mijn moeder overweegt nieuwe telefoon te kopen, want oplossing blijft uit. Ze kan ook niet naar een andere provider (probleem is alleen met simpel blijkbaar) aangezien ze nog aan een abonnement van 2 jaar vast zit.
Belachelijke situatie, maar Dorus, je bent slecht geïnformeerd door de medewerker want bovenstaande is aan de hand en nieuwe simkaart gaat niets oplossen helaas.
De hierboven beschreven situatie is onlangs bij ons bekend geworden naar aanleiding van klanten die hierover contact hebben opgenomen. Aan de hand daarvan hebben we intern een onderzoek gestart om te kijken of de oorzaak terug te leiden is richting ons netwerk of onze simkaarten. Hierbij is aan het licht gekomen dat het inderdaad veroorzaakt wordt door een aanpassing aan de kant van Samsung, hierdoor hebben wij ook geen grip op een eventuele oplossing.
We communiceren dit niet proactief aangezien wij niet weten welke klanten allemaal van de Samsung S8 of S8+ gebruikmaken. Een vermelding in een FAQ is een goed idee en zal ik hier bespreekbaar maken. Qua oplossing is de snelste oplossing om van een andere telefoon gebruik te maken. Het is in deze gevallen echter wel raadzaam om even contact met ons op te nemen, wellicht kunnen we nog op een andere manier meedenken.
Ik begrijp uiteraard goed dat je het probleem zo spoedig mogelijk wil laten oplossen.
Zoals mijn collega eerder al aangaf, kunnen Samsung gebruikers problemen ervaren met de Simpel simkaart. Omdat de aanpassing vanuit Samsung is gedaan weten wij nog niet wat de precieze oorzaak hiervan is.
Er wordt per klant gekeken naar een eventuele oplossing, om deze reden wordt er gevraagd om telefonisch contact met ons op te nemen zodat we met je mee kunnen kijken.
U schrijft hierboven ( @Lisa_12 ) dat ik telefonisch contact moet opnemen met uw klantenservice.
Dat heb ik gedaan en ben bijzonder onvriendelijk te woord gestaan.
Ik word doorverwezen naar Samsung.
Op mijn vraag of ze een nummer van de juiste Samsung afd. voor me had zegt ze; ¨dat moet u googlen¨.
Weet u wel hoe groot Samsung is, was mijn vraag.
¨Ik heb geen nummer voor u en ik ga nu de verbinding verbreken¨
Dat is geen oplossing maar een zoek het maar uit doorverwijzing.
Is dat wat u bedoeld met ¨Er wordt per klant gekeken naar een eventuele oplossing, om deze reden wordt er gevraagd om telefonisch contact met ons op te nemen zodat we met je mee kunnen kijken.¨?
Ik zit met het zelfde probleem en ook mij wordt gezegd koop maar een andere telefoon? Dit is toch te belachelijk voor woorden. Er moet toch een andere oplossing hier voor zijn???
Wat vervelend zeg, dat is zeker niet de bedoeling!
Ik wil je vragen het contactformulier in te vullen en te refereren naar mij: Charlie. Ik kijk graag even met je mee, zodat ik kan controleren wat er in jouw geval mogelijk is. Ik zie je bericht tegemoet!
De medewerkster die ik gesproken had was inderdaad heel meelevend en wist ook meteen waar ik het over had. En gaf aan dat ze er ook mee bezig waren.
Ik hoop ook dat ze snel met een update kunnen komen omdat ik mijn telefoon nodig heb voor mijn werk en dus niet zomaar een andere telefoon kan gebruiken.
Ik hoop dat het snel opgelost is voor ons allemaal.
Ik kan je helaas niet blij maken hiermee, omdat wij nog géén update vanuit Samsung hebben ontvangen. De enige (tijdelijke) optie, is om een ander toestel te gebruiken in de tussentijd.
Ik hoop niet dat vriendelijkheid, zoals ik in een eerdere post bedoelde, verward wordt met stil zitten.
U schrijft dat jullie nog geen update ontvangen hebben van Samsung.
Update in de zin van een software update voor de S8 en S8+ gebruikers of dat u niets meer van Samsung heeft vernomen sinds de melding dat er problemen zijn?
Het eerste kan ik begrijpen, anders zouden we wel op de hoogte zijn gesteld, toch?
Het tweede is niet acceptabel en verdiend op z´n minst uitleg hier op het forum.
Ik hoop niet dat vriendelijkheid, zoals ik in een eerdere post bedoelde, verward wordt met stil zitten.
U schrijft dat jullie nog geen update ontvangen hebben van Samsung.
Update in de zin van een software update voor de S8 en S8+ gebruikers of dat u niets meer van Samsung heeft vernomen sinds de melding dat er problemen zijn?
Dit zal een reactie zijn bedoeld vanuit Samsung..
Dorus schreef:
Het eerste kan ik begrijpen, anders zouden we wel op de hoogte zijn gesteld, toch?
Het tweede is niet acceptabel en verdiend op z´n minst uitleg hier op het forum.
Dit wordt een vervelend iets voor allen die hiermee worden getroffen. Uitzonderingen daargelaten worden de meeste Android telefoons 2 hoogstens 3 jaar ondersteunt door de fabrikant. De type telefoons zijn op de markt gebracht in 2017. Dit zal het struikelblok zijn waar men mee wordt geconfronteerd.
Dorus schreef:
Graag een reactie.
B.v.d.
Ik vindt het erg vervelend voor jullie maar dit is hoe ik het zie.
Heb ook precies dezelfde problemen gehad als boven beschreven. Het begon ergens in december met niet verstaan van de beller tiidens gesprek en uiteindelijk helemaal niet meer kunnen bellen of gebeld worden. Diverse keren met Simpel contact gehad maar men ontkende dat het een bekend probleem was. Een paar dingen geprobeerd oa nwe simkaart, maar echt onderzoek hebben ze niet gedaan. Bleven het toch op mijn toestwl gooien ondanks dat de simkaart van budgetmobiel van mn zoon t wel deed in mijn toestel. Uiteindelijk was de 'oplossing' dat ik mijn contract heb opgezegd. Met heel veel moeite wilde ze mijn nummer uiteindelijk anderhalve mnd voor t einde toch eerder vrijgeven, maar pas na heel veel overredingskracht! Ik ben er inmiddels achter dat providers via het kpn netwerk wel werken maar via de t-mobile en ziggo netwerken niet. Budgetmobiel werkt ook in mijn geval. Echt slecht van Simpel dat ze de ene klant wat compleet anders melden dan de ander en de nieuwste feiten dus niet op een rijtje hebben. En super slecht van Samsung dat ze iets vera derd hebben waarsoor dit ontstaan is. Blijkbaar willen ze gewoon dat je een nwe tel koopt in deze wegwerpmaatschappij. Ze verdienen nog niet genoeg daar!!!!
Ik hoop niet dat vriendelijkheid, zoals ik in een eerdere post bedoelde, verward wordt met stil zitten.
U schrijft dat jullie nog geen update ontvangen hebben van Samsung.
Update in de zin van een software update voor de S8 en S8+ gebruikers of dat u niets meer van Samsung heeft vernomen sinds de melding dat er problemen zijn?
Het eerste kan ik begrijpen, anders zouden we wel op de hoogte zijn gesteld, toch?
Het tweede is niet acceptabel en verdiend op z´n minst uitleg hier op het forum.
Begrijpelijk dat je een update wenst. Echter, meer dan de andere berichten kan ik je niet melden. Er is nog geen oplossing bekend, waarbij wij afhankelijk zijn van Samsung. Omdat de duur van het probleem onbekend is, kan ik je ook nog geen toezegging doen over een compensatie. Zodra het probleem is opgelost, kunnen we nagaan welke compensatie er mogelijk is voor jouw abonnement.
Ik begrijp dat je hier meer duidelijkheid over wil, alleen kunnen wij nog niets met zekerheid toezeggen.
Op de gestelde vragen kan ik op dit moment daarom nog geen antwoord geven. In sommige gevallen wil het wel eens helpen om het 2G of 3G netwerk te gebruiken. Het betreffende netwerk dien je te selecteren via de instellingen van je toestel.
Ik kan je enkel meegeven dat Samsung er mee bezig is om dit probleem op te lossen. Wij hopen dan ook dat deze storing spoedig is opgelost en onze klanten het abonnement weer kunnen gebruiken.
Ik begrijp dat je hier meer duidelijkheid over wil, alleen kunnen wij nog niets met zekerheid toezeggen.
Op de gestelde vragen kan ik op dit moment daarom nog geen antwoord geven. In sommige gevallen wil het wel eens helpen om het 2G of 3G netwerk te gebruiken. Het betreffende netwerk dien je te selecteren via de instellingen van je toestel.
Ik kan je enkel meegeven dat Samsung er mee bezig is om dit probleem op te lossen. Wij hopen dan ook dat deze storing spoedig is opgelost en onze klanten het abonnement weer kunnen gebruiken.
Groet,
Lisa
Die test is mij minimaal een maand geleden aangeraden en dat biedt geen oplossing.
Maar wederom krijg ik geen antwoorden op de door mij gestelde vragen.
Voor zover bekend is er nog geen oplossing voor het probleem gerelateerd aan de Samsung S8(+).
De tips in de e-mail bieden voor sommige klanten een oplossing, vandaar dat wij dit meegeven. Indien deze tips voor jou niet helpen, is jouw probleem complexer en is de uitkomst van het onderzoek van Samsung benodigd voor een oplossing. Jouw eerdere vragen kunnen wij niet beantwoorden op dit moment, hopelijk heb je hier begrip voor. Wij doen er alles aan om de abonnementen zo snel mogelijk weer werkend te krijgen!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.