Beantwoord

oplichters bellen mij

  • 28 January 2020
  • 4 reacties
  • 353 Bekeken

Ik word vaak gebeld door nummer uit de Oostblok landen laten 1x de telefoon overgaan en hangen op zodat je denk van bel terug gelukkig is het nog niet gebeurd en constand die nummer zelf geblokkerd erna op dezelfde dag proberen ze met een ander nummer en dit weekelijks een paar keer maar heb gehoord bij andere providers kan je die nummers standaard laten blokeren mijn vraag hebben jullie dat ook wil dat graag

icon

Beste antwoord door Alexandra 30 January 2020, 14:59

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Hooi @Laura3 ,

Welkom op onze Community!

Waar ik vanuit ga is dat je spijtig genoeg te maken hebt met Wangiri-fraude. In deze topic wordt door Josephine uitgelegd hoe de Wangiri-fraudeurs te werk gaan. In samenwerking met T-Mobile blokkeren we deze frauduleuze telefoonnummers uiteraard op ons netwerk! Zodra we een dergelijk nummer in beeld hebben zijn we jammer genoeg vaak al te laat. Wanneer de fraudeurs doorhebben dat een nummer is geblokkeerd, maken ze weer een nieuw nummer aan om de fraude te kunnen blijven plegen. Het blokkeren van deze nummers op het netwerk heeft dus maar tijdelijk zin. Het advies is daarom ook om de nummers te blijven blokkeren in je telefoontoestel en niet terug te bellen.:telephone:

Groetjes, Alexandra

Reputatie 4
Badge +4

Wellicht niet werkbaar voor iedereen, maar ik bel per definitie niemand terug voor een gemiste oproep (en dat weet iedereen die mij kent). Als het echt belangrijk is, belt die persoon nog maar eens lekker terug.

Kijk dat bedoel ik nou ze hebben bij klantenservice Simpel standaard hun antwoorden klaar wel gek dat halve abonnees van Simpel er last van heb van buitenlandse nummers en de klanten de extra kosten van het factuur moeten bij betalen

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @Chris66bazen,

In deze topic heb ik op je reactie gereageerd.

Groet,

Mila

Reageer