Beantwoord

Gijzelen 06 nummer

  • 12 April 2019
  • 1 reactie
  • 1660 Bekeken

Badge
Geachte heer, mevrouw,

Afgelopen september heb ik een abonnement afgesloten bij Simpel op mijn bestaande 06-nummer. De afgelopen maanden ben ik erachter gekomen dat Simpel en ik niet bij elkaar passen (slecht netwerk (vaak 3G verbinding rondom Amsterdam), slechte helpdesk / ondersteuning en het abonnement past niet bij mij qua gebruik).

Vanochtend heb ik contact gezocht met uw klantenservice met als doel het contract te beëindigen, resterende looptijd af te rekenen en over te stappen naar een andere aanbieder. Ik ben dus bereid de financiële consequenties van vroegtijdig beëindigen voor mijn rekening te nemen. Wat nu blijkt is dat Simpel mijn 06-nummer (en daarmee samenhangend sociaal- en zakelijk netwerk) in feite gijzelt tot aan het einde van de looptijd. Ik ben oprecht sprakeloos dat anno 2019 een dergelijk dramatisch verdienmodel nog bestaat in Nederland.

Mischa
icon

Beste antwoord door Snowboard 13 April 2019, 07:28

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Hi Mischa, MVE.

Je hebt Hier hetzelfde topic, en Hier, Hier en Hier een reactie geplaatst over hetzelfde. Dat werkt niet echt overzichtelijk voor de helpende. Dat kun je ook Hier lezen
(evenals het niet delen van je telefoonnummer privacygevoelige gegevens).


Dat je niet gelukkig bent met de situatie begrijp ik zeker, maar.

Er is géén sprake van dat het een verdienmodel is. Je bent gedurende de afgesproken termijn gebonden aan de provider. Je bent bij het aangaan van het abonnement akkoord gegaan met de algemene (en aanvullende) voorwaarden. Zowel de provider als jij moeten zich hieraan houden.

. Algemene voorwaarden. 5. Duur van de Overeenkomst en beëindiging 5.1 Tenzij anders overeengekomen wordt de Overeenkomst aangegaan voor een contractperiode van 24 maanden. Na afloop van de overeengekomen contractstermijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij je de Overeenkomst voor het verstrijken van deze minimale contractperiode met inachtneming van een opzegtermijn van één maand hebt opgezegd bij de Klantenservice. Nadat deze Overeenkomst is verlengd voor onbepaalde tijd heb je het recht de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, te beëindigen, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen , onverlet de nakoming van je (betalings)verplichtingen.

Wat je wel kunt doen is een wijziging van je bestaande abonnement bij Simpel, de mogelijkheden en prijzen vindt je in jouw Mijn Simpel

Groetjes en fijn weekend.

Reageer