Beantwoord

Extreem hoge kosten buiten bundel

  • 30 December 2019
  • 23 reacties
  • 3734 Bekeken

Bij mij is het volgende het geval: 

Al twee jaar klant bij Simpel en in de meeste maanden nooit iets buiten mijn bundel verbruikt. 

Ik heb één keer bewust kosten gemaakt voor internetgebruik in het buitenland. Toen heb ik aanbetalingen gedaan om te kunnen blijven internetten. Wat mij toen niet duidelijk is gemaakt is dat ik daarmee de grens twee keer heb verlegd naar hogere bedragen die ik in de toekomst over mijn bundel heen mag gaan. Nergens staat in de berichten over de betalingen dat dit ingesteld blijft voor elke maand ipv éénmalig, dus hoe had ik hiervan op de hoogte kunnen zijn? 

Een week geleden zou ik een sms hebben gehad met dat ik 100% van mijn bundel heb verbruikt. Van deze sms heb ik gek genoeg nooit een melding gehad (normaal gesproken krijg ik altijd de 80% smsjes). Achteraf zie ik nu ook dat ik al over m'n bundel heen was voordat ik deze sms kreeg. Ik heb in de dagen die daarop volgde internet via m'n mobiel moeten gebruiken vanwege een wifi storing in mijn appartementencomplex (ik lever graag het bewijs hiervoor aan). Nog steeds zonder dat ik het wist zat ik over mijn bundel heen en wat ik al helemaal niet wist was dat de prijzen voor buiten de bundel zo belachelijk hoog waren. Nog hoger lijkt dan toen ik in het buitenland was. 

Wanneer ik de laatste sms goed had ontvangen had ik uiteraard een MB aanvuller gekocht of m'n internet uitgezet maar dit is nu niet het geval.

Met als gevolg dat ik dus ook niet een mail kreeg toen ik 40 euro over m'n bundel zat (zoals bij het buitenland gebruik), maar nu pas bij 280 euro over mijn bundel! 


In het totaal zit ik 1,8 gb over m'n internetbundel heen deze maand, daarvoor moet ik meer dan 280 euro boeten. Na meer dan 2 jaar een trouwe klant te zijn geweest, is er hopelijk mogelijkheid tot coulance?! Dit is de eerste keer in dit abonnement dat ik in Nederland zoveel heb verbruikt buiten mijn bundel. Ik begrijp goed dat ik de 1,8 gb moet betalen, maar zou dat niet in de vorm van MB aanvullers mogen? Omdat ik totaal geen besef had van het feit dat ik de grens heb verlegd door aanbetalingen te doen toen ik internet verbruikte in het buitenland.


Ook het argument van een plafond instellen, daar heb ik nu niet zoveel aan. Normaal gesproken blijf ik namelijk altijd binnen de bundel en is dat plafond helemaal niet nodig. 

Groet,

Cissy

icon

Beste antwoord door Alexandra 31 December 2019, 13:19

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @Cissy!

Wat vervelend inderdaad van die buitenbundelkosten. Ik heb je een privé bericht toegestuurd!

Groetjes, Alexandra

Beste Cissy

Heb vergelijkbare ervaringen gehad. Een overschrijding van mijn bundel werd meteen afgestraft met 50 euro bijbetalen. Had net voor het eerst abonnement afgesloten . Uitleg over hoe zo'n overschrijding in een paar minuten kan plaatsvinden heb ik niet gehad. Ook geen waarschuwing dat ik tegen mijn limiet aanzat. Je krijgt dan te maken met keiharde verdien policy nl Goedkoop abonnement aanbieden en terugverdienen dmv van fouten van gebruikers. Het zou de verantwoording van Simpel moeten zijn om de klanten te beschermen tegen dit soort problemen(ongewenste overschrijdingen) Hoezo Simpel de beste provider? Een wolf in schaapskleren is een betere benaming.

Hans R.

Reputatie 2
Badge +8

Ha @Hans R, jammer dat je het zo ziet. Graag willen we met je in contact komen om samen te zoeken naar een oplossing. Je kunt ons bereiken via www.simpel.nl/contact

Groetjes Joachiem

Heb alles al geprobeerd. Ik weet niet wat ik nu nog kan doen.

Groet

Hans R

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @Hans R , heb je al contact met ons opgenomen?

 

Wij kunnen vanaf het forum jouw gegevens niet inzien. Als je contact met ons opneemt, hebben we inzage in jouw abonnement en kunnen we wat meer betekenen wat betreft een passend antwoord.


Groetjes, Sanne

Hoi Sanne.

Wat wil je weten? Ik kreeg aanvankelijk een positieve reactie van een medewerker van Simpel. In tweede instantie werd terugstorten van de 50 euro geweigerd omdat ik. eerder een een klein tegoed van 5 of tien euro had bijgekocht. Toen had ik het dus zien aankomen dat ik eroverheen zou gaan.Hoe het kan dat je in een kwartier tijd een overschrijding ter waarde van 50 euro kon hebben werd niet uitgelegd. Men bleef daarna star op het standpunt staan dat het dus ergens mijn eigen schuld was. Als ik erover nadenk word ik weer boos over deze weinig sympathieke handelswijze. Het blijft hoe dan ook primair de verantwoording van de provider om je te beschermen tegen kostbare overschrijdingen van je abonnement. Zeker als dat plaatsvindt binnen Nederland

Laat me weten welke gegevens jullie nog nodig hebben.

Reputatie 2
Badge +8

@Hans R ik heb je een privé bericht gestuurd.

Groetjes Joachiem 

Helaas is dit voor mij nu ook het geval. Een factuur van 276€! 

Kreeg de melding dat ik buiten de bundel ging en heb toen eerst 40€ betaald en daarna nog 3x 1000MB gekocht. Blijkbaar is er ergens tussendoor nog 1,5GB ‘ongedekt/buiten de bundel’ verbruikt, waardoor ik met een tórenhoge rekening zit. De dame van de klantenservice hielp mij overigens heel netjes, maar zoveel geld vragen voor 1,5GB extra gebruik is echt buitensporig en ik hoop op enige coulance vanuit Simpel.

Reputatie 2
Badge +8

Hi @Lennard,

Balen dat er zulke hoge kosten zijn gemaakt! 

Je geeft aan de €40,00 aanbetaling hebt gedaan, hiermee wordt de blokkade opgeheven waardoor je telkens weer tegen het buitenbundeltarief van €0,15 per MB kan blijven internetten. Mijn advies is om een plafond in te stellen zodat je meer controle hebt over je (buitenbundel)verbruik. Mocht je bundel op zijn, kan je altijd een MB-aanvuller bestellen hiermee kom je veel voordeliger uit. Hiermee is het niet nodig om de aanbetaling te doen, je wordt immers enkel geblokkeerd voor diensten die voor extra kosten zorgen.

Fijn dat je in ieder geval goed bent geholpen door onze klantenservice en hopelijk wordt de coulance goedgekeurd! 

Groet,

Mila

Hoi Mila,

Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad 3x een MB-aanvuller besteld, maar blijkbaar is er nog een restant aan verbruik buiten de bundel gegaan. Ik dacht zelf wel safe te zitten door steeds de MB-aanvuller te gebruiken.

Hoe kan ik een aanvraag voor coulance doen? Dat loopt nu namelijk nog niet.

Mvgr,

Lennard

Reputatie 2
Badge +8

Hi @Lennard,

Als je nog geen aanvraag hebt gedaan, kan je dit door mijn collega's van de klantenservice laten nakijken door opnieuw contact op te nemen. Echter kan het zijn dat deze niet wordt ingediend omdat je eerder MB-aanvullers hebt besteld. Je was van de geboden opties (MB-aanvuller/plafond) op de hoogte waardoor coulanceregelingen worden afgekeurd. 

Uiteraard ben je welkom om contact op te nemen!

Groet,

Mila

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem.

Al enkele jaren bij Simpel. Maak niet zomaar kosten buiten de bundel. Ongeveer 2 jaar geleden wel problemen gehad tijdens een vakantie, waarbij enkele mb's per dag werden gebruikt terwijl internet uit stond. Toen de kosten met tegenzin betaald en het advies gekregen om een plafond in te stellen. En dit ook gedaan.

Afgelopen maand op vakantie enkele MB aanvullers gekocht om niet buiten mijn bundel te gaan. En door slecht ontvangst te laat de melding van 80% en 100% gezien. Dus toch extra kosten gehad, maar geblokkeerd na 40 euro. Deze betaald en daarna ook extra MB aanvallers blijven kopen om het oplopende bedrag te voorkomen.

Nu deze maand problemen met mijn telefoon en WiFi (wel verbonden, geen internet). Blijkt een bekend probleem te zijn met Android, maar onbekend of het telefoon of internet problemen zijn. Op internetsites blijkt iedereen van het kastje naar de muur gestuurd te worden, maar dat is een ander probleem.

Gisteren in 1 dag 100 euro buiten mijn bundel aan kosten!! Plafond van 40 euro is ineens weg. SMS van 80% en 100% verbruik bundel zijn tegelijk verstuurd. En 4 minuten later het SMS dat mijn bundel geblokkeerd is inclusief 100 euro aan kosten buiten de bundel!

Dit lijkt mij slechte communicatie. Plafond die zonder overleg is weggehaald en belachelijke kosten voor 4 minuten internet!

Graag hoor ik ook hoe deze kosten boven de door mij ingestelde plafond kunnen zijn gemaakt.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Karin

Hi @KarinMeegdes

Balen van de buitenbundelkosten! Uiteraard begrijpelijk dat je hiervan bent geschrokken. 

Allereerst wil ik je vermelden dat het plafond nooit vanuit onze kant zonder akkoord van de klant wordt uitgezet. Het is enkel mogelijk om het plafond uit te zetten via jouw persoonlijke Mijn Simpel pagina. 
Verbruik op de specificatie wordt getoond zodra dit is afgesloten. Actief verbruik zie je nog niet, waardoor het mogelijk is dat je het waarschuwingsbericht later ontvangt. Deze berichten worden namelijk pas toegestuurd zodra de internetsessie is afgesloten.

Heb je al contact met ons opgenomen betreft het slechte bereik?  Om uit te sluiten dat de storing niet wordt veroorzaakt door het toestel zelf, kan je de simkaart in een ander toestel testen. Mocht het internet hier wel naar behoren werken, dan is dit een toestel gerelateerd probleem. Als je dezelfde problemen ervaart in het andere toestel, dan ligt dit waarschijnlijk aan ons netwerk/simkaart. Je kan hiervoor dan het beste even contact met ons opnemen. 

Mocht je verder nog vragen hebben omtrent het verbruik/plafond of het bereik, dan kan je het beste even telefonisch contact met ons opnemen. Aan de hand van je persoonsgegevens kunnen wij verder met je meekijken.

Groet,

Lisa

@Lisa_12 

Bedankt voor je bericht.

Het is heel vervelend dat de berichten over het verbruikte percentage te laat aankomen.

Ondanks dat is het wel raar dat vorige maand het limiet op 40,00 euro stond voor blokkade, en deze maand ineens exact op 100,00 euro. Dit heeft namelijk niks te maken met de berichtjes en lijkt direct te reageren op het gebruik.

Waarbij ik zelf hier geen wijziging in instelling heb gedaan.

Voor het issue met telefoon/wifi zal ik dit proberen met een andere telefoon. Hierover heb ik geen contact met Simpel opgenomen, omdat dit dan aan mijn internet thuis of losse telefoon ligt en niet aan de provider van mijn telefoon. Maar bedankt voor de tip!

Afgelopen maand heb ik ook een verlenging van mijn telefoon abonnement aangevraagd. Deze gaat begin oktober in. Is het nog mogelijk om deze ongedaan te maken? Aangezien bij 1 enkele keer over mijn bundel gaan, het financieel goedkoper is om bij een andere provider te gaan die dit wel voorkomt. 

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Karin

 

 

Reputatie 4
Badge +8

@Lisa_12

Bedankt voor je bericht.

Het is heel vervelend dat de berichten over het verbruikte percentage te laat aankomen.

Ondanks dat is het wel raar dat vorige maand het limiet op 40,00 euro stond voor blokkade, en deze maand ineens exact op 100,00 euro. Dit heeft namelijk niks te maken met de berichtjes en lijkt direct te reageren op het gebruik.

Waarbij ik zelf hier geen wijziging in instelling heb gedaan.

Voor het issue met telefoon/wifi zal ik dit proberen met een andere telefoon. Hierover heb ik geen contact met Simpel opgenomen, omdat dit dan aan mijn internet thuis of losse telefoon ligt en niet aan de provider van mijn telefoon. Maar bedankt voor de tip!

Afgelopen maand heb ik ook een verlenging van mijn telefoon abonnement aangevraagd. Deze gaat begin oktober in. Is het nog mogelijk om deze ongedaan te maken? Aangezien bij 1 enkele keer over mijn bundel gaan, het financieel goedkoper is om bij een andere provider te gaan die dit wel voorkomt. 

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Karin

 

 

De sms-berichten omtrent het bereiken van  bepaalde limieten worden altijd zo snel mogelijk gestuurd op het moment dat je een limiet bereikt. Via Mijn Simpel wordt je verbruik overigens altijd actueel weergegeven. Bij € 50,00 aan buitenbundelkosten wordt er vanuit ons een blokkade ingesteld om hogere kosten te voorkomen. Op dat moment ontvang je ook een e-mail om je daarvan op de hoogte te brengen en heb je de mogelijkheid om een aanbetaling te doen zodat de blokkade wordt verwijderd. Indien je een aanbetaling doet, moet er nieuwe ruimte komen om kosten te maken en wordt het limiet verhoogd.

Bovenstaande staat overigens los van de Plafondfunctie. Bij het Plafond kan je zelf een maximumbedrag per maand instellen voor je gehele abonnement (met een minimum van € 10,00) en kan je maandelijks niet boven dat bedrag komen. Bij het bereiken van het Plafond zijn tegoeden binnen de bundels nog bruikbaar. Je kan hier ook nog een kijkje nemen voor meer tips omtrent controle over je kosten.

Het is jammer om te lezen dat je vanwege deze situatie eraan denkt om je verlenging ongedaan te maken. Het annuleren van de verlenging is mogelijk binnen 14 dagen nadat je de verlenging hebt aangevraagd.

Groetjes,

Phil

@Phil 

Bedankt voor je uitleg.

Wat ik echter niet begrijp is hoe het limiet voor blokkade vorige maand op 50 euro stond (buitenland). En deze maand pas bij 100 euro (Nederland) geblokkeerd werd.

Ik heb hier namelijk zelf niks aan veranderd.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Karin

 

 

Reputatie 4
Badge +8

@Phil

Bedankt voor je uitleg.

Wat ik echter niet begrijp is hoe het limiet voor blokkade vorige maand op 50 euro stond (buitenland). En deze maand pas bij 100 euro (Nederland) geblokkeerd werd.

Ik heb hier namelijk zelf niks aan veranderd.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Karin

 

 

Door de aanbetaling die je hebt gedaan, verdwijnt de blokkade. Vanaf dat punt ga je echter verder met het maken van buitenbundelkosten vanaf het eerste limiet. Om die ruimte te creëren wordt het limiet verhoogd.

Helaas heb dezelfde vervelende ervaring, mijn zoon van 11 heeft onbewust buiten zijn abonnement gebruikt gemaakt van internet met als gevolg €100 aan extra kosten. Van enige coulance hebben ze nooit gehoord, het enige wat ze melden is hoe de extra kosten gemaakt zijn, dat ik een plafond in moet stellen en dat het zijn eigen schuld is. Lekker simpel. 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Boaz033,

 

Balen van de hoge kosten! 

 

Gezien er eerder een aanbetaling is gedaan, waardoor de kosten konden oplopen tot €100,00 euro, is het aan te raden een Plafond in te stellen. Je betaalt hier maandelijks €0,50 cent voor, maar dat weegt, naar mijn idee, wel op tegen een tweede keer buitenbundelkosten die zo hoog kunnen oplopen. Overigens kun je via de Mijn Simpel pagina altijd het overige tegoed van je zoon inzien. Dit omdat de sms'jes van 80% en 100% verbruik enkel naar het telefoonnummer zelf verstuurd worden.

 

Groetjes, Charlie

Simpel

Dat antwoord heb ik nu al 3x gehad.Ik vraag om enige coulance, maar blijkbaar is er van enige coulance geen sprake omdat het al een keer eerder is voorgekomen, vreemd. Voor mij genoeg reden om over te stappen.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Boaz033,

 

Jammer om te lezen dat je deze keuze overweegt. Ik wil je desondanks een prettige dag wensen.

 

Groet, Charlie

Simpel

Voordat ik het bericht heb kunnen lezen dat mijn bundel op is binnen 10 minuten 40 euro aan buitenbundelkosten gemaakt. En ben duidelijk niet de enige. Leuk alle reacties van vervelend hierboven maar de vraag is als jullie dit soort situaties zo vervelend vinden waarom hanteren jullie dan deze crimineel hoge tarieven voor iets wat jullie amper iets kost? 

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Sandra Kuiters 

Dat snap ik heel goed. 

Omdat we een budgetprovider zijn, houden we onze bundeltarieven laag door verschillende diensten buiten je bundel te rekenen. Denk hierbij aan je internet buiten de bundel, het bellen vanuit NL naar het buitenland. Omdat grotere providers zoals bijvoorbeeld onze grote zus T-Mobile, je internet vertragen en geen kosten rekenen als het op is, klagen mensen daar logischerwijs minder snel. Klanten klagen sneller bij ons en andere budgetproviders omdat er immers kosten bij komen kijken, hierdoor ben je meer op je hoede betreft je verbruik. 

We zijn echt de flauwste niet, en begrijpen in sommige situaties dat het niet bewust gegaan is. We denken graag met je mee naar oplossingen en manieren om het in de toekomst te voorkomen, maar niet in elke situatie kunnen we coulant zijn.

Ik wens je een fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

 

Reageer