Bij mij is het volgende het geval:
Al twee jaar klant bij Simpel en in de meeste maanden nooit iets buiten mijn bundel verbruikt.
Ik heb één keer bewust kosten gemaakt voor internetgebruik in het buitenland. Toen heb ik aanbetalingen gedaan om te kunnen blijven internetten. Wat mij toen niet duidelijk is gemaakt is dat ik daarmee de grens twee keer heb verlegd naar hogere bedragen die ik in de toekomst over mijn bundel heen mag gaan. Nergens staat in de berichten over de betalingen dat dit ingesteld blijft voor elke maand ipv éénmalig, dus hoe had ik hiervan op de hoogte kunnen zijn?
Een week geleden zou ik een sms hebben gehad met dat ik 100% van mijn bundel heb verbruikt. Van deze sms heb ik gek genoeg nooit een melding gehad (normaal gesproken krijg ik altijd de 80% smsjes). Achteraf zie ik nu ook dat ik al over m'n bundel heen was voordat ik deze sms kreeg. Ik heb in de dagen die daarop volgde internet via m'n mobiel moeten gebruiken vanwege een wifi storing in mijn appartementencomplex (ik lever graag het bewijs hiervoor aan). Nog steeds zonder dat ik het wist zat ik over mijn bundel heen en wat ik al helemaal niet wist was dat de prijzen voor buiten de bundel zo belachelijk hoog waren. Nog hoger lijkt dan toen ik in het buitenland was.
Wanneer ik de laatste sms goed had ontvangen had ik uiteraard een MB aanvuller gekocht of m'n internet uitgezet maar dit is nu niet het geval.
Met als gevolg dat ik dus ook niet een mail kreeg toen ik 40 euro over m'n bundel zat (zoals bij het buitenland gebruik), maar nu pas bij 280 euro over mijn bundel!
In het totaal zit ik 1,8 gb over m'n internetbundel heen deze maand, daarvoor moet ik meer dan 280 euro boeten. Na meer dan 2 jaar een trouwe klant te zijn geweest, is er hopelijk mogelijkheid tot coulance?! Dit is de eerste keer in dit abonnement dat ik in Nederland zoveel heb verbruikt buiten mijn bundel. Ik begrijp goed dat ik de 1,8 gb moet betalen, maar zou dat niet in de vorm van MB aanvullers mogen? Omdat ik totaal geen besef had van het feit dat ik de grens heb verlegd door aanbetalingen te doen toen ik internet verbruikte in het buitenland.
Ook het argument van een plafond instellen, daar heb ik nu niet zoveel aan. Normaal gesproken blijf ik namelijk altijd binnen de bundel en is dat plafond helemaal niet nodig.
Groet,
Cissy
Beste antwoord door Alexandra
Bekijk origineel